Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dywagacje nt. spalania, szerokości opon, felg i takie tam :)


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio w gazetach moto były testy opon, właśnie odnośnie spalania przy szerszych gumach - i tej samej oponie.

 

I tak właśnie wychodziło, że około 0,2-0,25 l więcej (tzn. np: zamiast 8 l/100 to wychodzi 8,2).

 

To dlaczego inni nie zauważają większego spalania lub zauważaja duuużo większe, to już wina opon i stylu jazdy. Ktoś może dać szersze opony o 10 mm ale za to jakieś oszczędzajaće paliwo i nie poczuje zmiany.

A ktos da szersze opony, do tego łapiące duże opory, do tego będzie mocniaj ciskał (by nadrobić wolniejszy start) i nagle mu wyjdzie z 0,5-1 l więcej przy 20 mm szerszych gumach.

 

No i przy szerszych gumach jest głośnie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem z 185/65R14 na 195/45R16 żeby średnica zewnętrzna koła została ta sama (żeby licznik nie oszukiwał) i według mnie różnicy w spalaniu raczej nie widzę. Co do przyspieszenia też raczej się nie pogorszyło jednak przy dużych prędkościach auto się wolniej rozpędza. Teraz do 170kmh jest nieźle potem już słabnie ale idzie. Gdy miałem węższe do 185kmh szła tak jak teraz do 170. Chociaż może to być też różnica warunków: temperatura, asfalt, wiatr itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 185 była fabryczna 6J jeśli się nie mylę a teraz na 195 mam 7J. Niby trochę za szeroka dla tych opon ale mają Rim Protecor czyli ochronę rantu felgi przed zarysowaniem i wyglądają naprawdę bardzo dobrze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się pytam, bo jutro wpłacam kase za felgi i nie wiem które brać :P

Opony jednak 175/65 r14

(wcześniej chciałem 185/65 r14 - ale troszke za dużo gumy:D )

 

i w gre wchodzą:

 

DEZENT F 5,5x14 4x100 38

http://www.ceneo.pl/254589

- ale tu mi nie pasi te ET38 - przy feldze 5,5 koła by były sporo schowane :P

a jak już nie biore 185-195 opon, to niech chociaż mają ET35 przy 5,5

lub ET 38 ale przy 6 cali.

Wtedy będą wizualnie poszerzać auto :P

 

Choć to fajne jest w Dezent F, że są srebno-szare.

 

---

Inna opcja to Dezent V

http://www.ceneo.pl/380689

 

- szkoda że nie ma wersji S-C (tylko od 15 cali+)

 

---

Dezent A

http://www.allegro.pl/item340078601_4x100_...polo_astra.html

 

- te niestety nie robią na mnie wrażenia :P

 

--

http://www.allegro.pl/item339974690_felga_...a_att_440c.html

ATT 440

srebno-czarne

- wydaja się być idealne 5,5, tyle że ważą koło 7 kg,

 

zaś te Enzo H

http://www.allegro.pl/item341732870_komple..._4x100_14_.html

 

- mają tylko 6 kg, ale szerokość 6 cali.

 

Czasem zdarza mi się obcierać (ślady na kołpakach), więc wolał bym mieć chyba 5,5 cali przy 175.

 

Do jutra musze się zdecydować, bo jak nie to będe losował :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ET 36 czy ET 38 to tylko 2 mm różnicy... nie zauważysz

 

jak lubisz czasem poszaleć to lepiej brać szerszą felgę (lepsze trzymanie w zakrętach), jest wtedy też twardziej, można łatwiej felgę uszkodzić, ale jak dla mnie to powinieneś kupić 185/60/14 i felgę 6 cali dezent v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ET38 przy 6 calach może być, bo to mniej wiecej to samo co ET35 przy 5,5.

 

Chodzi o to, że podobają mi się strasznie te ciemne Dezent F (mam czarne Megan), tylko ET35 przy 5,5 to niestety będzie wąsko. Wolał bym by jednak to było 3 mm bardziej na zewnątrz :P w porównaniu do tego co mam teraz.

 

Na krawężniki i tak staram się nie wjeżdząć (Megi ma za małe koła), za to lubie szybko w zakręty wchodzić, no i tutaj by się przydał szerszy rozstaw nawet o te głupie 6 mm (łacznie), bo nie podoba mi się teraz reakcja Megi :P

 

A nie jest tak, że właśnie przy za szerokich felgach w stosunku do opony, lubią one czasem odchodzić (spadać) na zakrętach?

Tak zmierzyłem kiedyś faktyczną szerokośc opony i te 175 to tak na serio około 16 cm, bo oni to chyba balon mierzą a nie styk.

Więc 5,5 to prawie te 16 cm.

 

Gdybym brał 185, to chyba bym już brał felge R15 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest ważna opona tylko profil opony czyli ta wartość np 175/XX/14 ona oznacza wysokość bocznej ścianki opony, im niższy tym opona mniej się ugina i w szybkich zakrętach jest stabilniejsza

 

A nie jest tak, że właśnie przy za szerokich felgach w stosunku do opony, lubią one czasem odchodzić (spadać) na zakrętach?
ja w zimę mam 185/55/15 na felgach 6,5 i już cuda robiłem tym autem i nic się nie działo. Może gdybyś miał np felgę 8 cali to byłby problem, ale na cultstyle.pl ludziska wsadzają nawet 8 cali na 175/55/15 :P i jakoś jeżdżą

 

165/50/15 i felga 8" :P

img0259yo4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest ważna opona tylko profil opony czyli ta wartość np 175/XX/14 ona oznacza wysokość bocznej ścianki opony,

 

No ale jak wiesz, sam profil np: 65 lub 60 niewiele mówi i nie jest to wysokością opony (TIRY też mają np: 295/70).

Radzisz mi 185/60 a to daje 11,1 cm czyli prawie tyle samo co 175/65 = 11,3 cm.

Z boku więc auto wyglądało by tak samo :P i na 185/60 r14 jak i na 175/65 r14.

 

Co do 15 cali, to mówisz że przy 185/55 dało się w miare komfotrowo jeździć? (to już tylko 10 cm gumy).

Czy może tak jak w phII wejść w 185/60 r15 :P

Tylko przekłamanie licznika było by juz spore.

 

Ale zaleta komfortu pewno lepsza, tym bardziej że duże koło ma swoje zalety. Łatwiej pokonują przeszkody od krawęzników po drobne nierówności. Ponoć też większe koło daje mniejsze opory przy tej samej szerokości. Więc przy więszym kole i tylko 10 mm szerszym, może spalanie i opór by wyszedł taki sam :P

 

Tylko przyspieszanie i może v-max by nieco spadły. A nie wiem czy bym tego chciał, bo i tak na światłach nie króluje :P

 

165/50/15 i felga 8"

- tu nawet nie ma co spaść :P

ot, nakładka z gumy hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo, też niedawno miałem ten problem co Ty, ale zdecydowałem się na Dezent F do mojego czarnego Scenica. Przykładałem Dezent A i V, ale to właśnie F zrobiła na mnie wrażenie. Do czarnego auta pasuje. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65 lub 60 niewiele mówi i nie jest to wysokością opony (TIRY też mają np: 295/70)

 

XXX/YY/ZZ

 

XXX - szerokość opony wyrażana w mm

YY - profil opony, także wyrażany w mm, ale zależny od szerokości opony. Liczony według wzoru:

 

Profil = XXX x YY%

 

ZZ - średnica zewnętrzna felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XXX/YY/ZZ

 

 

YY - profil opony, także wyrażany w mm, ale zależny od szerokości opony. Liczony według wzoru:

 

Wiem co jak jest liczone, bo nie raz tu wyliczałem. Natomiast ty cos motasz :P

Jak YY może być jednocześnie wyrażone w mm i od razu procentowaą zależnością od szerokości.

To nie jest w MM, tylko stosunek w % względem szerokości, i tyle.

Minimetry to już trzeba samemu sobie wyliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!