Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czego mi potrzeba, żeby zainstalować radio fabryczne?


Rekomendowane odpowiedzi

Co muszę kupić, żeby zainstalować radio fabryczne do Megane I ph II?

 

Na myśl przychodzi mi oczywiśćie:

-radio

-wyświetlacz

-pilot

 

Co jeszcze? Jakieś wskazówki w sprawie montażu?

 

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz takie pytania, jakbyś wybebeszył komuś autko ze sprzętu... :mrgreen:

Jak nie masz oryginalnego kabla, to poszukaj na szrocie, ale wątpię, żeby Ci sprzedali sam kabel, bo zwykle jest on przy wyświetlaczu.

Kabel nie jest żaden niezwykły. Możesz go zrobić ze skrętki komputerowej np. Lutujesz 1:1 i powinno banglać. Aczkolwiek może jakiś crossik występuje we wtyczkach, więc lepiej potwierdzić miernikiem na oryginalnym kabelku u kogoś w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie:) to mój pierwszy post na tym forum, jestem od 2 tyg posiadaczem meganki I phase II

 

Ponieważ właśnie dziś zamontowałem fabryczne radio więc mogę conieco podpowiedzieć koledze.

 

Moja megi od nowości nie miała radia, poprzedni właściciele nie zainstalowali. Od początku chciałem fabryczne radio, sporo informacji zebrałem zanim kupiłem coś co mi odpowiada i pasuje do samochodu. Do rzeczy:

 

do 99 roku w meganach były radia philips z rodziny radiocode, do tych urządzeń potrzebny jest wyświetlacz AFFA2+, od 99 jest seria tuner list i do tego radia potrzeba wyświetlacza AFFA2++, wyświetlacze ze starej wesji nie pasują do tuner list i na odwrót, to samo dotyczy pilotów. (mówię o opcji plug & play)

 

Żeby wszystko działało potrzeba radio, wyświetlacz pilota, i kabel łączący wyświetlacz z radiem. (pisze o tuner list) Konfiguracja jest taka że pilota wpinam w jedno gniazdo wyświelacza, a kabel od radia w drugie gniazdo. Dodatkowo od kabla radio-wyświetlacz odchodzi jeszcze jeden wtyk, gniazdo do niego powinno byc w instalacji fabrycznej samochodu, po prawej stronie zegarów. Podpiecie to żadna filozofia, mi łącznie z rozmontowanie deski zajęło to godzinę.

 

Nie wiem czy kogoś to zainteresuje ale mam na zbyciu kabel łączący radio z wyświetlaczem, kupiłem wczoraj taki kabel za 50zł na allegro, ale okazało się, że człowiek od którego kupiłem radio tez mi przysłał kabel. Więc przez chwilę miałem dwa, teraz jeden siedzi w megance, a drugi czeka na nowego właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli lubisz posłuchać muzyki i zależy Ci trochę więcej niż "prawie wcale" na jakości dźwięku, to wsadź inne radio. Jak bardzo chcesz mieć sterowanie przy kierownicy, to da się to zrobić i z niefabrycznym radiem.

 

Do fabrycznego potrzebujesz:

-Radio

-Pilot

-Wyświetlacz

-Kable

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

podpisuje sie pod tym, a radio w megance jest w takim miejscu ze naprawde miło jest mieć działający fabryczny wyświetlacz.

 

I jeszcze do kolegi, który chce sobie zamontować fabryczne radio, jesli będziesz miał problem ze zdobyciem tego kabla do wyświetlacza to jak pisałem na początku posiadam taki jeden nadmiarowy. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie samego montażu to jako, że jestem na bieżąco bo tydziem temu zakładałem służę pomocą. Najlepiej na gg wieczorami bo na forum nie bywam regularnie.

 

Nie cytujemy całości posta bezpośrednio pod nim samym- lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W tej chwili w Megance mam tylko zegarek, a radio to owszem fabryczne, ale od opla.

Czy jeżeli kupię taki wyświetlacz:

http://moto.allegro.pl/item444859007_f_vat...megane_97r.html

 

i

 

takie radyjko

http://allegro.pl/item445753614_radioodtwa...megane_kod.html

 

to czy bez kłopotu to da się podłączyć? Chodzi mi oto czy wszystkie kable są podciągnięte i tylko wyjme jedną rzecz włożę druga podłącze i będzie działało czy konieczne są jakieś większe przeróbki? <ok>

 

Pozdrawiam :)

 

Przeniosłem do istniejącego już tematu. Zapoznaj się z regulaminem i już napisanymi postami. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kablach do wyświetlacza zapomnij, bo ich nie ma w samochodzie. Najlepiej kup z jakiegos rozbitka cały komplet.: radio, pilot, wyświetlacz i kable. Wtedy bedziesz miał pewność, że zadziała.

Wyświetlaczy były ze trzy rodzaje. Czy pasowały wymiennie? Nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!