Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty


__LeszekK__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy na forum, więc witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

mam problem z Renault Megane Scenic, rocznik 1998, 1.6, 8V, LPG.

 

W Scenicu, którego posiadam występują następujące objawy:

1/ na ciepłym silniku /kilka do kilkunastu minut po odpalaniu/ obroty zaczynają falować na niskich biegach /głównie na 1, np. przy staniu w korku/, jak również na biegu jałowym. Dzieje się tak zarówno na benzynie, jak i na LPG. Zdarza się /ostatnio coraz częściej/, że wskutek falowania obrotów auto gaśnie. Po zgaśnięciu bez problemu idzie odpalić. Na obrotomierzu wskazówka skacze w zasadzie pomiędzy 7-8 a 0.

2/ Zdarzyło się /w ostatnim miesiącu z 5 razy/, że auto zgasło na zimnym silniku. Po zgaśnięciu nie dało się go odpalić za pierwszym razem. Po kilkunastu próbach odpalił.

3/ Przy wciskaniu sprzęgła, przy zmianie biegów zdarzało się, że wskazówka obrotomierza /nawet na wysokim biegu/ spadała do 0. Przez chwilę w ogóle nie było obrotów /ułamek sekundy/, wskutek czego, np. wyłączało się podgrzewanie tylnej szyby tak jak po zgaszeniu silnika.

4/ Wydaje mi się również, że spalanie jest ciut większe - pierwotnie około 330/340 km na zbiorniku gazu a obecnie około 280-290. To jednak może wynikać z dbania o to, aby auto nie zgasło, np. w postaci częstszego używania pedału gazu na niskim biegu, stojąc w korku.

5/ Z innych występujących i niepokojących objawów to huk spod maski /tak jakby uderzenie powietrza/, który występuje w różnych częstotliwościach - zdarza się, że dzień czy dwa nie występuje a zdarza się, że kilka razy dziennie. Przypuszczam, że to przewód /rura/ dochodzący do obudowy filtra powietrza - przewód ten się odłącza podczas jazdy i potem wskakuje z powrotem. Na załączonym zdjęciu zaznaczone na czerwono elementy, o których piszę. Ta grubsza rura od kilku dni wychodzi ze zbiornika co jakiś czas. wg mnie stukanie /huk/ występuje wtedy kiedy wychodzi nie do końca /czyli wraca z powrotem/. zdarza się że wyjdzie - wtedy ją z powrotem wsadzam. Poza tym ten cieńszy przewód jest poklejony jakimś klejem - w miejscu zaznaczonym na zdjęciu - jednak jest widoczna nieszczelność. Przypuszczam, że przy odłączeniu fala powietrza uderza w maskę. Objaw ten pojawił się po wymianie przepustnicy, o czym poniżej.

 

Z wykonanych /podobno/ zabiegów:

1/ wymienione świece;

2/ wymieniony silniczek krokowy /zamiennik za około 100 PLN/;

3/ wymiana przepustnicy /na oryginalną używkę/, po tej naprawie pojawiły się huki, o których pisałem - udaję się w najbliższym czasie z reklamacją;

4/ planowanie głowicy i wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Moim zdaniem problem leży w przepustnicy lub silniczku krokowym. Mechanicy są innego zdania. Byłem już u kilku i jak widzicie doszło do tego, że jeden z nich nawet zaczął o silniku mówić a następnie głowicę planował i wymieniał uszczelkę. Niestety nie pomogło. W końcu wskazał, że pasowałoby zrobić remont generalny silnika, bo problem jest z cylindrami a koszt takowego to około 2000 PLN.

 

Inny z kolei - u którego obecnie wykonuję diagnostykę - jest zdania, że należy doregulować zawory a jak nie pomoże to dalej próbować. Dalej – czyli po regulacji zaworów – zająłby się silniczkiem krokowym - tylko nie zamiennikiem za 100 a za 300. A jak nie pomoże to dalej... Jest to takie szukanie bez końca i wyrzucanie pieniędzy a problem może leżeć w jakiejś błahostce. Dlatego też proszę o pomoc Użytkowników Forum.

 

Nie znam się na samochodach, chodź podstawowe rzeczy z pomocą jakiegoś znajomego albo brata może byłbym w stanie zrobić. Chodzi mi o to, aby nie dać się "robić" mechanikom, którzy raz po raz wymyślają nowe to rzeczy do roboty i którzy - moim skromnym zdaniem - nawet niezbyt dobrze naprawiają poprzednie usterki.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

post-79787-0-76086500-1426080780_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, obroty falowały, gasł na światłach itp. Przeczyszczenie i wymiana silniczka krokowego nic nie dały. Sąsiad mechanik stwierdził, że kupiona przeze mnie uszczelka do przepustnicy jest warta g.... I polecił silikon wysokotemperaturowy, posłuchałem, uszczelkę zdjąłem przesmarowałem silikonem, dodatkowo uszczelniłem wszystkie węże (przesmarowałem olejem i dałem wszędzie opaski takie na śrubę) i problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!