Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem RENAULT MEGANE 1,4 16 V


Rekomendowane odpowiedzi

Proszę pomóżcie. Mam problem z odpalaniem mojej meganki. Problem pojawił się nagle. Zawsze zapalała ładnie od pierwszego razu, teraz muszę wielokrotnie kręcić rozrusznikiem. Zapala dopiero po wielu próbach, problem ten pojawił się dwa tygodnie temu a następnie po dwóch dniach było wszystko dobrze aż do wczoraj. Rozrusznik kręci dobrze, w czasie jazdy wszystko jest OK tylko odpala dopiero po wielu próbach. co prawda wydaje mi się że kontrolki palą się trochę dłużej niż zwykle po włożeniu kluczyka do stacyjki. Nie wiem co się dzieje i co mam robić a warsztaty w Kole są jakie są, mam nadzieję że mi pomożecie. dodam że chodzi o RENAULT MEGANE 1,4 16V 2002 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co Zbigniew1810. Mam Megane Scenic ze stycznia 1999roku z silnikiem 1,6 16V. Czasem zapala od razu a czasami muszę sporo się dużo namęczyć żeby odpalał nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły silnik. Mechanicy i elektrycy nie wiedzą co dolega mojemu autku. To jest bardzo irytujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem tylko ze u mnie wyglada to tak ,ze auto na cieplym silniku pali za kazdym razme bez problemu natomiast jak postoi albo po nocy to juz musze troche pokrecic,wymienilem juz swiece na japonczyki dodatkowo sprawdzilem ladowanie aku i niby jest prawidlowe,co ciekawe wydaje sie ze znaczenie ma rwoniez temperatura na dworze mianowicie podczas slonecznej pogody jak mi wali slonce na auto to nie mam takich problemow albo mam je rzadziej (moze to po prostu przypadek..) zastanawiam sie czy to nie bedzie mialo zwiazku z pompa paliwa albo i czy nie wymienic filtra paliwa....mam nadzieje ze cos doradzicie bo mi sie koncza pomysly.....aha zapomnialem dodac jst to megi 1 phII 1.6 16V 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moja Megi jak na razie pali, ale nie wiadomo jak długo. Nic nie robiłem bo nie miałem kiedy, samo przeszło.

Reil co do twojego przypadku to rano zakręć raz krótko i jeszcze raz powtórz. jak Ci zapali za drugim razem (ale nie kręć długo bo nie ma sensu). To będzie znak że pompa paliwa jest do wymiany (paliwo schodzi jak postoi dłużej) jak miałem jesienią. A wymiana pompy to jest drobiazg samemu można szybko zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem juz o pompie ale problem w tym ze gdyby pompa puszczala to by puszczala zawsze i za kazdym razem by ten problem wystepowal a tymczasem ja mam sesje wyrywkowa czasem za pierwszym kopnie nawet po nocce a czasem musze sie na krecic......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!!

Jak pisałem wcześniej miałem problem z odpalaniem. żaden mechanik ani elektryk nie był w stanie zdiagozować przyczyny tego problemy. Wymieniłem świece i nic, następnie przeczyściłem styki w tym ECU też lipa. Komputer nie wykazywał żadnych błędów więc byłem w kropce. W końcu wymieniłem czujnik położenia wału i zaczął odpalać bez żadnych problemów. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej przyczyną nie odpalania megi pomimo kręcenia rozrusznikiem jest czujnik położenia wału nie zawsze trzeba go wymieniać czasami wystarczy przeczyścić styki na czujniku i we wtyczce, ja wyczyściłem styki i już ponad rok spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

A gdzie znajduje sie ten czujnik bo mi raz na jakiś czas nie chce zapalic rozrusznik kreci i zapali za ok 3-4 razem nawet jak jest goracu silnik od czasu obroty na biegu jałowym jak wrzucam na luz do spadaja bardzo nisko troszke obroty pofalują i wracaja na swoj poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!