Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada rozruchu - ??


Miszka

Rekomendowane odpowiedzi

No prosze. Zanim jednak kupisz akumulator naladuj go porzadnie. Moze po prostu sie rozladowal. Jezeli w samochodzie jest autoalarm, immobilajzer, radio itp rzeczy i czuwaja a autko stoi tydzien, dwa, trzy u sprzedajacego i nie jezdzi sie autkiem (czyli akumulatorka sie niepodladowuje) to moze sie on po prostu rozladowac i juz. Nie musi nawet do 1/3 zeby autka nie uruchomic, rozruch zabiera naprawde duzo pradu. Takze najpierw zaladowanie wskazane.

Jezeli sprawa sie powtorzy lub checsz miec spokoj (zwlaszcza w zime) to zakup akumulatorka jest wskazany. Jaki akumulatorek wybrac mozna poczytac w dziale elektryka -> akumulatory naszego zacnego forum. Ja sam wsadzilem do mojej kochanej meganki akumulator polski Centra Futura Plus 52Ah i autko zapala przy -15'C.

 

PS: nie zapomnij stróżowi 4ro paka Tyskiego napoju bogow zapodac :mrgreen: :) Zacny to widac czlowiek :) :) No i szerokiej drogi i tylu samych wyjazdow i powrotow :)

 

Zacznij używać prawego klawisza "Atl". Widzę, po jednym słowie, że takowy w swojej klawiaturze posiadasz. - gojgien

popol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Forumowiczów! Chciałem odkopać temat blokady. Temat jest dosyć zawiły i długi. Scenic 1.9 TDI 99r. (JA0N) przestał odpalać. Mechanik wymienił rozrusznik. Potem podłączył komputer i pokazało że trzeba wymienić czujnik położenia wału. Okazało się także że stacyjna nie odbijała i dlatego rozrusznik padł (wersja mechanika). Wymienił stacyjkę (co się wiązało z zmiana kluczyków do auta), i tu zaczęły się problemy. Auto zaczęło odpalać co któryś raz, w końcu w ogóle. Ze starych kluczyków została elektronika. Po włożeniu kluczyków na desce rozdzielczej mrugała tylko ikonka od blokady elektrozaworu wtrysku (tak??) (taka pomarańczowa z zygzakiem). Mechanik oddał komputer do jakiegoś specjalisty od komputerów. Auto zaczęło odpalać ale jest tak różnie raz odpala raz nie loteria, tzn nie odpala jak zaczyna mrugać ikona z zygzakiem. Inną zaobserwowaną rzeczą jest to że nie zapala się już czerwona ikonka (na środku) od blokady rozruchu. Co począć? Czyżby specjalista od komputerów wyłączył całkowicie imobilaizer? Auto było też u innego mechanika, który po podłączaniu do komputera otrzymał komunikat o nieznanym błędzie i powiedział że po ingerencji w komputer pokładowy nie da się już określić co to za błąd. Czy to prawda?? Jak można sprawdzić czy immobilizer został wyłączony?? Przepraszam z słowotok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W zasadzie nic, samochód trafił do jeszcze jednego elektryka i na chwile obecną odpala ale za każdym razem świeci się ikonka z zygzakiem (nie gaśnie). Przypuszczam że immobilizer został wyłączony ale nie wiem jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam! Właśnie mam mały problem.

Chodzi o to,że załączyła się blokada zapłonu (stwierdzam po tym,że jak przekręcam stacyjke, to czerwona dioda mruga większą częstotliwością) i teraz tak:

-zamyka,otwiera samochód,

-nie ma żadnych sygnałów od strony alarmu,

-napięcie na aku wynosi 12,23V

Czy to może oznaczać,że tylko mam do wklepania kod immobilajzera?

Czy coś jeszcze?

Dodam,że kluczyk łączy się z samochodem drogą radiową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam wszystkich

 

Nie zakładam nowego tematu, choć jego tytuł niekoniecznie wyczerpuje mój problem, który jednak jest podobny do problemu z pierwszego posta. Swoją megane coupe jeżdżę bez problemów od około 4 miesięcy, do dzisiaj, a raczej wczoraj. Ostatni raz auto użytkowałem wczoraj wieczorem, dzisiaj idąc do auta wczesnym popołudniem niestety nie pojechałem, zaczęło się od tego, że centralny zamek bardzo dziwnie zareagował na pilot - ruszył coś, ale bardzo cicho, tak jakby nie do końca, tak samo było po kilkukrotnym przyciśnięciu pilota. Drzwi były otwarte, ale po chwili zaczął wyć alarm, nie reagować na moje ani próby zamknięcia, ani otworzenia. W dodatku alarm wył czasami tak po sekundzie, albo krótkim sygnałem urywanym co kilka sekund, jak nigdy. Auta zamknąć nie dałem rady, okazało się, że nie mogę też go zamknąć kluczykiem - po prosty nie pasuje / nie wchodzi (wcześniej nie próbowałem, poprzedni właściciel nic nie mówił na ten temat). W dodatku auta nie udało się uruchomić, kontrolki się świecą, silnik / rozrusznik nie reagują. Radia też nie mogłem włączyć. Na koniec ruszyłem tylko klemą, ale bardzo lekko, widać, że siedzi mocno, a ja miałem przy sobie kluczy. Zamknąłem maskę i na całe szczęście alarm zamknął się na dobre, ale auto zostało otwarte (nie wyje do teraz, ale aż strach go dotykać, wyje w końcu pod oknami ludzi na osiedlu.

Co to może być? Akumulator? Usiłuję sobie przypomnieć, czy wczoraj przypadkiem nie zostawiłem włączonego radia lub ogrzewania tylnej szyby, ale niekoniecznie...

Aha, próbowałem zapasowym kluczykiem - bez zmian. Przy póobie rozruchu kontrolka od rezerwy paliwa wariuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dotąd było wszystko ok, nie sprawiał problemów, ale zakładając, że zostawiłem te radio na noc i akumulator siadł (radio obecnie się nie odpala), to to jest przyczyna? Oby... Wtedy wezmę go do naładowania, jak jednak to zrobic, żeby alarm przestał wyć?

Edytowane przez mono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jednak to zrobic, żeby alarm przestał wyć?

Odłączyć akumulator.

 

to znaczy, to akumulator?

Może to być jego wina, ale bez sprawdzenia to tylko przypuszczenie.

Jak możesz to sprawdź na początek miernikiem jakie jest napięcie teraz.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar wskazał 11,54, o ile sie nie myle to nie jest zły wynik? Poza tym jest już podpięty pod prostownik, który też pokazuje blisko 100%...

Zanim wyjąłem akumulator, objaw był taki: otwieram drzwi, alam zaczyna wyć, wciskam pilot, alarm przestaje wyć na 2-3s i zaczyna znowu. Otworzyłem maskę i z jakichś przyczyn po 15-20 próbie z pilotem, alarm zamilkł. Akurat wtedy znowu dotknąłem lekko do klemy, ale myślę, że to zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar wskazał 11,54, o ile sie nie myle to nie jest zły wynik?

To jest już zły wynik, akumulator albo jest niedoładowany albo już pada.

Póki co zostaw akumulator pod prostownikiem bo może jest po prostu niedoładowany i zobacz jutro co będzie. Jak odpali to sprawdź czy masz dobre ładowanie (13,8-14.4 na obrotach jałowych i włączonych światłach i dmuchawie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w sumie wolałbym, żeby to był akumulator :) już niedługo po podładowaniu wskazywał ponad 12, cały czas oczywiście mówię o aku bez rozruchu auta, jutro go wkładam z powrotem, mam nadzieję, że to jest to. W końcu ten siłownik centralnego zamka dziwnie działał i radio zdaję się nie włączyło. A jeśli nie to mam problem, ale o tym napiszę jutro.

 

Edit!

I oczywiście to był akumulator, po naładowaniu wszystko wróciło do normy, miałem jeszczę przygodę z zatrzaśniętymi drzwiami i brakiem kluczyka do zamka, ale o tym, jak się dostałem, napiszę chyba w osobnym poście :P

 

Fred, wielkie dzięki za pomoc.

Edytowane przez mono
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!