Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wtryskiem gazu AGIS w megane 1,6


pablo11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie.

Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się zgasnąć ). Wygląda to tak jakby nie dostawał co jakiś czas jednego wtrysku gazu i wtedy ma chwilowe zadrżenie.

W czasie jazdy czuć wyraźnie lekkie drżenie silnika. A w czasie przyśpieszania pojawia się podobny efekt jak przy pracy na wolnych obrotach ( chwilowe spadek obrotów ). Jest to zawsze przy tych samych obrotach, tak około 1800 obr i 2500 obr. Przy wyprzedzaniu powyżej 4500 obr silnik się dusi i skacze, żeby wyprzedzić muszę przełączyć go na benzynę.

Po wizytach u gazownika, skasowaniu ustawień sterownika gazowego i ponownej kalibracji go jest wszystko OK, ale tylko przez kilkadziesiąt kilometrów. Później instalacja zaczyna wariować ponownie.

Na benzynie samochód jeździ idealnie. Pracuje i przyśpiesza płynnie.

Profilaktycznie wymienione są świece, kable WN, cewki WN, silnik krokowy, ustawione zawory. A gaz nie działa nadal jak powinien.

Może spotkaliście się z podobnymi objawami albo w takim silniku, albo po założeniu sterownika wtrysku firmy AGIS.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście widzę tu dwa problemy. 1. Gazownik 2. AGIS Z dużym naciskiem na punkt pierwszy. Wybrałeś nieco egzotyczną instalację, ale i tak powinna działać idealnie. W tym silniku naprawdę nie powinno być problemu i gazownik powinien założyć instalkę niemal z zamkniętymi oczami.

Faktycznych problemów moze być wiele i na odległość zdiagnozować nie sposób.

Nie wiadomo jakie ciśnienie na reduktorze, jakiej srednicy dysze wtryskiwaczy, jakie wtryskiwacze, jak było wszystko kalibrowane, jak wyglądają wykresy map, czy wszystkie komponenty są sprawne, w którym miejscu są porobione wkrętki w kolektor itp.

Zaproponuj doprowadzenie instalacji do poprawności lub demontaż. W Lublinie pewnie bez problemu znajdziesz innego montera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do średnicy dysz to założone są 1,5 mm. Wtryskiwacze to Planijet S1,

reduktor ALASKA AT 1.0-1.5. Ciśnienie na reduktorze ustawione jest na 1

bar. Gazownik kalibrował sterownik ( tylko w warsztacie ) i mapa wtrysku

gazu pokrywała się z mapą wtrysku benzyny.

Czy możliwe jest aby w czasie jazdy mapy te rozjeżdżały sie ?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alaska to dośc słaby reduktor, ale w silniku 1,6 pewnie jeszcze wystarczy. Wtryskiwacze całkiem dobre. Ciśnienie na reduktorze w sam raz, tylko ciekawe jakie sa spadki tegoż ciśnienia na wyzszych obrotach i obciążeniach. Być może nie jest źle. Najdziwniejsze sa te wahania obrotów na biegu jałowym. Kalibracja podczas jazdy jest raczej obowiązkiem. Sama autokalibracja wyznacza tylko mnożnik. Trzeba jeszcze wprowadzić ewentualne korekty podczas jazdy, a w przypadku gdy coś nie działa poprawnie to chyba logiczne, ze trzeba podpiąć laptopa i podczas jazdy gdy wystąpi anomalia pracy silnika sprawdzić które parametry są za to odpowiedzialne. Inaczej to praca po omacku.

A tak z ciekawości. Cóż to za firma? Lublin + Planijety wskazują na Planiplastica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja zakładana w Sabacie na Budowlanej. Wczoraj byłem u gazownika. Padły 2 z 4 wtrysków ( nie domykały się ). Gazownik zmienił też dysze z 1,5 na 1,4. Trochę to dziwne, że po 2 miesiącach i 4 tyś km padły ( ciekawe jak często będą padały ). W czasie jazdy działanie instalacji poprawiło się ( chociaż wydaje mi się że powyżej 4500 obr nadal czuć spadek mocy na gazie ), ale na wolnych silnik nadal czasami dostaje drgawek. Mam pojeździć z 1000 km i podjechać na kontrolną jazdę. Jak będę na kontroli to spróbujemy podłączyć dodatkowy czujnik ciśnienia i skalibrować komputer w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!