Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zegarów na wersję phII ADAC - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam pytanie dotyczące wymiany zegarów na wersję z komputerem pokładowym - jak w temacie.

Na wstępie zaznaczam, że autko lata na silniku 1.9dTi F9Q 734 - 98KM.

Problem polega na tym, że do kostki pod komorą z bezpiecznikami i przekaźnikami (po lewej stronie auta pod maską), nie jest doprowadzony sygnał ECU. Mam fabrycznie przeprowadzony przewód między komorą bezpieczników a zegarami, mam także fabrycznie dodany przewód od przełącznika w wycieraczkach do zegarów. Nie mam jednak przewodu, który wchodzi na kostkę, z której dalej idzie do zegarów - i nie wiem skąd powinien tam iść.

W sieci, a także na tym forum, dowiedziałem się, że jest coś takiego jak "sterownik/komputer wtrysku" - nie wiem czy jest to jakiś osobny element, czy chodzi po prostu o komputer samochodu? Jest mi ktoś w stanie jednoznacznie powiedzieć, skąd w moim sceniorze muszę pobrać sygnał potrzebny do licznika z komputerem pokładowym?

Czytałem także, że ten sygnał można znaleźć na jakiejś szarej 12-pinowej kostce w tym samym miejscu - co prawda mam tam szarą kostkę, ale ma ona więcej pinów i nie jest nigdzie podłączona.

Jeśli rozwiązanie już gdzieś jest to przepraszam, ale naprawdę dość porządnie przeszukałem to forum jak i sieć, a konkretnego rozwiązania nie znalazłem - inne porady dotyczyły pochodnych samochodów albo innych silników.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!