Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja Akumulator w systemie SOS Renault Megane IV 2020-


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam jak w tytule Megane IV po lifcie 2020 rok. W aucie, który zakupiłem świeci się kontrolka pomarańczowa klucza oraz informacja Skontroluj system SOS. Po sprawdzeniu błędu DTC informacja, iż wewnętrzna bateria systemu jest już do wymiany z uwagi na przekroczony okres jej używalności. Oczywiście wymontowałem centralkę systemu SOS znajdującą się za schowkiem pasażera. 

System SOS - Continental nr 2591A9672R. Akumulator trzy pinowy model: A2C0215090000, HWID: 37001_SYA1.

W związku z powyższym zakupiłem zamiennik za pośrednictwem Amazon o wyżej wymienionej specyfikacji. Po montażu akumulatora po uprzednim odłączeniu akumulatora pojazdu. Kontrolki systemu nadal się świecą, kasowanie błędów DTC nic nie daje. Natomiast błąd, który podaje Renolink: "Component Internal Failure, DTVDeviceAndFailureTypeOBD......."

Pierwsza myśl, że może zamiennik jest nieodpowiedni ale specyfikacja na akumulatorku jest zgodna. Czytałem w internecie, że baterię trzeba Adaptować ale nie wiem w jaki sposób.

Posiadam ELM327 (czekam na jego nowszą wersję z dalekiego Wschodu) ale nie mam PyClip3 takiej możliwości, nie znajduje systemu.

Próbowałem już przez program DDT4ALL brak możliwości adaptacji, w ogóle mam problem z tym programem gdyż nie zapisuje zmian. Niby łączy się ale jakiekolwiek zmiany nie zapisują się, na dole zazwyczaj pojawia się informacja o nieprawidłowym ciągu znaków etc.

 

Zakupiłem więc Renolink v1.99 łączy się z pojazdem, pokazuje na poprzednim oryginalnym akumulatorku, że wg kalkulacji "End of Life Battery" Bub Age: 65535. Posiada zakładkę Resetowania wieku baterii ale włączenie przycisku chyba "Routine" z zerowaniem wieku baterii nic nie daje. Próba wprowadzenia zmian też kończy się na dole informacją o rozłączeniu interfejsu. Disconnected.

 

Aktualnie jak pisałem wyżej czekam na przesyłkę z VGate iCar3 Bluetooth ale wątpię czy to da jakiś efekt.

Prośba o pomoc w temacie. Auto było po kolizji posiada w ECU informację o Crash w 2021 roku. System Airbag wyczyszczony poducha wymieniona. Ale system SOS działa poprawnie połączyłem się przez przypadek z operatorem SOS... Jeżeli ktoś mógłby pomóc z tym przypadkiem w okolicy Marek lub Warszawy w woj. mazowieckim byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry. Posiadam Megane IV  z 2021 roku. W momencie gdy akumulator był " słaby" auto połączyło się z SOS i chciało wezwać pomoc. Po rozmowie z Panią odwołaliśmy wszystkie służby. Od tego czasu świeci kluczyk na desce i w podsufitce na czerwono. W serwisie powiedzieli że moduł do wymiany. Proszę o poradę. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam serdecznie.

A ja mam inny problem z moją Megane 4 po lifcie z 2020r. Mianowicie problem na początku był podobny jak wasz. Najpierw zapaliła się kontrolka pomarańczowa i czerwoną słuchawka pod sufitem. Skontroluj układ SOS. Pojechałem do mechanika stwierdził bateria do wymiany niby wymienił ale nic to nie dało, klucz był nadal. Odebrałem auto i okazało się że jak zgasze silnik wyjdę z samochodu zamknę go z karty nie gaśnie licznik. Licznik świeci się cały czas po zamknięciu samochodu przez ok 10 min i gaśnie. Tak samo system sos w podsufitce świeci caly czas po zamknięciu pojazdu. To samo dzieje się jak zbliżam się do niego to włącza zapłon. Klucz skasowali dopiero w ASO i powiedzieli że system się zablokował. Niestety nie umia powiedzieć dlaczego liczniki nie gasną. Żadne interfejsy diagnostyczne w ASO nie widzą problemu. Przegrali oprogramowanie w liczniku i nic to nie dało. A co ciekawe pierwszy mechanik twierdził że wypięta była wtyczka z sos. I gdzie jest problem. I jak go znaleźć. Może ktoś się z czymś takim spotkał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego twierdził mechanik że była wypięta wtyczka i wtedy liczniki gasł po zamknięciu samochodu. Nie chcę już mi tego naprawiać dlatego szukam przyczyny. Denerwujące jest to że licznik nie gaśnie od razu. Może ktoś się z czyms takim spotkał . W ASO rozłozyli ręce powiedzieli że oni nie mają pomysłu bo komputer nie pokazuje błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!