Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Katalizator


psw779

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się dowiedzieć czy mogę zamiast katalizatora w Megane 96 wspawać kawałek rury? Strasznie mi dzwoni mój katalizator, dźwięk tłuczonego szkła bardzo mi doskwiera. Czy będzie działo się coś złego po takiej operacji? Robił ktoś już coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo bo przed katalizatorem jest umieszczona sonda lambda która działa przy wysokich temp chyba 800 stopni. Jeżeli będzie duży przelot to nie zdązy się zagrzać, moze się zdazyc ze będzie Ci wyświetlać błąd komputera a co idzie za żle działającą sondą to zużycie większe paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i może diagnosta też sie człowiekiem okaże :mrgreen:

 

Dlaczego uważacie, że łamanie przepisów prawa jest czymś pozytywnym?

Właśnie tylko dlatego, że mamy takich nieuczciwych diagnostów, po drodze jeżdzi tyle niebezpiecznego złomu. Nieraz ogromnie sie dziwię w jaki sposób przechodzi przegląd samochód, ktory auto przypomina tylko z nazwy. Katalizator to nie jest zbędny gadżet tylko niezbędna część samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj janksz a czy Ty zawsze jedziesz w zabudowanym "50"? a poza 90 jak nakazuje prawo???

jeśli tak naprawdę chylę czoła

czasami trzeba coś zakombinować taka już nasza polska natura co oczywiście nas nie tłumaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oboje macie racje, jezdza zlomy ale i jezdza debile... do wszystkiego trzeba miec wyobraznie. od katalizatora bezpieczenstwo na drodze sie nie poprawi ale jezdzac trzeba pomyslec o innych uzytkownikach drog. najgorsze jest zle podejscie kierowcow typu "ja, moje auto, droga... a reszta niech spie..." to sie tyczy zarowno poruszania jak i stanu technicznego auta.

 

a brak kata w nowoczesnych autach tylko moze zaszkodzic, pomoc - na pewno nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak...oczywiscie, że nie jestem az tak dokładny w jeżdzie.

I nie o ten konkretny przypadek katalizatora mi chodzi tylko o to, o czym sam piszesz. O tę naszą polską naturę, mentalność. Wszyscy na świecie szanują prawo, a my jak Ruscy, kombinatorstwo wysysamy z mlekiem matki. I co gorsze... jak nas przyłapią na krętactwie, to uwazamy, że to prawo jest głupie, a my cacy. :mrgreen:

Dlatego mamy tak, jak mamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja też się denerwuję na te wszystkie cuda ale niestety czasem trzeba zakombinować bo w naszym kraju niestety są równi i równiejsi sama moja nowa praca mi to pokazuje jestem zagubiony bo rządzi mną gość o 10% pojęciu o mechanice a ja na stanowisku mechanika z dyplomem elektryka o 89% pojęciu o mechanice muszę słuchać jego radosnych wywodów... a propos tematu katalizator kurde ja bym wyciął i wstawił strumienicę i wolny wygar ale w chwili obecnej moja żona jeździ więcej samochodem i tego nie robię... (pantoflarz) :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dzisiejsze auta, nafaszerowane elektroniką muszą mieć katalizator . Inaczej wariuje sonda lambda, a teraz sa nawet dwie...przed i za katalizatorem. Te wariacje szkodzą silnikowi.

Wynalazki typu strumienica biora sie tylko z tego, że oryginalny katalizator jest cholernie drogi i często stanowi 20-30% całego auta.

Myślę, że niedługo sie to zmieni. Spróbuj pojechac autem bez katalizatora na "zachód" i niech Cie tam złapią. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem raczej nie będę tego praktykował już za stary się robię na takie zabawy ale zawsze pomarzyć można ale sondę także można oszukać (emulatorem) więc doszliśmy do wniosku że katalizator jest potrzebny ale fajnie jakby go nie było ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja słyszałem, że jeśli sonda lambda jest przed katalizatorem, to ok - można dac rurę.

 

Ale jeśli sa dwie (przed i za) to trzeba dać. Jak to jest w Megane I (96-99 r)?

 

Najtańsze katki są juz po 220 zł .... tylko czy to nie imitacje czasem? Za "firmowe" śpiewaja sobie warsztaty po 2000 zł.

 

Bo strumienice za 80 zł to chyba prawie to samo co zwykła rurka - jesli idzie o skutek z tego co rozumiem (niby nawet przyspieszają wylot), tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno, ale czy ma? (megane I)

 

Przeszukuje te instrukcje, póki co nie widze słowa o 2.

Znalazłem mowe o jednej (instrikcja modeli 96-99, 63 str) pracującej na napięciu 0,85-1 v).

Ktoś pisał, że przez brak katka temp. może być niższa niż 800*c i może brać wiecej paliwa.

Ale z tego co czytałem, to sonda dobrze działa w zakresie miedzy 300-800*c - więc nie powinno być problemów....

 

ps. wszystkie wersje meganek mają katki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!