Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wyjac pedal hamulca ORAZ obudowe filtra powietrza ?


biuro74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem, chyba z tych bardziej znanych - przepustnica i te sprawy (tzn. CLIP podaje błąd siłownika przepustnicy - nie wiem, jak się tłumaczy na prawidłowy "polski mechaniczny" zwrot THROTTLE VALVE ACTUATOR - może chodzi o silnik krokowy w przepustnicy).

 

W związku z tym mam 2 pytania, jako że próbuję odnaleźć usterkę z ciągu pedał gazu (a właściwie potencjometry się tam znajdujące) - wiązka kabli (jeszcze nie wiem, dokąd idzie) - wtyczka na silnik krokowy - silnik krokowy (mechanizm + potencjometr) - przepustnica.

 

Jak wyjąć pedał gazu? Mam niby PDFy "Sam naprawiam Renault Laguna", ale czasem mi się wydaje, że większej kichy nie mogli odstawić z niektórymi rozdziałami, jak np. ów pedał gazu. Piszą, żeby go wyciągnąć - należy wyjąć wtyczkę i odkręcić 3 śruby. Proste, jak budowa cepa. A tymczasem ja mogę odkręcić tylko jedną śrubę, bo drugiej już nie daję rady - tuż obok są 2 potężne wiązki kabli, a trzeciej śruby nawet nie widzę, lol. Wtyczki też mi się nie udało wyciągnąć - powód ten sam, za mało miejsca na paluchy. Zważcie, że mam Anglika, więc wszystko jest po drugiej stronie... chyba to jest problem.

 

A przepustnicę wyjąłem i wyczyściłem - wszystko według świetnego przepisu w PDFie, który skądś ściągnąłem lata temu. Problem jest tylko taki, że nie mogę wyciągnąć obudowy filtra powietrza w swojej lali - ni huhu nie wyłazi. Zdążyłem w międzyczasie odkręcić zbiorniczek z płynem hamulcowym - bo myślałem, że jak go trochę odsunę wraz ze zbiorniczkiem chłodziwa, to się uda - a tymczasem ta franca, jak się okazało, jest nasadzona jak korek na takie metalowe "coś", no i płyn się wylał. Szczęście w nieszczęściu, że .... podstawiłem minutę wcześniej odwróconą nakrywkę od plusa z akumulatora... hehe - to na wypadek, jak [wykręcałem śrubkę, żeby mi w razie czego nie uciekła - no i cały płyn poleciał do tej pokrywki właśnie, a nie na dol, lol. Niemniej - próbowałem wszystkiego, jak widać (oprócz wyjmowania silnika), włącznie z obracaniem, ale bezskutecznie. Obudowa - dokładnie ta część, która nachodzi na przepustnicę z takimi dwoma o-ringami, bo przecież nie chodzi mi o ten mały kawałeczek z samym filtrem powietrza - tylko właśnie o całe pudło znajdujące się tuż za nim. Ma ktoś jakiś pomysł, jak tę francę wyciągnąć ? Chciałem przeczyścić dla świętego spokoju, bo widać, że usyfioną mocno.

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi, pilnie i mocno ich potrzebuję :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić, ale o ile dobrze pamiętam to obudowa filtra przykręcona jest do głowicy za pomocą dwóch dość długich śrub.

Śruby znajdują się po obu stronach przepustnicy, ustawione pionowo.

Mam nadzieję, że o to chodzi, napisałeś tego posta tak, że nie bardzo wiem o co Ci chodzi,

Może też być tak, trzeba odkręcić jakieś elementy podszybia, żeby wyjąc tą puszkę. Nie pomogę bo nie przyglądałem się tak dokładnie Lalom i niem wiem co i gdzie poodkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ładnie i z polskimi literkami :)

Dzięki za odpowiedź - ale mi chodzi o to, jak wyciągnąć (nie odkręcić, bo przecież pisałem, że przepustnica jest wyjęta) obudowę filtra na zewnątrz. Chcę ją umyć, a po prostu nie ma miejsca nigdzie, którędy mógłbym tę krowę wielką wyjąć, bo się nigdzie nie mieści - wyjmowałem wszystkie kolejne części przy demontażu przepustnicy, za wyjątkiem obudowy filtra powietrza (która składa sie z dwóch puszek - mniejsza zawierająca filtr wyszła, choć kiedyś mi sie wydawało, że to dopiero jest ciężka robota, a druga, następna - ta, która przykręcana jest do przepustnicy - została na kablach i rurkach, bo nie da się jej wyjąć).

Edytowane przez biuro74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na obrazkach ładnie to wygląda i pomimo, że wszystko zrobiłem, to 2 gumowe węże (widoczne na pierwszym obrazku) po prostu mi to uniemożliwiają - bo filtr jest od dołu trochę długi i od pewnego miejsca zawadza o te węże.

 

Nic, dzięki za pomoc - idę do wozu i będę rwał na sile ;-)

 

UPDATE:

Nie wyjąłem go w końcu, a przyjechał mechanik, sprawdził i też powiedział, że tego się nie da wyjąć. Q.

UPDATE-2

Wyczyscilem przepustnice i dalej to samo. Kurde. Obroty od razu sa wysokie (2.400, czasem 3.200), ale mimo to auto reaguje na pedal gazu - w sesie ze dodaje nowych obrotow, ale juz z nich nie schodzi, albo schodzi bardzo powoli.

Macie jakies pomysly ?

 

Dodano: 17 lut 2016 - 14:43

Zmienilem ECU i czujnik cisnienia w kolektorze.

Niemniej jakby ktos wiedzial, jak wyciaga sie ta przekleta obudowe filtra powietrza (na przyszlosc), byloby fajnie wiedziec.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!