Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 2.0 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż w meganie zmieniłem sonda lambda ponieważ wcześniejsza nie chodziła. zrobiłem ok 100 km i zauważyłem że nadal silnik delikatnie kuleje. auto stało ok 3 dni po czym 4 dnia odpaliłem i pojechałem, a gdy tylko załapał 80*C silnik przestał przyśpieszać zaczął się dusić a na wolnych obrotach prawie gasł. Trochę ostygnął znów odpalam i jest w miarę ok znów delikatni nierówno pracuje na wolnych ale da się jechać łapie 80*C i znów dusi się i nie chce przyśpieszać. wczoraj podłączyłem delphiego i błędów brak. odpaliłem go na zimnym przy wolnych obrotach czujnik spalania stukowego wyłapuje od 0 do 8 stuków. przy 3tys obrotach czujnik spalania stukowego widzi już 54 stuki. a sonda nie pracuje w sumie do 60*C silnika. potem zaczyna pracować sonda powoli wskakuje napięcie od 54mV do 346mV a gdy silnik ma 80*C sonda nagle pokazuje skok napięcia do 745mV i tak stoi. wtedy po dodaniu gazu albo nie chce sie wkrecac na obroty albo wkręca się do 1200 i dusi się. jak go uda się przegazować powyżej 2tys obrotów chwile znów jest ok i czuć tylko nierówną prace, ale po kilku sekundach znów dusi się i ma ochotę gasnąć. Auto od cholery pali paliwa.

Wymienione: przewody WN, świece, filtr powietrza i paliwa, krokowy nowy, sonda nowa, uszczelki pod kolektorami nowe.

Jeszcze jedno. zanim wymieniłem sonda lambda efekt był nierównomiernej pracy silnika, wyłapywanie spalania stukowego i wysokie spalanie.

Czasem jest tak że mimo że silnik się nagrzeje jest tylko nierówna praca silnika i spalanie stukowe temu towarzyszy i oczywiście wysokie spalanie. do tego dorzucam fote kiedy auto reaguje na pedał gazu na rozgrzanym silniku.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi

Pawel

post-86837-0-51149800-1450180942_thumb.png

Edytowane przez Piotr2211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia i wyregulowania luzy na zaworach, a następnie pomiar kompresji.

Jaka jest temperatura silnika, według sterownika (nie według zegarów).

Do sprawdzenia czujnik ciśnienia zasysanego powietrza i czujnik temperatury powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory będą regulowane jakoś na dniach :) czujnik temperatury silnika pokazuje dobrze temperature w sterowniku silnika. podpiętego delphiego miałem. czujnik temperatury zasysanego powietrza pokazuje na zimnym silniku temperature mniej więcej taką samą jaka jest na zewnątrz. a gdy cieplejszy silnik tym zwiększa się temperatura zasysanego powietrza.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi

Przeczytaj to jeszcze raz i popatrz na znaki interpunkcyjne.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem luzy zaworowe i okazuje się że zawory są wporządku tzn. na ssącym 0.20mm na wydechowym 0.40mm. Niestety nie mam manometru do sprawdzenia kompresji. Czujnik podciśnienia nie sprawdzałem komputerem wiem tyle że po odłączeniu wtyczki gaśnie. Ale po zagrzaniu dziś silnika zauważyłem że nie chciała odpalić problem akurat nie był skomplikowany ponieważ były luźne przewody na rozruszniku (niedokręcona nakrętka), a przy okazji dojrzałem że przy gazowaniu na postoju pojawia się dymek. Wygląda że z kolektorów które niestety są niedokręcone i brakuje szpilek. Niestety moja praca odbywa się pod chmurką dopiero w sobotę zdejmę kolektory sprawdze uszczelki i dokręce je. Uszczelki zakładał mój brat ale oczywiście nic nie powiedział że niedokręcił szpilek i nakrętek wszystkich (uszczelki były nowe kupione). W sobotę jeśli oczywiście nie będzie padać i przykręce kolektory napiszę czy jest poprawa i sprawdzę czujnik podciśnienia.

 

Dodano: 19 gru 2015 - 16:35

Witam, kolektory dokręcone brakowało tylko jednej szpilki i tyle ;) Jenak że auto nadal nie pracuje dobrze, tzn na wolnych czuć i słychać że nie dopala benzyny delikatnie faluje silnik. Czy odłączę sonda lambda czy nie to praca silnik się nie zmienia ;/ jakieś pomysły?

Edytowane przez Piotr2211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie posiadam CLIPa. Ale podpiąłem DELPHIego i porobiłem ss-y.

Legenda:

1,2,3 - silnik na wolnych jak był zimny.

obroty - kiedy chodził na obrotach.

nierówno - kiedy pojawił się objaw reakcja na gaz słaba i kuleje strasznie silnik.

po odpaleniu - kiedy zgasiłem auto odpaliłem jeszcze raz wrócił do normy.

po odpaleniu obroty - kontynuacja punktu poprzedniego tyle że na obrotach.

przerywa ciśnienie - kiedy silnik znów zaczął kuleć (pokazany czujnik ciśnienia)

przerywa sonda - pokazana sonda kiedy silnik kuleje.

sonda - zanim zaczął przerywać wzrastało napięcie sondy i punkt poprzedni jest kontynuacją.

zauważyłem jeszcze że gdy silnik zaczyna kuleć i jest ten problem z gazowaniem go postanowiłem odłączyć sonda lambda i zaczął wracać do normy silnik.

post-86837-0-52233200-1450630388_thumb.png

post-86837-0-59609400-1450630399_thumb.png

post-86837-0-21411200-1450630408_thumb.png

post-86837-0-22318500-1450630420_thumb.png

post-86837-0-98114300-1450630428_thumb.png

post-86837-0-40069400-1450630437_thumb.png

post-86837-0-16092300-1450630449_thumb.png

post-86837-0-46093400-1450630460_thumb.png

post-86837-0-98998400-1450630472_thumb.png

post-86837-0-43230600-1450630485_thumb.png

post-86837-0-42633400-1450630496_thumb.png

post-86837-0-07762800-1450630508_thumb.png

post-86837-0-92925800-1450630516_thumb.png

post-86837-0-46197600-1450630525_thumb.png

post-86837-0-45471400-1450630537_thumb.png

post-86837-0-95347400-1450630552_thumb.png

post-86837-0-67168900-1450630561_thumb.png

post-86837-0-68103700-1450630571_thumb.png

Edytowane przez Piotr2211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kostce od sondy jest masa i 2 plusy 12V+ 4 chyba sygnał. plusy i masa na pewno jest. sprawdzałem przejście kabli do edc stąd wiem że 2 plusy są a do edc przewody idą na pin 17 i 18.

 

Dodano: 25 gru 2015 - 16:15

Kupiłem sonde co prawda używaną ale lepsze to niż nowa na podkładkę :) Sonda bosha podobno orginalna z megane 2.0 8V o numerze 0 258 003 541 i 7700870827. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi czy ona na pewno pasuje do mojej megane?

 

Przy okazji zdrowych wesołych świąt :)

 

Dodano: 27 gru 2015 - 20:52

Dobra jedna sprawa rozwiązana :) sonda była chyba nie od tego auta ;)

Ale jest jeszcze jeden problem, mianowicie na wolnych słychać i widać że jeszcze nie do końca trzyma równo obroty. Zauważyłem że ładowanie jest 14,4V - 14,2V a sterownik dostaje 13,1V 13,4V na pewno powinno być jak na akumulatorze ładowanie, masy do poprawienia?

post-86837-0-46911700-1451245743_thumb.png

post-86837-0-81195600-1451245753_thumb.png

post-86837-0-96843100-1451245760_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!