Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic 1.6rt, '97] Wg komputera dwa bledy 13


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Nie wiem czy dobra czesc forum, ale skoro to ta w ktorej nie naprawia sie mlotkiem, to moze trafilem dobrze. Od pewnego czasu mam problem z zapalajaca sie zolta kontrolka, ktora ogolnie nic nie mowi sama z siebie i trzeba sie pod kompa podlaczyc by dowiedziec sie o co chodzi. Tak tez zrobilem, bo boli mnie fakt, ze auto na biegu jalowym ma 1200 a czasem nawet 2000obr/min po czym jak sobie przypomni, ze jednak jest rozgrzane, czyli tak po okolo 15-20sek spada na ~1000, co nie zmienia faktu, ze z auta ekonomicznego przerodzilo sie w auto ktore lubi sie napic. Jako, ze lubie sie z wszelkimi opcjami szukaj, to zaczalem przygode z tym forum wlasnie od tego, ale nie znalazlem nic konkretnego co by odpowiadalo idealnie tej sycuacji, zatem napisze jakie to ciekawostki powiedzial komputer:

 

13 Lambda Sensor T=119 short

38 Circuit (mainfold) pressure sensor vacum or electrical

 

nie jestem pewny slowa w nawiasie, bo facet "od komputera" mi to tak nabazgrolil jakby conajmniej lekarzem byl i recepte pisal.

 

Czy po tym mozna konkretnie okreslic co mojemu żabojadowi dolega i co mu zrobic, zeby znow byl mily i przyjemny i zebym nie musial mowic roznych wyrazow ogolnie uwazanych za brzydkie podczas gdy wjezdzam na stacje benzynowa? To pierwsze auto z ktorym mam problem i ma ono komputer. Wszystko co mialem wczesniej albo sie nie psulo, albo metody "mlotkowe" byly pomocne.

 

PS. Zadnych objawow z gasnieciem, itp jak to tu widze w innych postach. Tylko i wylacznie wyzsze obroty na jalowym i spalanie. Moc podczas jazdy bez zmian. Moze (ale nie musi) to byc zwiazane z faktem zatankowania na stacji tesco, bo kontrolka zaczela sie zapalac wlasnie jakos po tym tankowaniu. Moze to zbieg okolicznosci. Najpierw jak sie rozgrzal to potem blad ustepowal i po wylaczeniu i wlaczeniu silnika jak osiagnal temperature robocza, kontrolka juz sie nie zapalala i obroty idealne/niskie bez skokow. Od tamtego czasu tankowalem tylko na shellu i po wymianie calego paliwa z tescowego na shella problem z moca zniknal, ale po ~2-3 tygodniach kontrolka zaczela sie wlaczac bez wzgledu na to czy cieply, czy zimny i tak jej juz zostalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sa jakies metody "domowe" na sprawdzenie? i to tak na raz by w tego samego dnia walnely oba? czy moze jednak lambda padnieta przez co silnikiem inaczej kieruje, a co za tym idzie podcisnienie bedzie inne? tak sobie gdybam. nie to zebym sie znal. laik kompletny jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondę możesz sprawdzić. Bierzesz anlogowy voltomierz i podłączas do sondy. Wsazówka na uruchomionym silniku ma oscylować w granicach 0-1V. Najczęściej 0,2-0,8V. Voltomierz cyfrowy do tego pomiaru się nie nada.

Podobnie możesz sprawszić czujnik podciśnienia. Jakie ma dawać odczyty lub jaką ma meć rezystancję, trzeba znaleźć w WKŁ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!