Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju z silnika


Emzet24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Od jakiegoś czasu zmagam się z pewnym problemem w moim autku, mianowicie z wyciekiem oleju. Z moich spostrzeżeń, z dnia na dzień jest coraz gorzej - jeszcze trochę i będę dolewał oleju tyle samo co paliwa :wacko:

Mój mechanik twierdzi, że jest to wina uszkodzonej rurki "spływu oleju z turbiny". Kiedy problem zaczynał występować, to wymyślił on jakąś "prowizorkę" która uszczelniła rurkę i problem na jakiś czas ustąpił - jednak ostatnio znowu zaczął się powtarzać.

Mechanik zaproponował znalezienie przeze mnie takowej rurki, następnie przyjazd do niego na wymianę. Jednak po przeszukaniu sieci pod kątem tej rurki mam mieszane uczucia, bo nie chciałbym kupić czegoś, co nie będzie pasowało, albo czegoś, co kosztuje kilkaset złotych (bo są i takie). Tego typu rurki są zazwyczaj wystawiane jako "rurka turbiny", "rurka oleju turbo" itp., co jest wg mnie bardzo nieprecyzyjne - a to zniechęca do prób kupna.

 

Uogólniając, chciałbym zdemontować tą rurkę, mieć ją w ręce, i spróbować "załatać" jeśli będzie taka możliwość. Jeśli rurka nie będzie się nadawała do naprawy, to przynajmniej będę wiedział jak wygląda, i czego mam się trzymać przy poszukiwaniu nowej.

I tutaj rodzi się pytanie, jak się do niej dostać? Dostęp jest ciężki? Czy człowiek z minimum umiejętności praktycznych, zestawem narzędzi i dobrym lewarkiem poradzi sobie z tym? Lepszy dostęp jest od góry, czy od spodu auta?

Prosiłbym o wszelkie możliwe wskazówki, bo chociaż nabieram coraz więcej doświadczenia odnośnie budowy Scenica, to do tych rewirów jeszcze nie zaglądałem :lol:

 

Mój silnik to 1.9dTi F9Q 734. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurka o której piszesz jest przykręcona od spodu turbo na dwie śruby a drugi koniec wciśnięty w blok. Aby ją wymontować bez kanału raczej nie masz szans. A co do śrub to nasadka z przedłużkami wystarczy. Rurka z nierdzewki ale bardzo cienka, jak będziesz chciał zdemontować to rozłącz akumulator bo przy zwarciu z nią np. klucza przepali ci się momentalnie (znam z autopsji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wielkie dzięki za pomoc!

Która to rurka, patrząc na rysunek od kolegi shu90? Sądząc po opisie montażu od kolegi kargool, jest to 3 albo 10.

Dlaczego bez kanału nie ma szans demontażu? Mogę podnieść auto na tyle wysoko, żeby pod spodem mieć swobodny dostęp - jestem w posiadaniu lewarka tzw. "pieska", i stosu palet :mrgreen:

Czy koledzy są w stanie mnie trochę nakierować na położenie tej rurki, przyjmując jako punkt odniesienia przykładowo rozrusznik? Będę bardzo wdzięczny.

 

Dodano: 08 gru 2015 - 21:20

Podbijam, bo w międzyczasie musiałem dolać kolejny litr oleju...

Naprawdę nikt nie jest w stanie jakoś pomóc, nakierować?

Domyślam się że to nie będzie łatwe (z tego co wiem, turbina jest za silnikiem patrząc od przodu), ale być może ktoś z forumowiczów już to robił, i może coś poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Namierz rurę powietrza wychodzącą z turbo, przejedź ręką pod turbiną w bok i ją namierzysz.

Jak już ją namierzysz od góry i jej położenie względem rury wydechowej, to będziesz już miał punkt odniesienia.

Dojście jest kiepskie, niektórzy żeby dojść do turbo luzują silnik na poduszkach, żeby było więcej miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!