Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki reduktor do instalacji Lovato?


Masta

Rekomendowane odpowiedzi

Zabieram się ostro za moją Megi, by ją doprowadzić wreszcie do porządku...

Z góry uprzedzam, że na samochodach się znam prawie tyle, co nic, bo to mój pierwszy samochód - mam go od grudnia zeszłego roku, a wcześniej nigdy się tym tematem nie interesowałem (moja domena to IT :)

 

Zastanawiam się nad wymianą reduktora - podobno dałoby mi to zysk na mocy. Reduktor mam najprawdopodobniej ten sam jeszcze od założenia instalacji (12.2001r.), więc wiekowy :) Jak poprzedni właściciel wróci za tydzień z zagranicy to się dowiem dokładnie.

1) Pierwsza prośba o pomoc to prośba o ustalenie jaka jest moja instalacja...

Wiem tyle, że mam instalację Lovato - najprawdopodbniej taką zupełnie najprostszą (chyba to jest I generacja). Jedyne papiery jakie mam oprócz papierów butli to coś na kształt certyfikatu/gwarancji. Nie widzę tam żadnej nazwy modelu, wszystkie strony po włosku - jedna w "ludzkim języku" :P na zdjęciu:

lovato.jpg

Przełącznik na gaz mam automatyczny - 3 stanowy automat, gaz, benzyna + dioda czerwona/zielona - z moich obserwacji wynika, że automat przełącza na podstawie obrotów.

2) Czy w związku z tym, że mam instalację Lovato muszę też kupić reduktor Lovato?

Znalazłem coś takiego:

MiniKit Lovato

Co o tym myślicie? Jakie firmy polecacie do mojej instalacji? Jaka to by była różnica?

Co to jest w ogóle elektrozawór gazu? Warto to również wymienić? Jakiś zysk będzie? Filtr gazu wymieniałem niedawno przy regulacji gazu...

3) Czy jest coś jeszcze w instalacji co warto by było zrobić? Pewnie "odwadnianie" butli?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc lub informacje i proszę o wyrozumiałość dla "lamera".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianie reduktora mocy nie zyskasz. Jeśli dziala prawidłowo, to najwyżej mozesz podjechać do gazownika w celu kalibracji. Jesli jednak bardzo chcesz go wymienić (bo wiekowy) to najprościej na drugi identyczny. Zachowasz wtedy identyczne mocowanie i węże wodne. Może jednak być każdy inny do instalacji podciśnieniowych. Wymieniając np. na Tomasetto AT07 będziesz mógł pozbyć się wspomnianego elektrozaworu z filtrem bo reduktor ma go w sobie. Ogólnie jeden elektrozawór masz na reduktorze a drugi przy filtrze.

A odpowiadając na pytanie: elktrozawór odcina dopływ gazu gdy silnik jest zasilany benzyną lub jest wylączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd mam wiedzieć, czy działa prawidłowo? W sumie nie mam żadnego gaśnięcia na gazie na rozgrzanym silniku, jedynie w zimę może się zdarzyć, że automat za szybko przełączy na gaz, ale podjadę kawałek na benzynie i jest spoko. Wszystko w miarę chodzi równo, tylko mocy mało.. Podejrzewałem, że mam spadki mocy z powodu właśnie wiekowego reduktora - i stąd wymiana może mogła by mi pomóc w tej kwestii... Choć domyślam się, że z 1.4eco na gazie I generacji za dużo nie wycisnę :) Gazownik mógłby to pewnie sprawdzić w jakim stanie jest reduktor?

 

edit: Jakby co pali mi ok. 9-10l gazu w mieście, 7,5-8l gazu w trasie... Więc też całkiem spoko... Czyli wychodzi na to, że mam super reduktor? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, reduktor sprawia (z opisu)wrażenie sprawnego. Jeśli chodzi o moc to sprawdź jak jeździ na PB a jak na LPG. Czy różnica jest wyczuwalna i duża?

Może to poprostu ten dychawiczny silniczek daje takie osiągi. Niestety dławi go też conieco mikser gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na podstawie obserwacji na PB wyciągam wnioski... Przede wszystkim start na benzynie.... Ja się śmieje, że na nitro przełączam... Fakt, że leję 98 Verwę, bo na to czasem odpalenie na benzynie to mi nie żal :) Ale to jest I gen. więc też nie ma co się dziwić...

A moje pytania wzięły się głłównie stąd, że z tego co słyszałem radzi się wymieniać reduktor co parę latek, a mój ma już prawie 7, więc... Ale fakt, że najpierw by trzeba spytać porządnego gazownika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać cały reduktor skoro piszesz, że jeździ.Jeżeli jest szczelny i nie ma mikropęknięć to zbędny koszt. Kup sobie piankę do sprawdzania szczelności instalacji gazowych i rozpryskaj na nim. Jeżeli się pojawią bąbelki znaczy, że jest gdzieś nieszczelny. Jeżeli już koniecznie chcesz to ruszać to polecam wymianę membran na nowe w reduktorze i solidne czyszczenie bo polski gaz do najlepszych nie należy. Myślę, że dostaniesz bez problemu zestaw naprawczy reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czyszczenia w reduktorze Lovato jest od spodu plastikowa śruba. Przeba ją odkręcić jak reduktor jest gorący i wypuścić zbierający się w nim olej. Po wystygnięciu reduktora w/w olej gęstnieje jak masło i jest nie do ruszenia. Ogólnie to jest to tłusty szlam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem na przeglądzie gazu to facet psikał pod maską i nic nie było, więc pęknięć nie mam. Czyli rozumiem, że sama kwestia "wiekowości" raczej nie jest powodem do wymiany i jedyne co warto zrobić to wyczyścić reduktor poprzez wypuszczenie całej zbierającej się parafiny za pomocą śruby? Plus sprawdzenie i ewentualna wymiana membran...

Jakby co tu znalazłem fajny opis co do regeneracji instalacji Lovato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!