Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co sądzicie o POWER RURA, dolot,filtr+turbinka, MEGANE coupe


thegame19

Rekomendowane odpowiedzi

thegame19, W opisie wyczytałem "dolot posiada nowy stozkowy filtr, turbinke przyspieszajaca przeplyw powietrza" Niestety nie widzę kabelków zasilających napęd turbinki. (swoją drogą, co miałoby sterować obrotami i czasem włączenia)

Jeśli turbinka nie posiada własnego zasilania, napędu tak jak np: turbo napędzane podwyższonym przepływem spalin, to nie jest to żadne przyspieszenie ale wręcz hamulec do przepływającego powietrza, które tą turbinkę musi wprawić w ruch. Turbinka w tym wypadku to taki sam bajer jak kiedyś zachwalana "Turbinka Kowalskiego" montowana w maluchach pomiędzy gaźnikiem a dolotem do cylindrów.

Co do reszty, powinno działać jak typowy filtr stożkowy z orurowaniem dedykowanym do danego silnika. Jakie z tego "korzyści" zapytaj, użytkowników którzy maja to w swoich megankach. (kilka tematów o stożkach było na forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbiny to jak dla mnie śmieszna, piszę że są wejścia na kable i sondę ale gdzie ?? są niby dwa wejścia do rury i tyle ?? Ja sam byłbym skłonny zamontować takie cacko po wcześniejszym usunięciu tego wiatraczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie turbinki??o czym wy wogóle rozmawiacie??Przeciez ten wiatraczek jest napedzany kiedy samochód zasysa powietrze(kiedy dodajecie gazu) a wejscie na sonde to o ile sie nie myle to nic innego jak map sensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ten wiatraczek jest napedzany kiedy samochód zasysa powietrze(kiedy dodajecie gazu)

Czyli de facto, jest hamulcem energii przepływającego powietrza, a nie jak w opisie aukcji, turbinką przyspieszającą jego przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ta "turbinka" jest w stanie wywołać ruch wirowy powietrza to nie jest ona tylko odbiornikiem energii. Wygląda na rzecz wykonaną profesjonalnie a nie domową rzeźbę, więc w ciemno bym tego "patentu" nie przekreślał.

Króciec na rurze to nie wejście na sondę ani mapsensor. Prawdopodobnie jest to część unwersalna, wiec moze to być wejście na przepływomierz oporowy (nie mylic z klapkowym).

PS. Mapsensor mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym, wiec znajduje się za przepustnicą a nie przed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ten wiatraczek jest napedzany kiedy samochód zasysa powietrze(kiedy dodajecie gazu)

Czyli de facto, jest hamulcem energii przepływającego powietrza, a nie jak w opisie aukcji, turbinką przyspieszającą jego przepływ.

 

nie do końca... wydaje mi się, że autor tego wynalazku chciał zrobić hmm... jakby odwrócone działanie zaworu blow-off przy turbo. Tzn silnik zasysa powietrze, wiatraczek wtedy jest napędzany tym powietrzem, a w momencie gdy silnik przestaje zasysać powietrze, wiatraczek siekręci dalej dając niby ciśnienie, żeby przy następnym otwarciu się przepustnicy dostać od razu "dużą porcję" powietrza.

 

<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suchutki, dłuższy czas analizowałem jak to może działać nim napisałem swoje przemyślenia. Owszem po otwarciu przepustnicy silnik zasysa powietrze, które przechodząc przez wiatraczek, napędza go. Z tym sie zgadzam. Jednak po zamknięciu przepustnicy, następuje odcięcie przepływu powietrza w dotychczasowych ilościach i "turbinka" jak to szumnie nazwano, przestaje sie kręcić, ponieważ napełniła przestrzeń aż do przepustnicy powietrzem. Fakt, że trochę szybciej niż nastąpiło by to normalnie. Niestety nie ma ona możliwości sprężania i nie zastosowano zaworka zwrotnego, więc to co napompowała wraca i dodatkowo przyspiesza jej wyhamowanie. Efekt- przy następnym otwarciu przepustnicy, albo jest zatrzymana, albo obraca się w przeciwną stronę. Jedynie co ta turbinka może dawać, to lekkie nadciśnienie w czasie zamykania przepustnicy, kiedy jeszcze ma wielkie obroty, a za nią nie powstało to nadciśnienie, które będzie starało sie rozładować przez filtr.

Nie jestem jednak pewny, czy nie zakłóci to przez moment składu mieszanki paliwowo powietrznej. (efekt ubogiej mieszanki- delikatne podniesienie obrotów= silnik reaguje z opóźnieniem na zdjęcie nogi z pedału gazu)

IMHO turbinka jest tam po to, by wywołać dodatkowe efekty akustyczne, świst przepływającego powietrza. No chyba, że faktycznie tak jak pisze kol. Lewy, powoduje zawirowanie strumienia powietrza ale wydaje mi się, że do tego były by potrzebne dodatkowe kierownice za wiatraczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!