Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakiej firmy kupić poduszki silnika/skrzyni b


Van GORRE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i nieliczne Panie :)

Posiadane auto to oczywiście Megane I, V8 ,1,6e, 95 KM, rocznik 08.1997. Wersja RT (niemiecka, ale to raczej nie ma znaczenia)

Otóż dopadł mnie problem obrotów (tzw. falowanie) oraz "trzęsienie" (telepie aż miło, dziewuchom się podoba :))

Skrupulatnie powymieniałem wszelakie części jakie wskazywaliście w postach na forum, czyli:

- świece NGK, innych nie było

- przewody wysokiego napięcia, oryginalne Bougicord

- silniczek krokowy, nie wiedziałem za bardzo jaki był oryginalny więc kupiłem Siemensa

- badanie komputerem + po wymianie poduch będzie jeszcze jedno

 

Bardzo często padały odpowiedzi odnośnie poduszek pod silnikiem/ skrzynią biegów. Wiele osób potwierdziło ,że wymiana pomogła. Niestety jest niewielki zarys informacji odnośnie jakości i firm tychże poduszek.

Udałem się tym tropem i podążyłem do mechanika w celu zweryfikowania zużycia poduszek w moim pojeździe. Lewa (siedząc w samochodzie, czyli ta od strony kierowcy) jest doszczętnie zniszczona. Prawa trzyma się jeszcze w miarę, tej pod skrzynią nie widziałem ale podobno jest troszkę "nie halo":/. Czyli mówiąc najprościej, do wymiany!

Problem polega na tym, że nie bardzo wiem jakie siedzą tam oryginały i czy są w ogóle u nas dostępne w sklepach. Ewentualnie czy możecie doradzić jakieś poduchy, dobre i trwałe ,jakiej firmy?

Prosiłbym tez o jakiś "cennik" poszczególnych poduszek (z tego co widziałem to lewa i prawa są inne a ta pod skrzynią to mniemam, także będzie miała inny kształt)

Nie pogardzę także, gdy ktoś napisze jakiej firmy ma poduchy i jak długo już ich używa (czas/przebieg km). Pozwoli to na dobranie najtrwalszych przynajmniej będzie "raz a dobrze!" :)

Wszelakie te informację zabiorę do mechanika i przekaże mu aby wiedział jakiej firmy ma zamówić części podczas wymiany. Sam nie chcę kupować bo mogę coś pomylić a on "w praniu" będzie wiedział/widział czy na pewno trzeba wymienić wszystkie poduszki czy np. tylko jedną/dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pogardzę także, gdy ktoś napisze jakiej firmy ma poduchy i jak długo już ich używa (czas/przebieg km). Pozwoli to na dobranie najtrwalszych przynajmniej będzie "raz a dobrze!" :)
u mnie to poduszki zmienia się z częstotliwością wymian oleju, zwłaszcza tą pod skrzynią - i tu nie żartuje, wystarczy parę mocniejszych redukcji i już po poduszce. W 1.6 jest lepiej bo silnik siedzi na poduszkach, a nie tak jak w 2.0 8v wisi na nich. Ktoś źle pomyślał i element odpowiedzialny za amortyzację ruchów silnika to tylko cienki kawałek gumy i łatwo go zerwać.

 

Przede wszystkim wszystkie zamienniki są dosyć kiepskie, zmieniałem już sporo poduszek i nie trafiłem na super trwałą. Oryginalne poduszki można kupić tylko w ASO (komplet koło 1000 zł) lub szukać Sasica, chociaż nie wszystkie poduszki były tej firmy, jakie Renault wkładało na montaż. Przy oglądaniu poduszki zwróć uwagę na gumę z jakiej jest zrobiona, jak jest plastikowo to nawet takiej nie bierz, z kolei jak guma jest ok, ale jest miękka to też taka poduszka szybko podanie, albo będzie niewystarczająco tłumić drgania. Dlatego lepiej samemu kupować poduszki niż dawać wybór mechanikowi...

 

Sam teraz będę robił usztywnienie poduszki pod skrzynią, zwykłą poduszka zostanie zalana gumą wulkanizacyjną, w kilku megankach taki patent się sprawdza, drążek nie lata i przy zmianie biegów silnik pozostaje na swoim miejscu :)

 

z tych co przerobiłem to:

unikaj kagera

stosunkowo długo wytrzymała u mnie poduszka skrzyni firmy impergom

sasic w miarę się sprawdza (komplet sasica to kolo 400-500 zł)

włoskie, tureckie poduszki to śmiecie

 

Jak wymieniać to od razu wszystkie 3 szt. bo inaczej będą potem padać po kolei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych co przerobiłem to:

unikaj kagera

stosunkowo długo wytrzymała u mnie poduszka skrzyni firmy impergom

sasic w miarę się sprawdza (komplet sasica to kolo 400-500 zł)

włoskie, tureckie poduszki to śmiecie

 

Jak wymieniać to od razu wszystkie 3 szt. bo inaczej będą potem padać po kolei.

 

Niedaleko bo w Ostrowie Wielkopolskim, jest sklep Jangopol, na ulicy krotoszyńskiej 71; tel. kontaktowy 062 735 45 26 (swój oddział mają także w Sieradzu oraz Kaliszu, podaję te namiary bo komuś mogą się przydać) jest to sklep z oryginalnymi częściami i zamiennikami do aut francuskich. Dziś po rozmowie tel. ze sprzedawcą dowiedziałem się ,że potrzebny będzie numer Vin i numer skrzyni biegów (gdzie znajdę ten numer?) aby dokładnie określić jaki typ poduszek będzie pasować do mojego auta (określi to za pomocą programu w komputerze). Odnośnie firm to mają lub mogą sprowadzić Sasica, Impergoma i oryginalne (o dziwo!) a na miejscu mają tylko SNK (przynajmniej taką nazwę słyszałem przez telefon, możliwe ,że ją lekko przekręciłem).

Jakoś o SNK nie znalazłem info na forum więc skieruję się w stronę Sasica lub Impergoma. Chyba ,że w międzyczasie dopłyną jakieś nowe informacje. Do mechanika umówiłem się na poniedziałek-wtorek więc mam jeszcze 3-4 dni na poszukanie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chodzi o poduszkę skrzyni to wszystko co jest dostępne w sprzedaży to szajs.Przerabiałem poduszki sasic jak również innej firmy 2 razy droższej.Jedyne co można zrobić to wybić tą małą tuleję z gumą i wprasować w to miejsce twardą tuleję metalowo gumową.Problem latającego lewarka jest rozwiązany raz na zawsze a poduszka wytrzyma długie lata i dodam,że nie ma większych drgań w kabinie niż przy oryginale.Jeśli chodzi o poduszkę prawą silnika to też miałem impergum i mechanik mi zalecił wymianę a poduszka okazała się nietknięta,jak nowa i tak zostałem z prawie nowa poduszką na zapasie.Co do lewj się nie wypowiem bo nie miałem z nia doczynienia,a poduszke chętnie odsprzedam.Pozdrawiam. :(

post-23519-0-90538900-1368172229_thumb.jpg

post-23519-0-98180500-1368172278_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekJac

Dobra, a co do poduszek firmy SWAG, miał ktoś doświadczenia z nią? Mówimy o poduszce przy rozrządzie. Wszyscy mówią o oryginałach, ewentualnie Hutchinson. ale co możecie powiedzieć o SWAG? Cena z nią to 260 zł. I mówię o hurtowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!