Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe przepisy


MPower

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiek nie ma nic do rozwagi
,

Muszę przyznać Koledze rację. Czasem z wiekiem jest coraz gorzej :-/ Znam gości po 40 i po kilku kraksach po pijaku, już bez prawka i dalej jeżdżą. Nie można generalizować ale faktem jest, że w wieku 16 lat to prawie się wie wszystko. Prawie robi różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno Ad wiek,

Wczoraj czytałem ciekawy felieton Clarksona (Wściekły od urodzenia) w którym rozpowiadał sie na temat że większość 20latków po nawet po kilku "na odwage" lepiej sobie poradzi za kierownicą niż 70-letni bereciarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i doświadczenia, ja sam określam siebie jako dobrego kierowcę, ale jak popatrzę jak ja prowadziłem jak miałem 18, 19, nawet 20lat, 2 lata po oficjalnym zrobieniu prawka... nasuwa mi się tylko: "RANY JULEK!!!! Co za idiota mi pozwolił auto prowadzić!" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no... to wracając do tematu wątku... czy ktoś wie jak to będzie w rzeczywistości w końcu? bo co pół roku się to zmienia... jak patrzyłem dla narzeczonej za kursem to teraz to już kosztuje 1200-1300 zł w KR + 100zł za lekarzy (SIC!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dobrze tak jak jest wg. mnie. Ja w wieku 16 lat nie jeździł bym z pedałem w podłodze i nie palił gumy pod remizą, ale 80% ludzi w tym wieku ma takie "marzenia" związane z prawkiem.

 

Jedyne co mnie martwi to kat. A ech, że tez nie zrobiłem przez wakacje, no ale może nie wprowadzą tego... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mnie martwi to kat. A ech, że tez nie zrobiłem przez wakacje, no ale może nie wprowadzą tego... :)

 

Z kat A jak wprowadza te udziwnienia to i tak bedzie martwy przepis... stworza ta ustawa jeszcze wieksze zagrozenia na drodze bo gro ludzi bedzie poprostu jezdzic bez prawka a co za tym idzie nie zatrzymywac sie do kontroli/uciekac przed policja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy że też nie można przesadzać i zarządzić zdawanie prawka od 20 lat, sam jak zrobiłem prawko mając 18 lat to bardzo mnie irytowały wysokości ubezpieczenia. Za poloneza 13 letniego o którego dbałem i spokojnie jeździłem chcieli bym zapłacił 2.5 tyś samego OC :shock: :!:

Wiek ma sporo do stylu jazdy ale też dajmy szanse ludziom, którzy jeżdżą ostrożnie i z normalną prędkością a nie lecą przez miasto 120km/h. Oczywiście im człowiek starszy tym więcej rozumie i bardziej myśli o stylu jazdy. Po 100tyś przejechanych kilometrów inaczej się jeździ.

Jeden 18-latek będzie zapier***, a drugi uważał co się dzieje wokół niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja właśnie do 100kkm dobijam i to jest fakże ta wartoś ma jakieś magiczne znaczenie :]

 

jak dla mnie zdawać mogą nawet 17-latkowie (16 to ciut za mało) ale, żeby to było jakoś z sensem. dobrym pomysłem byłyby "badania umysłowe" ale jakieś takie poważne, podchwytliwe, żeby nie było pytań typu "w prost" np. "Jak widzisz pustą drogę i jedziesz tuningowaną Calibrą, to z jaką prędkością?" każdy muł odpowie poprawnie, wg. przepisów... no nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dobijam do jakiś 14-15kkm nie wiem dokładnie + jeszcze drugie tyle na skuterze co zrobiłem, a może więcej troche. W sumie to mało jest, miałem jeden wypadek (dachowanie) dwa tygodnie po odebraniu prawka (dzięki niemu mam Megi :). Jakim jestem kierowcą? Staram się przeczyć opinii o młodych kierowcach i nie deptać gdzie zobacze kawałek prostej. Spokojnie, powoli do celu...

 

BTW: wczoraj byłem w auto-szkole dowiedzieć się o kat. A i d... w tym roku już nie zdążyłbym, może jeszcze szkoczę do innej szkoły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!