Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekręcanie liczników


grzesiuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tu na forum nowym uzytkownikiem. Chciałbym podpowiedzieć pewien sposób weryfikacji przebiegu samochodu Renault który chcielibyśmy kupić. Nie zlikwiduje to procederu cofania liczników ale utrutni kilku cwaniakom sprzedaż lub ułatwi nam negocjacje cenowe.

 

Osobiście jestem zdruzgotany skalą procederu "przywracania młodości" samochodom w naszym kraju poprzez cofanie liczników, które w naszym kraju jest niekaralne.

 

Ten sposób dotyczy tylko dość nowych samochodów, tzn. jeszcze na gwarancji lub niedawno po zakończeniu gwarancji.

Serwisy autoryzowane Renault mają dostęp do bazy wszystkich napraw gwarancyjnych samochodów w Europie. Nasze renówki muszą niestety pojawić się conajmniej kilka razy w serwisie w okresie grarancyjnym (mam na myśli usterki nie przeglądy obowiązkowe). W bazie napraw gwarancyjnych oczywiście są daty napraw i przy jakim przebiegu. Te zapisy można porównać z aktualnym stanem licznika. I niestety po takim porównaniu najczęsciej wychodzi że "nasze" potencjalnie autko juz rok temu miało 100 tys km przebiegu więcej niż teraz.

 

Osobiście szukałem i kupiłem samochód (Grand Scenic) w ubiegłym roku. Szukanie trwało około pół roku. W tym czasie byłem mocno zainteresowany około 10 autami, z tego tylko 2 miały nie cofniete liczniki, a jednym z tych dwóch były jakieś problemy z silnikiem na testach komputerowych. Kupiłem w końcu ten jedyny pozostały egzemplarz.

 

Sprzedawcy przyzwyczajają nas że na Zachodzie jezdzi się 40 tys km rocznie i cofają do takiego stanu. Czyli 3-latki przeważnie mają 120tys oficjalnego przebiegu, a w rzeczywistości przejeżdżały 2 razy tyle. Wydaje mi się, że dla Renówek robi to dużą różnice. Stąd tez na Allegro itp. są auta z okazyjnymi cenami z ciekawymi przebiegami. Cwaniaki kupują dość "nowe" auta we Francji z bardzo dużym przebiegiem, cofają liczniki i oferują SUPER OKAZJE.

 

Ci co już kupili to może niech już nie sparwdzają, aby się nie zawieść. Ale jak nie wymienili rozrządu to może niech sobie lepiej spróbują sprawdzić.

 

NIESTETY w ASO nie mają obowiązku nam powiedzieć tych danych o których napisałem powyżej, ale każdy może sobie znaleźć sposób, albo przez znajomych, albo uśmiech, albo ... jak za ladą siedzi Pani to niech pyta Pan i odwrotnie.

 

POWODZENIA nie dajcie się oszukiwać.

Podobno, podobne informacje mają serwisy VW, ale nie sprawdzałem, bo chciałem Renówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to złota zasada i np w przypadku mojego auta nie sprawdzi sie wogóle. Auto po roku (przebieg 5 tys) zmianiło właściciela i to jest ostatnia dostepna notatka.

Im dłużej sie jeździ tym mniejszą ma sie ochote na "wypróżnianie" portfela na autoryzowane przeglądy - chyba że komuś kaski nie żal.

Zapraszamy do lektury forum, znajdziesz tu więcej sposobów na sprawdzenie auta - a nawet telefony do serwisów które podaja te informacje przez telefon.

Wprawne oko bez problemu zauważy zużycie elementów - bonusowe 100kkm będzie na nich widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie ma złotych zasad. Dotyczy przede wszystkim aut 2, max 3 letnich. Informacje o których napisałem to nie informacje o przeglądach obowiązkowych. Te nie sę ewidencjonowane w tej bazie danych.

Tutaj dostępne są tylko naprawy gwarancyjne (na koszt Renault). Trudno mi uwierzyć w sytuację, że w okresie gwarancji ktoś zrezygnuje z przeglądów w ASO (nawet w Polsce a tym bardziej we Francji czy Belgi) i nię będzie korzystał z przysługującej mu gwarancji fabrycznej. Gwarancja dalej obowiązuje po zmianie właściciela po roku, nawet po zmianie kraju. Moje auto jest z przywiezione z Francji ale jeszcze korzystałem z gwarancji fabrycznej w Polsce.

 

Jeśli w tej bazie danych nie będzie zapisów o naprawach gwarancyjnych dla auta o takim VIN to auto pewno ma bardzo mały przebieg.

 

A wprawne oko mechanika to inny sposób weryfikacji przebiegu, niekoniecznie alternatywny, bo mechanik wyrazi tylko podejrzenie, a zpisy w tej bazie to dowód którego niestety nie możemy bezpośrednio wykorzystać przeciwko oszustom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesiuz, auta 2-3 letnie sprowadzane z zagranicy to są auta flotowe i muszą miec nabiegane kilometrów,wpisy z Aso też musza być,tam nikt się nie bawi w żadne samodzielne dolewki itd-od tego jest serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno nazwać procederem coś co jest w tym kraju normą :-( . Jakiś czas temu znajmy powiedział mi, że oni w swoim samochodzie (nie planują go nawet sprzedać) też przekręcili licznik przy okazji jakiejś naprawy, bo cytuję z pamięci "tak robią wszyscy, a bez tego później trudno sprzedać samochód". Z tych samych przyczyn, o których pisze grzesiuz, zrezygnowałem z zakupu auta sprowadzanego i ostatecznie kupiłem samochód z polskiego salonu, serwisowany w ASO i z udokumentowaną historią napraw. Oczywiście zapłaciłem trochę więcej, niż średnia rynkowa, ale cóż. Informacja i spokój (jako taki) też jak widać kosztują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!