Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

VelSatis - proszę o opinie i porady


Kosiar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was , jestem tu nowy za bardzo nie wiem gdzie dać ten temat ale chyba to będzie najlepsze miejsce jeżeli nie proszę o przeniesienie w odpowiedni dział.

A więc z racji tego że na forum Renault Polska nie dostałem żadnej odp :/ piszę u was dlatego że widzę iż coś sie tu dzieje i liczę na wasza pomoc a więc do rzeczy , wiążę się z kupnem Renault VelSatisa , interesuje mnie tylko full opcja , żadne welurowe fotele nie wchodzą w grę , silnik only klekot <czerwona> , chciałbym się dowiedzieć na co warto zwrócić uwagę przy kupnie jakie mankamenty ma to auto jakie spalania itd

Dziękuje i pozdrawiam

Kosiar(Bartek) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryka jest wspólna z LagunaII, więc tu możesz mieć problemy, choć nie do końca. Ludzie narzekali na układ el. w LII, mój ojciec kupił i jedyne co to zaszwankowało podświetlenie klimy (sam naprawiłem w jakieś 5 min., działa dobrze już ponad 3lata) i teraz (po 5 latach od kupna) przeczyścić trzeba było wtyczke tylnej prawej lampy. I to na tyle z usterek elektrycznych.

 

Jeśli chodzi o klekota, 2.2dCi dobry wybór. Jednostka nie wysilona, więc na trasie ładnie sobie radzi z ciężkim autem. Uważaj tylko na automat!!! w połączeniu z elektryka LII oraz tempomatem może się zdarzyć dość "spektakularna" wada, wspólna dla LII i VS. Po załączeniu tempomatu, ten nagle wchodzi w tryb "max predkość", a automat sam biegi zmienia. Problem w tym, że hamując automat biegi redukuje, a silnik ma taki moment, że heble padają. W tym czasie zero reakcji na wciskanie guzików i przełączanie lewarka :/ Także zastanów się nad manualem... <czerwona>

 

Oprócz tego więcej nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z moich obserwacji nie warto brać rocznika 2002 bo to początek produkcji i usterki mogą się częściej pojawiać, głównie jakieś drobnostki elektryczne. Oglądałem 2003 rok, 3.0 dCi V6 no i muszę przyznać że dźwięk silnika to muzyka dla ucha. Niestety nie dane było mi się przejechać nim, chociaż bardzo bym chciał <czerwona> Jak szukasz pełnego wypasu to problemu nie powinno być bo welur to chyba tam trudniej trafić niż skórę ;) Nawigacja też nie jest rzadkością. Jest to auto reprezentacyjne Renault i takie sprawia wrażenie, jakość wykonania jak na moje oko stoi na bardzo wysokim poziomie, super wyciszone, nawet pod autem widziałem plastikowe osłony (nie tylko pod silnikiem). Fotele lepsze niż w niejednym domu, sterowane oczywiście elektrycznie. Silniki wspólne z innymi modelami więc można też poczytać na różnych forach. Ja szukał bym raczej sprowadzanych, mimo nawet dużych przebiegów bo tych aut nie kupują ludzie którzy później oszczędzają na serwisach. Przed kupnem i tak warto jechać "na komputer".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie panowie , zakup "kredensika" skłania mnie do tego iż uważam go za niedocenioną limuzynę , silnik 3.0 dCi jak wymienił kolega wyżej też mnie kusi z powodu fajnego brzmienia i kopyta , wiadomo po 3 latach posiadania Alfy Romeo mam raczej sportowy charakter jazdy bo tym autem nie da się inaczej jeździć <czerwona> ale VelSatis to styl zupełnie innego auta i nie ma co porównywać przy pierwszych oględzinach kilku modeli zaobserwowałem jedno są fantastycznie wyciszone i bardzo komfortowe ;) jak narazie szukam dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i się klepnąłem... <czerwona> wyżej chciałem napisać 3.0V6dCi, a myślałem co napisać jeszcze o 2.2dCi i wyszła kiszka ;) więc prostuję: 3.0V6 jest mało wysilony itd... 2.2 to minimalna opcja, też daje radę acz demonem nazwać go w tym nadwoziu nie można ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DrNO, czytając co piszą na forum laguny ,2.2 dci nie jest polecanym silnikiem.Z tego co wiem z nieoficjalnych żródeł,3.0dci też ma jakiś problem z przegrzewaniem silnika.potrafi paść przy 100tkm. :evil: wrzucam dla porównania tego samego velsatisa na dwóch linkach

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...mp;pageNumber=1

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4909114

Kurde,3 tys euro więcej i 10tkm na liczniku <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie jesli chodzi o silnik 2.2 dci to mogę go polecić z czystym sumieniem

mamy taki motorek w jednym Espace i spisuje się wyśmienicie,

jesli komputer nie przeklamuje to przy normalnej jezdzie spala 6l z hakiem

jak mocniej "kopniesz" skacze do troche ponad 8. Jest calkiem dynamiczny,

Nasz ma coś około 130 kuca, ojciec mi jednak wspominał ze sa 2,2 dci wyżyłowane

do 150 koni, nie mam pojęcia czy to prawda i skąd mój ojciec to wie ;-)

aha i zgadzam sie z tym zeby nie kupowac aut z poczatku produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem VS to odradzali mi mechanicy 2,2 że często padają. Daltego nabyłem 3,0 dci z końca 2003. Jak delikatnie jeździsz to spali 8 a jak depniesz na autostradzie 150-160 to około 10. Oglądałem u nas z 6 VS i wszystkie były po malowaniu, więc sprowadziłem ze Szwajcarii. Wyszedł może trochę drożej ale nie draśnięty, a i w środku czyściutko.

Jak chcesz coś więcej to na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz ma coś około 130 kuca, ojciec mi jednak wspominał ze sa 2,2 dci wyżyłowane
Fabrycznie ma 150hp,z tym,ze mało ktory je ma jak pojedzie na hamownię.Osobiście polecam silnik 2.0dci,najlepszy w gamie renault,tylko jest ich bardzo mało :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już pytanie bardziej do użytkowników Vel Satisa <czerwona>

Trudno jest powiedzieć coś na temat czego się nigdy nie używało lub miało się tylko styczność przez chwilę.

Ja osobiście nie uważam Renówek za awaryjne, w rodzinie mamy 3 sztuki i nikt nie narzeka. Jak trafisz egzemplarz zadbany, gdzie wszystkie naprawy były robione na bieżąco i robione były dobrze to myślę że auto nie będzie sprawiało problemów. Serwisy pewnie podobnie wychodzą jak inne Renówki bo wiele części może być stosowanych w różnych modelach - zapytać o dostępność w sklepie nie zaszkodzi. A koszty eksploatacji to już zależą od użytkownika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja 3,0 dci : paliwo - wiadomo sporo 9-10 na bank chyba że noga jak piórko ale 1900 kg swoje robi. Wymiana oleju : 7 litrów, filtr powietrza normalnie ale filtr oleju (wkład)nie kupisz poza serwisem (257 zł) - mi po długiej walce udało się dobrać zamiennik (jak kupisz to za flaszkę zdradzę tajemnicę). I podobno trzeba uważać na zawieszenie bo to wielowachczówka. Części używanych na rynku jest do bólu.

Jak dla mnie to za komfort który VS oferuje (szczególnie z tyłu) to koszty eksploatacyjne są nie duże.

Moja córka ma chorobę lokomocyjną. Meganką 2 to bez aviomarinu przejeżdża góra 100 km, na aviomarinie maksymalny zasięg 550 km (sprawdzone wielokrotnie).

W tym roku VS 1400 km bez problemu (na 1/2 tabletki aviomarinu).

VS to karoca, komfort przede wszystkim, nie nadaje się absolutnie do sprintu ani efektownych slalomów na trasie.

To by było na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!