Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak działa przepustnica VDO ?


biuro74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wczoraj napisałem inny temat - jak wyjąć pedał gazu i filtr powietrza = ale okazało się to tymczasowo nieistotne.

 

Teraz najbardziej mi zależy - jako ze auto stoi - na tym, żeby sprawdzić wyjęta przepustnicę. Potrzebuje kogoś, kto wie, jak ona dziala (zadne tam opisy w sieci = ktore tylko generalizuja). Ja potrzebuje detali, czyli jak co dziala w praktyce: z jakim napieciem, z jaka informacja zwrotna.

 

Na razie zrobilem tak:

 

Wlasnie przed chwileczka wpialem przepustnice w obwod, znalazlem jakas stara ladowarke 12V (o mocy 0.5A tylko), wpialem potencjometr w obwod i ... okazuje sie:

* przepustnica otwiera sie z hukiem przy gdzies tak 2.5V - maksimum napiecia, jakie moge uzyskac to 2.76V i jest to ciut odrobine dalej w pokretle potencjometra, niz prog otwarcia motylkow,

* jak zmniejsze napiecie, to przepustnica sie z rowniez hukiem Smile zamyka - rowniez sa to zadne plynne zmiany, tylko zwykla akcja dwojkowa,

Chyba winna tu jest slabiutka ladowarka, sprobuje przyniesc zasilacz komputerowy z dyskiem dla autostartu i zobacze, jak sie sprawuje przepustnica z zasilaczem wiekszej mocy.

 

Potem tak:

 

Podlaczylem zasilacz - musial troche odtajac. Jest dziwnie - musze przyznac. Fakt, ze podlaczenia sa "na zapalke" i nieraz nie mam odczytow z miernika, musze kebel przycisnac.. Ale cos tu nie rere z silnikiem przepustnicy - jak na moje oko. Najpierw nic sie nie dzialo, podkrecilem potencjometr i "cyk" - znowu sie skrzydla z hukiem Smile otworzyly. Patrze na miernik - 4.6 V. Pokrecilem w dol, w gore - dalej sie zamyka zero-jedynkowo... z tym, ze teraz maksymalne napiecie to bylo wlasnie 4.6 V (???). Zasilacz jest mocny, 350W z komputera, wiec spokojnie taki silnik uciagnie - nie rozumiem takiego spadku napiecia. Wszystko dalem w szereg - z moleksa zoltego napiecie 12V (jest 12V bez niczego, z potencjometrem maksymalnie daje 8 i cos... dziwne, chyba stary mam ten potencjomentr juz), potem srodkowa nozka potencjometra, wyjscie z trzeciej nozki na plusa silnika przepustnicy, wyjscie minusem i powrot do moleksa na minus. Ostatnie kilka prob - silniczek nie zaskakuje w ogole, napiecia miernik nie pokazuje w ogole (ale to jak mowie, musze dobrze kabelki ulozyc = tylko do miernika, bo napiecie po reszcie idzie - jak wypne silnik to wszystko jest OK). No i tak ma sie przepustnica zachowywac ? Nawet nie zmierzylem wartosci potencjometrow przepustnicy (PP), bo co tu mierzyc - z gory wiadomo, ze bedzie caly czas to samo.

 

OK, chyba wiem, co jest przyczyna - potencjometr z ukladu testowego chyba jest za slaby, on byl kupowany do audio, teraz sobie przypominam i chyba nie wyrabia, bo sie mocno grzeje, a pozniej koniec. Niemniej wiecej, jak 4.6V nie uzyskalem - a przepustnica sie otwiera dalej tylko zero-jedynkowo.

 

 

 

No i stad wlasnie jest moje pytanie wlasciwe:

 

Ktos wie, jak ona wlasciwie sie powinna zachowywac ? Wszystkie opisy sa tylko lakoniczne.. skad sie dowiedziec, jak ECU steruje przepustnica, zeby sie otwierala w polowie - na przyklad ? Potencjometry przepustnicy maja jaka role - tylko sluza do odczytu polozenia motylkow (jesli tak, to musza one byc sterowane wlasnie zakrecem napiecia przez piny 3-4), czy to wlasnie one ustalaja pozycje motylkow poprzez zakres zmiany napiecia na pinach 5-1 (a 12V jest tylko dla motoru silniczka przepustnicy), co daje wyraz w infomacji zwrotnej dla ECU jako odpowiednia impedancja na pinach 2 i 6 ?

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!