Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik - "brzdękanie" jak w dizlu


dwalczak

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

niedawno z mojego silnika zaczal wydobywac sie dziwny dzwiek ( taki jakby przeskok czegos pyk pyk pyk ) - jedyne co mi on przypomina to dzwiek pracujacego dizla ( oczywiscie jest on znacznie cichszy ).

silnik pracuje normalnie, moc nie spadla itd ale mimo wszystko irytuje to bardzo gdyz wczesniej samochod z odpalonym silnikiem byl ledwo slyszalny.

znajomy twierdzi, ze moze to byc cos z zaworami.

dodam ze tydzien temu zmienilem olej z syntetyka elf na polsyntetyk castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój silnik ma podobny dzwięk, takie regularne cyk cyk cyk, które staje się głośne jak mocno przygazuję, do tego jeszcze coś mi stuka raz na kilka minut (myślałam że to tłumik mi się pod spodem obija). Dziś auto oddałam do mechanika. dodam że auto kupiłam tydzień temu. Mechanik powiedział mi że sprawdził pasek rozrządu i takie tam pierdoły, i stwierdził że te stuki to z silnika są i powiedział że chyba nie opłaca się rozbierać silnika, tylko lepiej nowy kupić. Takich mamy fachowców. załamałam się :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje sc po wymianie uszczelki pod głowicą,po jakimś czasie też zaczęło pracować jak grzechotnik. okazało się,że miałem bardzo duży luz zaworowy,po ustawieniu wszystko było ok. radzę sprawdzić właśnie zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odebrałam auto od mechanika. Przyszłam do domu i tylko się popłakałam z żalu jak mnie oszukano przy sprzedaży tego auta. Mechanik powiedział że silnik jest zaniedbany, że ciśnienie w silniku wynosi 9 i 9,5, a że wydaje mu się że do wymiany będzie jakiś sworzeń czy coś takiego. Zapłaciłam 180 zł za to że sobie pogrzebał w moim aucie. Powiedział że dziwne że jeszcze ten silnik do tej pory się nie zapalił, bo na wysokich obrotach dzwięk ma fatalny. Umieram... Blondynka ma nauczkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
. Umieram... Blondynka ma nauczkę...
Ej,no ..nie zalamuj sie nie bedzie tak zle ;-) Trzeba byc dobrej mysli <ok> A jak sie kupuje auto to trzeba zabrac ze soba kogos kto sie choc troche na zutach zna,a ty pewnie pojechalas sama... Ale nie przejmuj sie nowy motor sie za 1000zl kupi :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też pracuje jak diesel. Ale kupiłem go z pełną świadomością,że przy aucie będzie trzeba pogrzebać.

 

Niech odezwie się ktoś kto używa polskiej(?) podróby głowicy kupowanej razem z zaworami, popychaczami i tak dalej. Czy warto kupować za 1400 pln?

 

Silnik mojego samochodu to K7M, ale może są podróby i do innych wersji. Podzielcie się doświadczeniem.

 

I czy ktoś zna dobrego mechanika od renault w okolicach Łodzi, tylko nie piszcie mi o Jaszpolu. Za to, co bym tam musiał wybulić, kupię drugi samochód.

:-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam

 

niedawno z mojego silnika zaczal wydobywac sie dziwny dzwiek ( taki jakby przeskok czegos pyk pyk pyk ) - jedyne co mi on przypomina to dzwiek pracujacego dizla ( oczywiscie jest on znacznie cichszy ).

silnik pracuje normalnie, moc nie spadla itd ale mimo wszystko irytuje to bardzo gdyz wczesniej samochod z odpalonym silnikiem byl ledwo slyszalny.

znajomy twierdzi, ze moze to byc cos z zaworami.

dodam ze tydzien temu zmienilem olej z syntetyka elf na polsyntetyk castrol.

 

U mnie było to samo, pracował jak diesel choc to benzyna. Okazało sie że to koło zmiennych faz rozrządu , koszt ok 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

Odświerzę trochę temat. Otóż moja Meganka 1.4 16 V z 99 roku ma już przejechane 200 tys km. Zakupiłem kompletny rozrząd Gates + pompa DOLZ. Wymianę przeprowadził mi znajomy mechanik. Dałem mu do roboty bo powiedział że robił te silniki nie raz.... no i .... po odbiorzę zaczął klekotać jak Diesel. Dzwięk stukotania ewidętnie słychac z głowicy. Oddałem go do poprawy. Coś poszperał, klekot się zmiejszył ale dalej jest słyzalny na wyższych obrotach i jak puszczam gaz. Mechanik twierdzi że nic się nie da z tym zrobić...oczywiscie bajera że dobrze usatwił i lepiej się nie da. Co to może być?

 

Dodano: 12 mar 2014 - 20:35

Głos taki sam jak na załączonym filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!