Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam informacji na temat zalecanego oleju przez Renault do silnika 1,9dci i znaleść pełnej informacji nie mogę. Czy ktoś ma dokładne parametry jakie powinien spełniać taki olej ?

Umówiłem się w ASO na przegląd - w związku z kosmicznymi cenami części w moim ASO wszystkie kupiłem już w internecie. W ASO zapytałem się jaki zamiar mają wlać mi olej i za ile. Dotychczas miałem ELFa Excellium LDX 5W40, teraz powiedzieli że leją do tych silników Excellium FullTech 0W30 i chcą za niego 300,-(5l). Mogę więc kupić ten olej za 150-200,- w dowolnym sklepie, ale zastanowił mnie zapis w instrukcji, który także znalazłem na stronach Castrola:

"Zalecenia dla silników Diesla, od stycznia 2001 ( z wyjątkiem Laguna II, Espace IV, Vel Satis): B4A3,

powyżej -30°C, 0W-40; powyżej -25°C, 5W-40/5W-50; powyżej -20°C, 10W-40/10W-50.

Uwaga: W żadnym wypadku nie wolno stosować lepkości 0W-30/5W-30/10W-30/20W-40/20W-50. Laguna II, Espace IV, Vel Satis: zalecany jest wyłącznie B4A3 5W-40"

 

No więc jak z tym jest dlaczego lepkość xW30 jest nie dobra dla tych silników a dla Megane jest ok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam, czeka mnie wymiana oleju w silniku. Czytałem kiedyś o płukaniu silnika przed każdą wymianą oleju. Do tej pory nigdy tego nie stosowałem (jeździłem samochodami ze sporymi przebiegami ponad 200 000 km i miały lekkie wycieki, więc sobie darowałem płukanie). Aktualnie mam Scenica z silnikiem 1,9 dTi 100KM z przebiegiem 141500 km. Olej w silniku ELF 5W40. Wszystkich, którzy stosowali taki zabieg proszę o swoje odczucia po płukaniu silnika. Czy warto coś takiego robić?

 

pozdrawiam **s*e**v**e*r**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, czytałem ten temat: JAKI OLEJ WLAĆ? Ile ludków tyle opinii! Jedno wiem, że płukania silnika przy obecnym oleju syntetyku nie muszę stosować. Pytanie tylko czy przebieg 141500 km pozwala na zalanie silnika takim samym jak do tej pory olejem ELF 5W40 (syntetyk) czy może przejść już na półsyntetyk? Z drugiej strony: czy jeżeli zostanę przy syntetyku i mój roczny przebieg wyniesie (tak było do tej pory) ok. 17000 km, to czy będę zmuszony wymienić olej raz do roku?

 

pozdrawiam **s*e**v**e*r**

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy przebieg 141500 km pozwala na zalanie silnika takim samym jak do tej pory olejem ELF 5W40 (syntetyk) czy może przejść już na półsyntetyk?

 

Osobiście w dalszym ciągu jeżdziłbym na syntetyku. Są to najlepsze obecnie oleje. Przebieg Twojego auta to dopiero około 20-25% jego możliwości, więc naprawde nie ma potrzeby zmieniać oleju na inny.

 

 

to czy będę zmuszony wymienić olej raz do roku?

 

 

Olej w silniku powinno sie wymieniać zgodnie z zalecanym przebiegiem, lub min raz w roku nawet jezeli przejedziesz tylko 10km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja naprzykład wymieniam oleo co miesiąc. a leje elf sporti mineral.

I uwarzam ze wymiana musi byś co 10 - 12 tyś km.

 

I tyle przejeżdzasz co miesiąc? czyli codziennie, łącznie z niedzielą po 300-400km?

Marna prowokacja....

 

[Kolejny już raz proszę o nie cytowanie postu 1:1 jak odpowiadasz bezpośrednio pod nim ! - Prezes]

 

[janksz wybacz... ale czy Ty na prawde nie mozesz zaczac zwracac uwagi na to na co Ci juz nie raz zwracano uwage? DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno wiem, że płukania silnika przy obecnym oleju syntetyku nie muszę stosować. Pytanie tylko czy przebieg 141500 km pozwala na zalanie silnika takim samym jak do tej pory olejem ELF 5W40

 

jeżeli auto "nie bierze" oleju to nic nie stoi na przeszkodzie (po za finansową) a nawet ja zalecałbym stosowania tego oleju o ile fundusze pozwolą jak najdłużej to będzie możliwe. Ten olej przy podanym przebiegu możesz przeciągnąć do co 15 000km ale nie żadziej niż raz na rok nawet jak przebieg będzie mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!