Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

na biegu jałowym delikatne i nierówne drgania


nikolay

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę ponieważ nie znalazłem podobnego tematu do mojego. Posiadam scenica 1.6 16V z 1999r(końcówka roku) silnik K4M. Kupiłem go nie dawno. Ma przejechane 114 000 km. 3 000 km temu wymieniony rozrząd, filtry, olej, świece. Na biegu jałowym obojętnie czy to zimny czy ciepły zaobserwowałem delikatne nierównomierne drgania silnika, odczuwalne w kabinie. Po za tym objawem, silnik odpala za każdym razem w każdych warunkach od pierwszego pyku. Chodzi cicho, na obroty się wykręca, przyspiesza dobrze bez żadnych odczuwalnych spadków mocy. Dynamika i kultura jak na moje oko wporządku. Czyli nie ma się czego przyczepić oprócz tych drgań na wolnych obrotach. Jeden mechanik powiedział że ten typ tak ma , a inny że prawdopodobnie któraś z cewek pomału zaczyna dogorywać i jak na razie to mam jeździć bez problem i czekać aż padnie. Podpinany komputer nic nie pakazuje i nie świeci się żadna kontrolka.

Proszę o wasze zdanie i pomoc co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie świece to nie wiem , wiem tylko że wymienione 3000 km temu. Tak już kupiłem

 

[ Dodano: 2008-07-20, 02:09 ]

Dzisiaj zmieniłem świece były takie same jak w katalogu NGK tj BKR6EZ i takie same kupiłem no jak je miałem to od razu zamontowałem. Po wyglądzie tych starych widać że wszystko jest dobrze. Porównywałem ze zdjęciami świec w internecie. Oglądałem cewki wszystkie mam DENSO, zero pęknięć czy takich różnych rzeczy. Mierzyłem oporności cewek i są książkowe, tak jak podają w serwisówce. Przemyłem końcówki kontaktami i zamontowałem. No i nic. Dalej mam takie lekkie szarpnięcia co jakiś czas. Obroty są równe 750 i nie pływają, odpala od pierwszego razu, chodzi cicho, przyśpieszenie i kopa ma (wciska w fotel), komp nic nie wskazuje i nie zapala się żadna kontrolka w czasie jazdy więc chyba więcej nie będę nic szukał bo czytając inne tematy na tym forum wnioskuje że niektóre typy tak mają, co niektórzy wymieniają przy okazji połowę osprzętu i nic to nie daję. Także chyba zostaje się przyzwyczaić i dać sobie luzu, usiąść w fotelu i wypić :mrgreen: zamiast leżeć w kanale pod autem ;-) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów i zacznę od tego: nikolay pisze o obrotach 750. U mnie wskazówka "stoi" w połowie pomiedzy 0 i 1000 obr/h (500 obr/h ?) na środkowej kresce przy rozgrzanym silniku i nic złego (chyba) się nie dzieje. W którym miejscu na cyferblacie u was znajduje się wskazówka obrotomierza? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobny problem, tzn też czuć drżenie kabiny na wolnych obrotach, no i wskazówka od obrotomierza czasem faluje. Po otwarciu maski słychać jakby silnik przebierał. (systematycznie wzrastają i opadają obroty w odstępie ok 1s. ale tylko delikatnie). Po założeniu gazu, zachowuje się tak samo i na benzynie i na gazie. Gazownik po analizie spalin stwierdził, że jest za wysoki poziom HC, czyli nie do końca spalona mieszaka. Przypuszczam, ze to jedna z cewek może nie domagać, no albo więcej. Ewentualnie może nie trzymać kompresji na którymś tłoku. Myślę, że może warto by było kupić jedną cewkę i po kolei sprawdzać. Zamontowane są teraz BERU.

Takie falowanie to nic wielkiego, ale troszkę mnie to denerwuje :-?

Jaką oporność powinny mieć cewki :mrgreen:

Pomierzę u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiarów dokonywał i na LPG i na PB wyniki były podobne, nie pamiętam dokładnie, coś powyżej 200 (nie wiem jakie są jednostki) reszta parametrów w normie, sondy lambda sprawne komputer nie wykazuje żadnych błędów(gazownik jest też elektrykiem samochodowym). Silniczka krokowego jeszcze nie sprawdzałem na razie nie mam warunków. Muszę poszukać jakiś postów na temat sprawdzania silniczka krokowego. Zrobiłem pomiar miernikiem cewek wszystkie pokazują ten sam opór 1,2 ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
nikolay, taki urok tych silników
zgadza się, delikatne mikroszarpnięcia tych silników są ich urokiem. Generalnie nawet ich nie czuć a widać na lewarku biegów na luzie. Być może , że to nawet nie wina silnika lub sterowania ale niedostatecznych testów wydechu (teoretyzuje), który je generuje. U mnie mam podobnie (niewyczuwalne ale zauważalne na lewarku) ale dałem z tym spokój, po prostu tak ma być.

 

[ Dodano: 2008-11-14, 20:10 ]

czuć drżenie kabiny na wolnych obrotach, no i wskazówka od obrotomierza czasem faluje. Po otwarciu maski słychać jakby silnik przebierał. (systematycznie wzrastają i opadają obroty w odstępie ok 1s. ale tylko delikatnie)
a takie objawy nie powinny mieć miejsca. Na początek faktycznie skup się na cewkach i koniecznie na sondzie, która może się przywieszać "na bogato" skoro nie przepala dawki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A te objawy nie powstały czasem po wymianie rorządu? Ja mam tak samo. Ide o kazład, że przestwaiony jest o kilka ząbkół rozrząd. Ja swój razem z kołem zminnych faz wymianiałem z serwisie. Jestem umoówiony na przyszły tydz na poprawienie gwarancyjne tej niedoróbki. Zobaczymy jakie będą skutki.

 

Proszę przeczytaj i popraw swoje posty przed wysłaniem na forum. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

Koledzy mam problem z silnikiem właśnie po wymianie rozrządu.

Mianowicie nierówno pracuje.Coś takiego tra ta ta ta, tra ta ta ta itd.

Coś tu jest nie tak? Na pewno przed wymianą rozrządu tego nie było bo bym zwrócił na to uwagę.Możecie pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!