Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stacyjka, nie zawsze dam rade przekręcić kluc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem, gdyż nie zawsze mogę przekręcić kluczyk w stacyjce.

Jak nie da się przekręcic to musze odpowiednio kierownicą ruszyć i wtedy sie da.

Czasem jednak musze się kilka razy do tego zabrać bo sie nie da.

Nie mam alarmu ani centralnego zamka. Tylko immobilizer.

Co mam robić? Stacyjki nie chce wymieniać bo nosze tylko jeden kluczyk i nim otwieram wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

cześć ja też mam ten problem i niestety nie chodzi tu o blokade kierownicy ;/ raz sie przekreca bez problemu a raz musze probowac po kilka lub kilkanascie razy przekrecic i niestety dzieje sie to juz czesto <ok> co moze byc tego przyczyna ? ile moze kosztowac naprawa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku castagnet, jestem prawie przekonany że problem twki w blokadzie kierownicy a "walka" z nim polega na tym że trzeba sie przyzwyczaić która zapadka łapie: lewa czy prawa. I tak w pierwszym przypadku przed dotknięciem kluczyka kierownice trzeba pchnąć w prawo i dopiero przekręcić kluczyk i adekwatnie w drugim przypadku.

hitachi, czy jeżeli kierownica nie była zablokowana to też maż problem z przekręceniem kluczyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się zaraz później tak uszkodziła stacyjka, że nie cofał się kluczyk po przekręceniu w pozycję "zapłon" i trzeba było go cofać ręcznie.

Wydaje mi się że ten objaw jest po prostu wymiernikiem zużycia stacyjki.

Polecam ją wymienić, zanim rozleci się do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jeżeli nie mam zablokowanej stacyjki tez tak jest. Czasami jezeli przekrecam kluczyk bardzo delikatnie i prubuje jątak jakby wyczuc to się przekreci za pierwszym razem, ale nie zawsze to dziala. Mam nadzieje ze sie nie posypie cala stacyjka bo narazie brak budżetu u mnie :/

 

[ Dodano: 2008-05-26, 21:29 ]

oczywiście chodziło mi o zablokowaną kierownice nie stacyjke sorki <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyk w zamienniku był bardzo tandetny. Jak się okazało że przy rozbieraniu go został identyczny jak oryginał (nawet miał dziurkę na śrubkę). Odkręciłem śrubkę w oryginalnym kluczyku, wyciągnąłem metalowy element z obudowy kluczyka i włożyłem ten nowy. 2 minuty roboty i IMMO działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W mojej renault megane classic phII 1.4 16V nie da się wyciągnąć kluczyka ze stacyjki ani nawet go przekręcić. Po odpaleniu kluczyk nie odbijał i trzeba było go samemu cofać. Samochód mój posiada fabryczny alarm i immobilizer. Mechanik za wymiane stycyjki chce 600 zł za stacyjkę i zamki w drzwiach. Czy te części są tak drogie??? I czy mógłby mi ktoś podać kod/numer stacyjki. Proszę o szybką odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dzisiaj rano pojawił się u mnie taki problem: kluczyk w stacyjce nie chce się przekręcić. Obracanie kierownicą nic nie daje.

 

Pierwszy raz się z czymś takim spotkałem. Co może być przyczyną?

 

Przedwczoraj w nocy rozładował mi się akumulator i trochę po podładowałem. Mam w samochodzie blokadę rozruchu i słyszałem, że jak akumulator całkiem się rozładuje, to nawet kluczyka się nie da przekręcić. Może być to przyczyną i wystarczy naładować akumulator, czy jednak przyczyna może być inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj takich osób, że akumulator i stacyjka.

Po prostu stacyjka albo została uszkodzona ze starości (było już na forum o tej przypadłości), albo dostała dziwnej wilgoci i złapał ją mrozek. Proponuję kupić jakiegoś odmrażacza do zamków z zawartością olejki grafitowego (olejek smaruje i konserwuje, w jakiś sposób wtrysnąć do zamka. Dwa razy w roku tak robię i nie mam żadnych problemów, ewentualnie moje zamki i stacyjka są w dobrej kondycji. Jak nie masz możliwości bo kluczyk nie chce wyjść, to dorwij strzykawkę i igłą spróbuj troszeczkę wcisnąć oleju silnikowego do stacyjki, a potem delikatnie mm po mm obruszać kluczyk. Gorzej jeśli uszkodziła się jedna z zapadek, wtedy potrzeba będzie wymienić wkładkę stacyjki (chyba Przemo kiedyś opisał i zrobił manuala co dokładnie trzeba zrobić przy wymianie wkładki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że u mnie wygląda to tak, że kluczyk wchodzi bez problemu i jestem w stanie przekręcić go minimalnie, ale potem jakby była blokada i dalej się nie da. Czy w takiej sytuacji też może byc problem z mrozem? Czy raczej coś się uszkodziło w stacyjce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!