Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w zawieszeniu. RATUNKU!!!!.


Rekomendowane odpowiedzi

no to tak jak mwi mój poprzednik, coś mi ciągle stukało np przy zjeżdżaniu z krawężnika no i wczoraj będąc na wymianie osłony przegubu dowiedziałem się że mam dobite łożysko mcpersona, objawia się takim chrobotaniem przy skręcaniu kołami na podniesionym samochodzie. Koszt jednego łożyska 26 zł, więc jeszcze nie ma tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ jest długi weekend wiec mechanik powiedzial że przyjmie meganke we wtorek. To jest 4 mechanik z kolei i wygląda z rozmowy że konkrety i mający zasób wiedzy. Gdybym ja był mechanikiem to dzięki Waszej pomocy naprawiłbym sobe dawno autko. Ciesze sie że są na tym forum ludzie którzy mają naprawdę o tym pojęcie. Narazie nie zamykam tematu a jak wróce od mechanika to dokłądnie opisze ustrke. Apropo Mcpersona to są amorki jesli sie nie myle prawda? Amorki są nówki mają 4 miesiące i niewiele przejechane. Na KYB mam 2 lata gwarancji wiec mógłbym reklamowac. To łozyko o którym wspominacie jest częścią amorka? poduszki nikt nie sprawdzał. Pare osob mi mówiło że nowy amor może pukac dlatego też chcialem jechać na trzęsawkę bo może by coś powiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To łozyko o którym wspominacie jest częścią amorka? poduszki nikt nie sprawdzał. Pare osob mi mówiło że nowy amor może pukac dlatego też chcialem jechać na trzęsawkę bo może by coś powiedzieli.

Kolego łożysko amortyzatora jest odrębną częścią kolumny poniżej wkleję ci schemat dla zrozumienia budowy zawieszenia:

schowek01bh8.jpg

aaaa przypominam profilaktycznie że w megane 1 łożysko amora znajduje sie pod sprężyną czyli jest do rozebrania cała kolumna łącznie ze zdjęciem łoża sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chętnie włąączę się do tematu bo sam mam jeszcze nie rozwiązany problem z delikatnymi stukami na drobnych ( czyli bezustannie) nierównościach. Miałem amory KYB ale one miały tendencję do stukania- wymieniłem na Monroe i było lepiej. Niestety po 2 miesiącach stukanie znowu się nasiliło. Wymieniłem wszystkie gumy na wahaczach,łączniki stabilizatora,gumy pod silnikiem i łożyska macphersona. Teraz wybieram się do mechanika na rozbiórkę całych kolumn macphersona i będziemy szukali i na nowo skręcali całość a przy okazji wymienię jeszcze raz łożyska macphersona i sprawdzę gumy na amortyzatorach bo tego jeszcze nie przerabiałem.

P.S Firma KYB nie uznała mojej reklamacji amortyzatorów z powodu delikatnego stukania.

Pozdrawiam i Mati.b zdaj relację z wtorku bo ja jadę w następny poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku jutro odwoże autko ale wiedział to pewnie będę dopiero w srode lub czwartek. No ja zmieniłem amorki, spręzynki, kompletne wachacze, i lewą część drążka kierowniczego, pozostała mi poduszka przednia silnika, i skrzyni biegów jak poleicli koledzy w forum:) Jutro sie okaże w czym problem, może to też być przegub który jest półoską całą lub drążek kierniczy ( maglownica) na samą mysl o tych częściach mam ciarki bo koszty są koszmarne. Jestes już którąś osobą z kolei która mi mówi ze amorki KYB pukają. Zaczynam mieć obawy co do tych amorków jeszcze jak mówisz że nie uznali reklamacji.

Pozdrawiam i odrazu dam znać jak się coś zmieni.

 

[ Dodano: 2008-05-06, 10:19 ]

Witam. Byłem wczoraj na stacji diagnostycznej i po dokładnym przeglądzie auto powiedzieli mi że zaciski hamulocowe mi się tłuką, na nich są podobno takie małe harmonijkowe gumy i cos w tych gumach bije. Powiedziano mi też że to własnie one mogą przy drobnych nierównosciach i zjazdach z krawęzników pukać. Co o tym myslicie? A możiwe że przy dodawaniu gazu też one własnie pukają? Czy to będzie poduszka? Jakie skutki ma dokładnie usterka poduszki przedniej silnika? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm temat do analizy,tyle że u mnie stuka przy pojeżdżaniu pod krawężnik a jak koło idzie w dół to jest cicho. Jak to zaciski to przy hamowaniu na nierównościch powinno byc ciszej. Jest jeszcze jeden temat ,jak ostatnio wsiadałem do samochodu a stał całą noc na dworzu ( normalnie jest w garażu) to po ruszeniu przez kilkaset metrów stuki były mocniejsze-tak jakby olej w amortyzatorze się nie rozgrzał. Jednym słowem temat rzeka....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem sie podzielić wiesciami z wami po informacji od mechanika. To już 5 mechanik z kolei i teraz dowiedziałem się ze podobno to półosie stukają a dokładnie prawa. Poduszke silnika miałem walniętą ale po wymianie pukanie nie ustało. Przy dodawaniu gazu słychac nadal takie kilkukrotne stuknięcia. Mechanik chciał mi wlepić półoske LOBOSA czy jak to sie zwie za 660 zł. Aż mi się włosy zajerzyły i odmówiłem!!!

Co sądzicie o tym pukaniu? Na allegro widziałem półosie EXPERT LINA za 190 zł za strone, sztuke. co sądziecie o tej firmie przy okazji? Bo mnie już to auto do szału doprowadza!! co mechanik to inna teoria. Jeden mówił że to nie przegub (półośka) drugi że to maglownica, trzeci wykluczył maglownice, czwarty amory że pukają, a piąty że półośka. Chyba [CENZURA!!!] to auto w kosmos!!! ostatni francuz w moim zyciu...!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem ta połośke zobaczymy czy to coś da. Czekam teraz aż przyjdzie. Jesli mechanik nie trafi w problem to sam zaczne naprawiać to auto. Moim zdaniem nie ma już mechaników z pasją do samochodów, są tylko tacy co szukają jak zarobic kase a nie coś naprawic. TRAGEDIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma już mechaników z pasją do samochodów, są tylko tacy co szukają jak zarobic kase a nie coś naprawic.
Jeszcze są takowi , problem w tym że w 98% wymieniaczy (bo mechanikami się już dawno nie powinni nazywać) ciężko tych 2% odszukać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pukania przy dodawaniu gazu i na zakrętach został rozwiązany mianowicie okazało się że lewa półoś była wybita. Przy nierównościach a mianowicie lekkie dziurki słychać jeszcze delikatne pukniecia, zastanawiam się czy przypadkiem coś niedotyka osłony silnika i czy to nie jest powodem tych delikatnych pukniec bo dość szczególowym przeglądzie auta mechanik wykluczył praktycznie wszystko.

Póki co temat rozwiązany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati.b, co to znaczy że lewa półoś była wybita? Z jednej strony wchodzi w przegub, a z drugiej w skrzynie gdzie pracuje swobodnie w osi poziomej. W tym elemencie to przegub jest elementem który nawala.

Co z nią zrobił, wymienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!