Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie reni


KRZYZAK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 9 lat jestem posiadaczem Renault Megane Grandtour 1.9 DTI z 2000 r. i jak do tej pory nie sprawiała mi żadnych problemów. Wiadomo jak przy każdej eksploatacji autka (wymiana żarówek, klocków hamulcowych itp.), jednak w tym roku zaczęło się coś psuć w naszych relacjach. Mianowicie zaczęło się od tego że zaczęła palić się kontrolka ABS (jako przyczynę znalazłem wyłamane zęby w tylnich tarczach), jednak wymiana rozwiązała problem chwilowo, a mianowicie co jakiś czas zapala się kontrolka ABS i się świeci, a po chwili lub po ponownym wyłączeniu i włączeniu silnika kontrolka gaśnie-problem nie rozwiązany.

Kolejną dolegliwością Reni jest kiepskie odpalanie i to bez znaczenia czy jest zimno na dworze czy też ciepło. Wystarczy że postoi ok powyżej 4 godzin i już jest problem z odpaleniem autka. Wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem świece żarowe (dziwnym trafem były wszystkie spalone-bez wykręcenia sprawdziłem czy przechodzi iskra-nie było, następnie wykręciłem wszystkie świece i na krótko podłączyłem je do akumulatora aby sprawdzić czy grzeją, niestety nie zaskoczyły). Po wymianie świec na nowe problem nie został rozwiązany, samochód dalej nie chce zaskoczyć. Próbowałem podpompować pompką ręczną paliwo ze zbiornika i nie zauważyłem aby paliwo było zasysane ze zbiornika (w zbiorniku nie mam pompy tylko znajduje się pływak) mam pytanie czy znajduje się gdzieś pompa bo nigdzie nie widziałem. Kolejnym problemem jest to że zamknąłem auto pilotem i wyciągnąłem akumulator aby go naładować, niestety przez przypadek zatrzasnęła mi się maska silnika, może zna ktoś jakiś sposób aby otworzyć autko.

Proszę o pomoc.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w DTI, ale w 1.9DCI z 2001 roku jest tzw. wstępna pompa. Znajduje się ona po stronie pasażera, na poziomie grodzi, od spodu auta. Wystarczy w nią popukać. Jeżeli auto odpali, to będzie sugerowało, że jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem podpompować pompką ręczną paliwo ze zbiornika i nie zauważyłem aby paliwo było zasysane ze zbiornika (w zbiorniku nie mam pompy tylko znajduje się pływak) mam pytanie czy znajduje się gdzieś pompa bo nigdzie nie widziałem.

Gruszka twardnieje po kilku ruchach?

Jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas odpalania?

Jakie są obroty silnika przy próbie odpalenia?

Jakie napięcie podaje sterownik na świece?

Kolejnym problemem jest to że zamknąłem auto pilotem i wyciągnąłem akumulator aby go naładować, niestety przez przypadek zatrzasnęła mi się maska silnika, może zna ktoś jakiś sposób aby otworzyć autko.

Wkładając kluczyk w zamek i go przekręcając?

W zależności od wersji masz 3 zamki, albo tylko zamek w drzwiach kierowcy.

Jak nie działa, to najprościej jest popsuć jedną z kratek przy masce i ją otworzyć (ewentualnie od dołu jak masz miejsce).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!