Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przyspieszenie


skaner1

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie kupiłem megankę II z 2003 roku 1.5 diesel i mam takie dziwne spostrzeżenie: samochód bardzo słabo przyspiesza do około 3000 obrotów i dopiero po przekroczeniu tych 3000 obrotów zaczyna przyspieszać już w miarę normalnie. różnica między przyspieszeniem poniżej a powyżej 3000 obr. jest bardzo duża... czy może mi ktoś powiedzieć czy to normalne? z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w 1.5 dci ale w 1.9 najlepiej przyspiesza między 2000-3000/min,póżniej jest więcej hałasu niż efektywnego wzrostu mocy.Turbina powinna się załaczyc poniżej 2000tys.obrotów i powinien ładnie ciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
nie wiem jak w 1.5 dci ale w 1.9 najlepiej przyspiesza między 2000-3000/min,póżniej jest więcej hałasu niż efektywnego wzrostu mocy.Turbina powinna się załaczyc poniżej 2000tys.obrotów i powinien ładnie ciągnąć.

Czyli u mnie jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to u mnie nie bardzo i widzę że czeka mnie wizyta w warsztacie bo sam nic pewnie nie zdziałam...

 

[ Dodano: 2008-07-31, 11:07 ]

no i cóż podjechałem ja sobie do mechanika i ten pooglądał, przejechał się i stwierdził że to najzupełniej normalne... chyba pojadę do kogoś innego bo dziwi mnie że meganka przyspiesza dopiero powyżej 3000 obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie w Scenicu 1.9 dci było tak samo. Diagnostyka komputerowa wykazała uszkodzony zawór EGR lub zwarcie w tym obwodzie. Jednak po sprawdzeniu zaworu wszystko wyglądało OK. Przyczyną był uszkodzony przepływomierz. Żeby to sprawdzić należy wypiąć z przepływomierza wiązkę kabli i się przejechać. U mnie po odpięciu samochód jeździł jak rakieta (zupełnie nie to auto). Diagnostyka komputerowa wykazała uszkodzony zawór EGR, gdyż jest on na jednym obwodzie z przepływomierzem i komputer twierdził że to właśnie EGR broi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!