Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane II] 1.9 dci - na co zwrócić uwagę?


nowakka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5461204

 

Zakładam, że przebieg jest prawdziwy/prawdopodobny (skoro gość pisze, że auto było serwisowane w ASO i nie widzi problemu, aby je tam sprawdzić...) - więc na co należy zwracać uwagę przy oglądaniu tego auta? Problemy z turbiną/wtryskami? Czy przy 100kkm w 1.9dci powinien być już robiony rozrząd?

 

Czy na zdjęciach nie są widoczne żadne kwiatki w stylu 'kierownica od modelu 3 lata młodszego' itp.? Jak wygląda wytrzymałość materiałów wykończeniowych w tej megance? (Czy np. kierownica po 100kkm powinnna/nie powinna być już wyraźnie wytarta?)

 

--

dzięki i pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo piękny egzemplarz. Widać na pierwszy rzut oka, że nic nie było kombinowane. Przebieg jak najbardziej możliwy, widać po pedałach i kierownicy. Tapicerka bardzo ładna, zadbana. A co do silnika to się nie znam bo mam 1.6 benzyna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy rzut oka bardzo ładne autko i na pewno zadbane. Mimo serwisowania zabrałbym go na przegląd w stacji diagnostycznej - zobaczą sprawdzą, jeżeli nie ma nic to tylko sie upewnisz. Przy okazji telefonu do pana możesz sie zapytac czy był lakierowany ew polerowany z jakiegoś powodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, ze koledzy chyba zbyt pochopnie obejrzeli zdjecia tej magany. Proponuje zwrocic uwage na szczeline midzy tylnymi drzwiami z obu stron do tylniego blotnika - odrazu widac, ze od strony pasazera drzwi malo na blotnik nie wchodza, a to oznacz ze jest slabo zrobiona. Poza tym odcienie kolorow tzn. blotnik tyly do drzwiczek wlewu paliwa, tylne drzwi do przednich - jak dla mnie bez wilkiej podniety. Najprawdopodobniej gruszka sprowadzona z francji. Ponadto slabo popasowane sa elementy tylu i przodu - na sto procent dzwon. Zwroc uwage na zdjecie przodu i odrazu zobaczysz, ze ma inny kolor niz calu bok, nie trzeba byc nie wiadomo jaki sprecem. Szczerze to daruj sobie ten egzemplarz.

Odnosnie przebiegu to podyskutowalbym troche, zwroc uwage na pedal sprzegla ma wydarta dziure, uwierz mi nie widialem megny z przebiegiem 100 tys., ktora miala tak zjechanenakladki na pedalach. Dla mnie przebieg plus 150 tys. km., czyli na pozimoie ponad 200tys. km. Mowie tak bo mam spore odniesienie do kilku megane, ktorymi mialem jechac. pozdrawiam. Ps. daj sobie na luz i szukaj ciekawszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Dario być może ma rację, idąc tokiem jego sugestii zauważyłem, że z maską też coś nie teges. :?

Ja bym mimo wszytko auto obejrzał. Co co widać na zdjęciach nie oddaje w 100% rzeczywistego wyglądu.

To co kolega mówi powyżej o różnych odcieniach lakieru wcale nie musi oznaczać że auto było lakierowane przez kiepskiego malarza. Raczej wynika to z tego, że coś odbija się akurat w tym miejscu na karoserii, być może jest to budynek lub jakieś drzewo.

 

Co do wytartego pedału, też raczej wskazywał bym na jakiś defekt przy robieniu fotki.

 

Przebieg być może jest rzeczywisty, zapytaj sprzedającego, czy ma raporty serwisowe. Na każdym powinna być data i stan licznika i porównaj je z wpisami do książki serwisowej.

Przebieg prawie 100 kkm w ciągu no 3,5 - 4 lat również wydaje się prawdopodobny. To mniej więcej 25 kkm/rok czyli że tak powiem raczej normalnie, a jak to jest poparte wpisami w książce to już super.

Reasumując auto warte obejrzenia, ale mimo wszystko powinno przejść ścieżkę diagnostyczną.

Proponuję umówić się ze sprzedającym, na dłuższą przejażdżkę tak ok 50 km.

Jak będzie coś nie tak to powinno wyjść.

 

Poproś na forum kogoś kto ma MII postaw mu 4- lub 6-siopak niech z Tobą podjedzie i pooglądajcie.

Jeszcze raz powtarzam to co widać na zdjęciach nie zawsze odpowiada rzeczywistości zarówno na + jak i na -.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo proponuje obejrzyj dokładnie fotki - gdzie masz defekt zdjęcia z pedału sprzęgła, tam jest poprostu dziura!!! i na sto procent nie ma 98 tys. km., odnośnie książki serwisowej to można kupić na allegro:))))) poza tym odcienie kolorów - właśnie świadczą o tym, że auto było robione i to fatalnie pomalowane, gdzieś w stodole. Poza tym zwróć uwagę jak drzwi nachodzą na tylni błotnik mało miejsca jest, bo słabo autko rozciągnięte zostało lub drzwi kiepsko spasowan. Ja mam dwie Megany II - 1,5 dci i 1,9 dci ( mojej kobity) wieć obycia z tym modelem troche mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario, być może masz rację, a może ja mam.

 

Co do odcieni jesteś w błędzie. Zobacz 1 zdjęcie - co jest za samochodem? Żółta ściana domu, która na zdjęciach 3 i 4 bardzo ładnie odbija się na karoserii. Auto pewnie zostało umyte i nawoskowane przed zrobieniem zdjęć.

Co do pedału sprzęgła może masz rację na zdjęciach są palmy, pewnie obiektyw był zakurzony.

Co do nachodzenia drzwi na błotnik, może być spowodowane tym, że zdjęcie zostało zrobione pod kątem od przodu.

 

Wiem również o tym, że książkę serwisową można kupić w taki czy inny sposób i odpowiednio ją spreparować, dlatego pisałem o raportach serwisowych, które powinien mieć właściciel.

 

Chcesz kupić jedź i obejrzyj na miejscu, a nie na zdjęciach.

Nigdy nie kupiłbym żadnego auta na podstawie zdjęć, bo te mogą zawierać rożne błędy.

 

Dlatego napisałem, że by nowakka wziął sobie kogoś do pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze lepiej Przyjacielu skocz do serwisu i niech go sprawdzą porządnie. NIestety jestem "szczęśliwcem", który tego nie zrobiłi dzisiaj mam problemy. Kilka dni temu kupiłem Megankę 1,9: wszystko wypas, ideał, palce lizać. Wstawiłem toto do serwisu na wymianki "tego i owego" i zaczęło się: uszkodzony mechanizm kierowniczy, w stopniu zagrażającym życiu /regenerowany 2500/, furka była bita, klima to składak od innego typu z dziwnymi patentami /wymiana 3800/, instalacja elektryczna porąbana, jak diabli. Zobaczymy, co z tego wyjdzie, ale zapowiada sięniezła jazda - fura kupiona w komisie z zapewnieniem, że jest idealna. W poniedziałek spotkanie z szefem komisu w serwisie i pewnie będzie sąd.

A tak w ogóle to witam serdec znie - jestem tutaj nowy. Trzymajcie kciuki za idiotę. :roll:

 

[ Dodano: 2008-07-04, 21:42 ]

Wyszło całkiem pozytywnie - klima nie jest kombinowana, tylko... ASO szukało jelenia iłatwego zarobku. Wymiana przewodu, nabicie i jest git. Maglownica też wymieniona, a wszystko na koszt komisu.

Mającym problemy "post factum" podpowiem, że warto zapoznać się z ustawą o zakupie konsumenckim, choćby TUTAJ. U mnie zadziałało. :)

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!