Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie, brak mocy, dławienie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem w sierpniu Scenica i poczatkowo jeździł świetnie. Po czasie zaczęły się problemy. Tj. przy odpalaniu muszę trzymać gaz, bo inaczej zgaśnie. Do tego świszczy silnik, dopóki się nie rozgrzeje. Jeśli silnik jest zimny, to auto się dławi, szarpie, mam problem wjechać pod górkę, bo dużo nie brakuje, żeby zgasł. Jeśli dodam bardzo mało gazu, auto jedzie normalnie, przyśpiesza, nie świszczy, nie szarpie, anomalie z szarpaniem pojawiają się tylko gdy mam np. gaz w połowie na zimnym silniku. Na ciepłym też jest idealnie. Czy raczej mam ciepły silnik, i auto rwie nadal. Dopiero gdy się zatrzymam, zgaszę auto i je odpale (nawet po godzinie, albo dwóch) auto jedzie normalnie. Więc nie wystarczy samo zagrzanie silnika. Tylko najpierw zagrzać, a potem ponownie odpalić. I nie wiem co to może być, dwóch znajomych stwierdziło, że czujnik temperatury, ale nie jestem tego taki pewien. Ktoś ma jakiś pomysł? A komputer go nie czyta, ani DDT2000 na kablu KKL, ani Autocom z interfejsem sobie nie radzą, czytają tylko ABS i poduszki powietrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Znajomy mechanik mnie straszył, że uszczelka pod głowicą, albo cała głowica, a pewnie też i wtryski i cuda wymyślał.

CLIPa mam i też to samo, elektryk z roboty w/w wymienionego znajomego stwierdził, że wiązki są przerwane.

 

Dlatego też się pytam na forum, bo samemu zamówię części, dam do mechanika i będe próbował zrobić to jak najmniejszym kosztem na zasadzie prób i błędów. A tak dam do mechanika i wymyśli jakieś cuda i zamiast np. 100 czy 200 zł, zapłacę bez sensu 2200 zł.

Edytowane przez Khlorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)elektryk z roboty w/w wymienionego znajomego stwierdził, że wiązki są przerwane.

To jest możliwe, sporo kabelków w wiązce jest bardzo cienkich i nie trzeba dużo, żeby je uszkodzić.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie, mam zamiar za niedługo tankować pełny bak, czy nie zaszkodzi jak zatankuje pb98 albo vpowera, oraz doleje jakiegoś środka na czyszczenie silnika? Nie chodzi mi o to, żeby naprawić w/w usterke, ale żeby trochę zadbać o to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało dużo, gdy nalałem PB 98 (wcześniej miałem rezerwę, więc nie była zmieszana z 95) silnik pracuje dużo ciszej i kulturalniej, drgań jest bardzo mało, w ogóle auto nie szarpie, pracuje bardzo równo, nie dławi się, nie dusi, oddaje moc zdecydowanie płynniej, choć na samym początku wydawał się słabszy, to potem wydawał się mocniejszy, inaczej, może nie mocniejszy, ale jakby miał więcej życia i werwy, bo szybszy nie był, moc ta sama, ale dynamika jest lepsza. Elastyczność też lepsza, bo gdy miałem na 1700 obrotów, wcześniej szarpało jak cholera, mulił się i przyśpieszanie trwało bardzo długo, nawet na ciepłym silniku. Poza tym na luzie wcześniej obroty stabilne na ok 1100, a teraz na 900. Auto stało kilka godzin od zalania na parkingu i na zimnym silniku też nie miał problemów.

 

Gdzieś wyczytałem, że PB98 jest wzbogacona w jakieś środki, które to potrafią trochę przeczyścić komore spalania, więc podejrzewam, że to dlatego, tymbardziej, że lałem mu rózne dziwne paliwo z kanistrów czasem.

Edytowane przez Khlorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten problem półtora miesiąca i tankowałem z 10 razy już i problem nadal występował i to nie mało, bo zawsze tankuję za 100 - 150 zł. Najczęściej na Lukoilu (gdzie dziś tankowałem 98) albo na BP. Czasem na Shellu. Z kanistrów lałem jakoś w połowie września, więc nalanie czystego i świeżego paliwa, pomogłoby już dawno. Lukoil znajduje się ode mnie ok 600m, więc silnika też nie zdąrzyłem zagrzać, zanim zatankowałem.

 

I nie, nie skłaniam się, że dlatego, że ma większą ilość oktanów i moc wzrośnie, a raczej do tego, że rzeczywiście ma jakieś dodatki czyszczące, a w komorze spalania był osad, a ta benzyna sobie z tym osadem poradziła.

Edytowane przez Khlorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jeszcze tu odpowiem, skoro tu jestem. A więc benzyna pomogła na kilka dni. No są efekty non stop, bo jednak nie jest to szarpanie AŻ tak mocne i zdecydowanie szybciej mija, nie po np. 10 km, ale po 3 km. Nadal nie wiem co to jest, ale chyba powiem mechanikowi, żeby przyjrzał się temu przy wariacjach sprzęgła, co opisałem w nowym temacie i wtedy napiszę co to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście podejrzewam, świece i cewki. A nie wykluczam przepływki, przepustnicy, silniczka krokowego, ew sonda lambda, czy inny czujnik, ale jutro się za to wezmę.

 

Mechanik stwierdził, że mam przebicie oleju i go zalewa, poczyścił i jest duża poprawa,ale nadal problem występuje, chyba, że teraz to wina słabej jakości sprzęgła, szapanie jest chwilę po zmianie biegu, a potem jest ok ;) . Komputer pokazywał czujnik temperatury powietrza, ale po skasowaniu błąd już się nie pokazał. A druga sprawa, to taka, że pewnie jakieś świece, czy cewki, bo innych błędów już komputer nie pokazuje. Tak czy tak pewnie będzie mnie to kosztować 150 - 200 zł.

 

Dodano: 19 sty 2016 - 19:52

UP

Sorry, że znowu piszę. Ale doszły kolejne problemy, auto ciągle ma 1500 - 2000 obrotów na ciepłym silniku, a na zimnym szarpie coraz mocniej, aż przeskakuje na poduszce (wiem, że jest walnięta)i mocy coraz mniej, Na ciepłym silniku za to, jestem zaskoczony jak zap... mechanik mówił, że zalewa swiece (ale są ok, sprawdzałem) i przeczyścił je. Efekt był taki, że szarpało troszkę słabiej przez 2 dni. Mam zamiar wymienić czujnik temperatury, znajomy powiedział, ze auto z obrotami chodzi na ssaniu, dlatego tak wielkie obroty. Ale, tam są dwa czujniki...Poza tym nie wiem, czy to tłumaczy dlaczego tak szarpie.

 

Dodano: 19 sty 2016 - 20:01

Aha i zaświeciła mi się kontrolka świec. Osobiście bym wymienił świece i czujnik temperatury. Chyba, że ktoś ma inny pomysł. Znaczy czujnik to na pewno, ale świece nie wiem czy to rzeczywiście świece, czy nie co innego.

Edytowane przez Khlorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!