Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki reduktor do instalacji Lovato?


Masta

Rekomendowane odpowiedzi

Zabieram się ostro za moją Megi, by ją doprowadzić wreszcie do porządku...

Z góry uprzedzam, że na samochodach się znam prawie tyle, co nic, bo to mój pierwszy samochód - mam go od grudnia zeszłego roku, a wcześniej nigdy się tym tematem nie interesowałem (moja domena to IT :)

 

Zastanawiam się nad wymianą reduktora - podobno dałoby mi to zysk na mocy. Reduktor mam najprawdopodobniej ten sam jeszcze od założenia instalacji (12.2001r.), więc wiekowy :) Jak poprzedni właściciel wróci za tydzień z zagranicy to się dowiem dokładnie.

1) Pierwsza prośba o pomoc to prośba o ustalenie jaka jest moja instalacja...

Wiem tyle, że mam instalację Lovato - najprawdopodbniej taką zupełnie najprostszą (chyba to jest I generacja). Jedyne papiery jakie mam oprócz papierów butli to coś na kształt certyfikatu/gwarancji. Nie widzę tam żadnej nazwy modelu, wszystkie strony po włosku - jedna w "ludzkim języku" :P na zdjęciu:

lovato.jpg

Przełącznik na gaz mam automatyczny - 3 stanowy automat, gaz, benzyna + dioda czerwona/zielona - z moich obserwacji wynika, że automat przełącza na podstawie obrotów.

2) Czy w związku z tym, że mam instalację Lovato muszę też kupić reduktor Lovato?

Znalazłem coś takiego:

MiniKit Lovato

Co o tym myślicie? Jakie firmy polecacie do mojej instalacji? Jaka to by była różnica?

Co to jest w ogóle elektrozawór gazu? Warto to również wymienić? Jakiś zysk będzie? Filtr gazu wymieniałem niedawno przy regulacji gazu...

3) Czy jest coś jeszcze w instalacji co warto by było zrobić? Pewnie "odwadnianie" butli?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc lub informacje i proszę o wyrozumiałość dla "lamera".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianie reduktora mocy nie zyskasz. Jeśli dziala prawidłowo, to najwyżej mozesz podjechać do gazownika w celu kalibracji. Jesli jednak bardzo chcesz go wymienić (bo wiekowy) to najprościej na drugi identyczny. Zachowasz wtedy identyczne mocowanie i węże wodne. Może jednak być każdy inny do instalacji podciśnieniowych. Wymieniając np. na Tomasetto AT07 będziesz mógł pozbyć się wspomnianego elektrozaworu z filtrem bo reduktor ma go w sobie. Ogólnie jeden elektrozawór masz na reduktorze a drugi przy filtrze.

A odpowiadając na pytanie: elktrozawór odcina dopływ gazu gdy silnik jest zasilany benzyną lub jest wylączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd mam wiedzieć, czy działa prawidłowo? W sumie nie mam żadnego gaśnięcia na gazie na rozgrzanym silniku, jedynie w zimę może się zdarzyć, że automat za szybko przełączy na gaz, ale podjadę kawałek na benzynie i jest spoko. Wszystko w miarę chodzi równo, tylko mocy mało.. Podejrzewałem, że mam spadki mocy z powodu właśnie wiekowego reduktora - i stąd wymiana może mogła by mi pomóc w tej kwestii... Choć domyślam się, że z 1.4eco na gazie I generacji za dużo nie wycisnę :) Gazownik mógłby to pewnie sprawdzić w jakim stanie jest reduktor?

 

edit: Jakby co pali mi ok. 9-10l gazu w mieście, 7,5-8l gazu w trasie... Więc też całkiem spoko... Czyli wychodzi na to, że mam super reduktor? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, reduktor sprawia (z opisu)wrażenie sprawnego. Jeśli chodzi o moc to sprawdź jak jeździ na PB a jak na LPG. Czy różnica jest wyczuwalna i duża?

Może to poprostu ten dychawiczny silniczek daje takie osiągi. Niestety dławi go też conieco mikser gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na podstawie obserwacji na PB wyciągam wnioski... Przede wszystkim start na benzynie.... Ja się śmieje, że na nitro przełączam... Fakt, że leję 98 Verwę, bo na to czasem odpalenie na benzynie to mi nie żal :) Ale to jest I gen. więc też nie ma co się dziwić...

A moje pytania wzięły się głłównie stąd, że z tego co słyszałem radzi się wymieniać reduktor co parę latek, a mój ma już prawie 7, więc... Ale fakt, że najpierw by trzeba spytać porządnego gazownika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać cały reduktor skoro piszesz, że jeździ.Jeżeli jest szczelny i nie ma mikropęknięć to zbędny koszt. Kup sobie piankę do sprawdzania szczelności instalacji gazowych i rozpryskaj na nim. Jeżeli się pojawią bąbelki znaczy, że jest gdzieś nieszczelny. Jeżeli już koniecznie chcesz to ruszać to polecam wymianę membran na nowe w reduktorze i solidne czyszczenie bo polski gaz do najlepszych nie należy. Myślę, że dostaniesz bez problemu zestaw naprawczy reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia w reduktorze Lovato jest od spodu plastikowa śruba. Przeba ją odkręcić jak reduktor jest gorący i wypuścić zbierający się w nim olej. Po wystygnięciu reduktora w/w olej gęstnieje jak masło i jest nie do ruszenia. Ogólnie to jest to tłusty szlam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem na przeglądzie gazu to facet psikał pod maską i nic nie było, więc pęknięć nie mam. Czyli rozumiem, że sama kwestia "wiekowości" raczej nie jest powodem do wymiany i jedyne co warto zrobić to wyczyścić reduktor poprzez wypuszczenie całej zbierającej się parafiny za pomocą śruby? Plus sprawdzenie i ewentualna wymiana membran...

Jakby co tu znalazłem fajny opis co do regeneracji instalacji Lovato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!