Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizdy w silniku - pojawiające się tylko na dłuższych trasach


northazerate

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Moi drodzy, ja tu po radę, bo trochę rozkładam ręce. Kłopot jest o tyle ciężki, że pojawia się w takich sytuacjach, że nie jestem w stanie go pokazać mechanikowi. Już piszę o co chodzi, cicho licząc na pomoc w diagnozie, która pomoże mi jakoś rękami mechanika naprawić auto. oczywiście z poniższym filmem udam się również do niego, przy nadchodzącej wymianie klocków hamulcowych.

 

Udało mi się wreszcie złapać na wideo problem, z którym borykam się od ponad miesiąca.

Gwizdy w silniku:

 

 

- Problem gwizdów występuje tylko po trasie minimum 60 km, tylko jeśli temperatura powietrza jest wysoka. Gwizdy słyszalne w kabinie jako obcieranie po prostu pojawiają się nagle na obrotach, po przejechaniu tych 60-70 km przy czym przez owy dystans wszystko jest ok. W dodatku problem nie występuje zawsze. Dziś po 100 km w upale nic takiego się nie wydarzyło. Nagrany dźwięk pojawił się dopiero po drodze powrotnej, zaczął występować po 90 kilometrach. Nie wiem czy klimatyzacja ma znaczenie - przy takich temperaturach zawsze jeżdżę z włączoną

- Problem nigdy nie występuje na krótkich trasach. Jeżdżę autem codziennie trasy po ok 5 km. Przez półtora miesiąca gwizd nie pojawił się ani razu

- Gwizd nie wpływa na samą jazdę, jedynie na jej dźwiękowy aspekt

- Gwizd potrafi się pojawić, być słyszalny przez 2-3 minuty, po czym zniknąć i nie wrócić

- Tu na filmie gwizd jest i na luzie bez obrotów,a najbardziej słyszalny na luzie na wchodzeniu na obroty. Jednak na ogół występuje podczas jazdy i na biegu. Raz na jedynce, czasem na dwójce, czasem na trójce, nigdy na piątce i nigdy na szóstce.