Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja Akumulator w systemie SOS Renault Megane IV 2020-


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam jak w tytule Megane IV po lifcie 2020 rok. W aucie, który zakupiłem świeci się kontrolka pomarańczowa klucza oraz informacja Skontroluj system SOS. Po sprawdzeniu błędu DTC informacja, iż wewnętrzna bateria systemu jest już do wymiany z uwagi na przekroczony okres jej używalności. Oczywiście wymontowałem centralkę systemu SOS znajdującą się za schowkiem pasażera. 

System SOS - Continental nr 2591A9672R. Akumulator trzy pinowy model: A2C0215090000, HWID: 37001_SYA1.

W związku z powyższym zakupiłem zamiennik za pośrednictwem Amazon o wyżej wymienionej specyfikacji. Po montażu akumulatora po uprzednim odłączeniu akumulatora pojazdu. Kontrolki systemu nadal się świecą, kasowanie błędów DTC nic nie daje. Natomiast błąd, który podaje Renolink: "Component Internal Failure, DTVDeviceAndFailureTypeOBD......."

Pierwsza myśl, że może zamiennik jest nieodpowiedni ale specyfikacja na akumulatorku jest zgodna. Czytałem w internecie, że baterię trzeba Adaptować ale nie wiem w jaki sposób.

Posiadam ELM327 (czekam na jego nowszą wersję z dalekiego Wschodu) ale nie mam PyClip3 takiej możliwości, nie znajduje systemu.

Próbowałem już przez program DDT4ALL brak możliwości adaptacji, w ogóle mam problem z tym programem gdyż nie zapisuje zmian. Niby łączy się ale jakiekolwiek zmiany nie zapisują się, na dole zazwyczaj pojawia się informacja o nieprawidłowym ciągu znaków etc.

 

Zakupiłem więc Renolink v1.99 łączy się z pojazdem, pokazuje na poprzednim oryginalnym akumulatorku, że wg kalkulacji "End of Life Battery" Bub Age: 65535. Posiada zakładkę Resetowania wieku baterii ale włączenie przycisku chyba "Routine" z zerowaniem wieku baterii nic nie daje. Próba wprowadzenia zmian też kończy się na dole informacją o rozłączeniu interfejsu. Disconnected.

 

Aktualnie jak pisałem wyżej czekam na przesyłkę z VGate iCar3 Bluetooth ale wątpię czy to da jakiś efekt.

Prośba o pomoc w temacie. Auto było po kolizji posiada w ECU informację o Crash w 2021 roku. System Airbag wyczyszczony poducha wymieniona. Ale system SOS działa poprawnie połączyłem się przez przypadek z operatorem SOS... Jeżeli ktoś mógłby pomóc z tym przypadkiem w okolicy Marek lub Warszawy w woj. mazowieckim byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry. Posiadam Megane IV  z 2021 roku. W momencie gdy akumulator był " słaby" auto połączyło się z SOS i chciało wezwać pomoc. Po rozmowie z Panią odwołaliśmy wszystkie służby. Od tego czasu świeci kluczyk na desce i w podsufitce na czerwono. W serwisie powiedzieli że moduł do wymiany. Proszę o poradę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie.

A ja mam inny problem z moją Megane 4 po lifcie z 2020r. Mianowicie problem na początku był podobny jak wasz. Najpierw zapaliła się kontrolka pomarańczowa i czerwoną słuchawka pod sufitem. Skontroluj układ SOS. Pojechałem do mechanika stwierdził bateria do wymiany niby wymienił ale nic to nie dało, klucz był nadal. Odebrałem auto i okazało się że jak zgasze silnik wyjdę z samochodu zamknę go z karty nie gaśnie licznik. Licznik świeci się cały czas po zamknięciu samochodu przez ok 10 min i gaśnie. Tak samo system sos w podsufitce świeci caly czas po zamknięciu pojazdu. To samo dzieje się jak zbliżam się do niego to włącza zapłon. Klucz skasowali dopiero w ASO i powiedzieli że system się zablokował. Niestety nie umia powiedzieć dlaczego liczniki nie gasną. Żadne interfejsy diagnostyczne w ASO nie widzą problemu. Przegrali oprogramowanie w liczniku i nic to nie dało. A co ciekawe pierwszy mechanik twierdził że wypięta była wtyczka z sos. I gdzie jest problem. I jak go znaleźć. Może ktoś się z czymś takim spotkał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego twierdził mechanik że była wypięta wtyczka i wtedy liczniki gasł po zamknięciu samochodu. Nie chcę już mi tego naprawiać dlatego szukam przyczyny. Denerwujące jest to że licznik nie gaśnie od razu. Może ktoś się z czyms takim spotkał . W ASO rozłozyli ręce powiedzieli że oni nie mają pomysłu bo komputer nie pokazuje błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!