Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sonda CAN CLIP problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam czytających. Mam taki problem z sondą CAN CLIP.

thumb_hosting_zdjec_1437924814__5079300500_1437795239.jpg

Testowałem na 3 różnych komputerach z systemem Windows XP, na różnych wersjach oprogramowania od V74 aż do V149 i ciągle ten sam problem -

nie przechodzi testu sieci multipleksowej i pomimo opisu w pomocy, że jest możliwość kontynuowania diagnostyki u mnie przycisk jest niepodświetlony i przejście dalej jest nie możliwe.

Sonda miała wymienione AN2135SC, SJA1000, PCA82C250 na płycie od CAN. Po tym zabiegu na pierwszym ekranie możliwy jest automatyczny odczyt VIN lecz dalej nie przechodzi testu sieci multipleksowej.

Sonda testowana była na Megane II PH I 2004r, SCENIC II i GRAND SCENIC.

Dodam że w podanych autach tester CDP PRO czyta wszystkie moduły.

Proszę o wskazówki gdzie dalej szukać - Oprogramowanie czy sonda ?

Czy możliwe jest że sonda została zablokowana ?

PS. Taki sam post wysłałem na elektrodę ale proszę was i tutaj bo już mi brakuje pomysłów.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Ale jak zacznie kaprysić to co robisz żeby jej przeszło ?

U mnie tak jak pisałem testowane na trzech komputerach, różnych wersjach CLIP-a,

na trzech autach no i na stole (sonda podłączona do zasilacza) i dalej nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SJA1000T

Co chodzi o diody to zapalają się wszystkie.

Sterowniki też instalują się prawidłowo - na początku hub usb cypress

a później dwa sterowniki od ISO (before i after reenumeration)

i dwa od CAN tak jak wyżej.

Płytka ISO działa poprawnie. Sprawdzana na moim aucie i na autach do 2003 gdzie

wszystkie jednostki pracują po K-LINE.

AN2135SC kupiłem nowy lecz po wymianie AN-a na płytce CAN gdy sonda dalej nie ruszyła zamieniłem

miejscami je miejscami (nowy do ISO a stary do CAN) i ISO dalej działa poprawnie.

Połączenia na płytkach też sprawdzałem - od wtyczki OBD piny 6 i 14 do PCA82C250 piny 6 i 7

i wszystko łączy.

Kolego shu90 a nie wydaje ci się dziwne że tak jak pisałem wyżej

da się automatycznie przeczytać VIN?

Przecież gdyby CAN nie działał to nie odczytał by VIN-u prawda?

Edytowane przez aminatrix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem a możesz ręcznie wpisać VIN i zobaczyć czy działa sieć multiplexowa?

Ja niestety mam auto z K-Linem, 3x próbowałem się podłączyć swoją uszkodzoną sondą i miałem zupełnie inny problem.

Jedno co wiem to nie można zmieniać oprogramowania sond, tak zwanego downgrade- bo coś tak się psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chciał Clip załapać na słabej bateri to klikałem kilka razy na ikonke obok wpisu vinu.Teraz gdy mam zaśilacz do laptopa nie ma problemu.Nawet miałem objaw na słabej bateri że wychodził nie mój vin,gdy robiłem to bez wpisywania.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odczyt VIN działa 100 na 100 i tak jak pisałem testowane na 3 komputerach.

 

EDIT

Sonda naprawiona. Usterką była pęknięta ścieżka łącząca SJA1000T pin AD7 z pamięcią RAM

( pewnie jedna z przelotek przez warstwy płyty ).

Po połączeniu kabelkiem odpowiednich pinów sonda zaczęła poprawnie pracować

i teraz mogę się cieszyć sprawną sondą CAN CLIP. :notacrook:

 

PS.dla wszystkich czytających:

W autach, które wymieniłem we wcześniejszych postach VIN jest czytany po K-LINE

a diagnoza po CAN.

I po drugie:

Opis z obrazka w pierwszym poście jest tak mylący, że sam się dałem nabrać i

wprowadzić w błąd. Otóż prawda jest taka - kontynuacja jest możliwa we wszystkich przypadkach

ale pod warunkiem poprawnie przeprowadzonego testu sieci multipleksowej

Pozdrawiam.

Edytowane przez aminatrix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!