Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ODPALA LUB NIE


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam problem przy odpalaniu mojego autka(Scenic 1998, 2l + LPG). Było już tutaj kilka podobnych tematów, ale po ich przeczytaniu stwierdzam, że objawy nieco inne. Kupiliśmy auto miesiąc temu. Pojeździłam trochę, ale poczułam zapach benzyny i oddaliśmy do mechanika, aby znalazł przyczynę oraz zmienić rozrząd, dopieścić zawieszenie ( wiadomo, że również wymieniono olej i filtr). Mechanik wycieku nie zlokalizował. Po odebraniu od mechanika odpaliłam normalnie, ale na czerwonym świetle zgasł i odpalił dopiero za którymś razem. Myślałam, że to ja robię coś nie tak. Sytuacja stała się normą. Zimny pali na rys, ciepły nie. Dałam go do regulacji gazu, ale sytuacja się nie zmieniła. Mechanik od gazu przyczyny nie znalazł. Jeszcze jedno czasem czuć benzyną, ani jeden, ani drugi mechanik nie umieli stwierdzić skąd, ani dlaczego tylko czasami tak się dzieje. Czy ktoś może mi pomóc ?( w przystępny sposób, bo jestem laikiem :?: :?: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Ja miałem coś takiego ale przy megance 98r 1,6 L benzyna. Był to impulsator na wałku rozrządu. Też żaden mechanik mi tego nie wykrył, aż musiałem pojechać na servis dopiero mi tam powiedzieli i zapłaciłem 500 zł :P /zdzierstwo!!!/ Objawy były takie jak u Ciebie też nie chciał palić jak zgasł mi akurat zgasł pod sklepem i też nie mogłem go zapalić przez 15 min aż załapał.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki matif2 za podpowiedź. Dla mnie to wszystko, co pod maską jest czarną magią. W międzyczasie elektryk wymienił mi coś takiego jak bendix w rozruszniku i przy okazji znalazł pęknięty wężyk paliwa (trzech poprzednich nie znalazło). Odpala lepiej, ale nie idealnie. Żeby odpalić zwykle muszę dodać lekko gazu, bo inaczej zaraz zdycha (też nie zawsze). Na razie jeżdżę, bo już nie jest to takie wnerwiające.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jagna, jak napisał matif2, jest to objaw wykańczającego się czujnika położenia wału zwanego impulsatorem czasem wystarczy go wyczyścić miejsce gdzie się owe ustrojstwo znajduje to połączenie silnika i skrzyni biegów od góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

U mnie podobne objawy, ale tutaj winą obarczam wilgoć na stykach wtyczki modułu zapłonowego - obok jest wlew płynu do spryskiwaczy i stamtąd potrafi sobie ciut kapnąć.

Sytuacja identyczna jak u autora wątku. Z tym, że wtedy, prowizoryczne to działanie niestety, wyjmuję moduł, wykapuję całą wodę, która na gnieździe się zebrała, benzyna ekstrakcyjna na szczoteczkę do zębów i jechane - po chwili działa.

 

I w związku z tym tez moje pytanie (się do wątku doczepię), czy ktoś zna jakiegoś dobrego elektryka/elektronika w Trójmieście, który raz - zdiagnozuje, czy z modułem już nie trzeba będzie się pożegnać. dwa - doszczelni wszystko porządnie i skutecznie, tak, żeby więcej wilgoci tam nie dochodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!