Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapa silnika podnoszona na siłownikach


chrzan49

Rekomendowane odpowiedzi

Danishow,ja udoskonaliłem maseczkę a konkretnie podnoszenie i mam teraz automat. No może półautomat.Odwiedziłem szrocik w mej wioseczce na którym spoczywała brytyjska Omesia ,kukam pod maskę a tam 2 śliczne teleskopki a na tylnych progach cudo nakładki czarne .Ewakuowałem wsio za całe 30(sic) złotych i przeszczepiłem do Reni.Wcale nie protestowała i przyjęła bez oznak odrzucania.Teraz kijka do maski nie używam a tył wygląda szlachetnie a nie jak wsiowy tuning.Ostatnio przyszła u nas moda na maksymalne "ochromienie " .Niedługo będzie jak u Arabów. Fotki mogę dosłać jeżeli wola Waćpana.Teleskopy od Omegi mają odpowiednie końcówki do zamocowania do błotnika i nic nie trzeba przerabiać z czym zawsze kłopot.Błotnik jest plastikowy,maska krótka więc było troche główkowania z miejscami zamocowania zaczepów na błotnikach i masce ale wyszło i wyglada jak fabryczne.Pozdrawiam Tomasz

 

Wydzieliłem z tego osobny temat bo ni jak się miał do tapicerki. - lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego chrzan49, no pewnie że chciałbym zobaczyć fotki... Podeślij je w wolnym czasie a ja w wolnym czasie chętnie na nie popatrze. A jeśli chodzi o maskę to ja też troszke się z nią bawiłem, wstawiłem diody do jazdy dziennej... Efekt możesz zobaczyć tutaj: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9314 (ostatnie zdjęcie)... Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Foty jutro ,bo dzis mnie nóżka boli i muszę podłubać w moich ukochanych magnetofonach bo dobre światło dzienne.

PS Jako starsze pokolenie wolę "wilka w owczej skórze" .Nie wygląda ale wszystkie diody Wam odpadną jak zobaczycie moje tylne numery z normalnym żarówkowym oświetleniem.No cóż, młodość jeszcze wiele musi porażek przeżyć.Ja też przeżywałem.I wyszło na dobre.Niestety, często zamiast wiedzy o silniku zakładamy chińskie HID-y i wio na drogę byle jak najszybciej.Manuel Fangio(niedościgły mistrz) w grobie się przewraca!!!

Pozdrawiam Tomasz

PS Daniel Osłabiłeś mnie psychicznie.To ty masz czas na psucie szlachetnego autka badziewnymi diodkami a'la Audi a podłokietnika nie chcesz założyć?! Wstyd!Natychmiast prosze sie poprawić albo przynajmniej poprawę przyrzec w najbliższym czasie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, myślę że nie jest tak źle z tymi diodami ;-) ... Jeżeli chodzi o wspomniane przez Ciebie chińskie HID-y to wolałbym badziewne niebieskie żarówki wstawić niż ten szajs.

Co do podłokietnika to obiecuję się poprawić i w najbliższym czasie może coś uda mi się wykombinować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewakuowałem wsio

Podoba mi sie te określenie <ok>

 

chrzan49 Podoba mi sie ten patent z teleskopami i jestem ciekaw jak zamocowałeś je do maski :) ale jutro sie moje pytania wraz z pokazaniem fotek rozwiążą. Z niecierpliwością czekam na fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kam.Dzięki za pochwałę(bardzo mi jej brakowało).Najukochańsza coś bąknęła jak chciałem się pochwalić i tyle. Opiszę co jak z wymiarami teleskopów wraz z obfoceniem.Jak chcesz mieć to pędź na szrocik i lukaj za Omesią.Jak pisałem ważne sa uchwyty do dołu (błotnika) bo większość teleskopów mocowana jest na zaczepach kulowych po obu stronach ataki trudno przymocować zwłaszcza w scenicu bo błotniki plastikowe ale prosty inżynier (nie prostacki) i do tego Polak-potrafi.W ogóle to był przypadek bo szabrowałem wkręty i śrubki nietypowe (tylko schrott) bo w sklepach nie do kupienia. W moim scenicu gdzie mogłem wymieniłem torx'y na samochodowe krzyżaki bo [cenzura]. mnie zmienianie co chwila bitów o każdy torx w innym rozmiarze.A tak spokój.Przy okazji znalazłem niezła megankę i zaopatrzyłem się w mnóstwo drobiazgów zastępczych za grosze. Szef "bałaganu" chyba mnie lubi. Żeby było śmiesznie to ponad rok jeździłem zanim zauważyłem ,że w tylnej półce bagażnika mam roletę!!!!

Ma ktoś taka wersję? Zasłania tylna szybę .Rzadko stosowana ale w nocy polecam. Niestety autko nie miało fabrycznych zaczepów !!!! Chwilka namysłu, kierunek schrocik i 2 zaczepy osłon przeciwsłonecznych od Forda Escorta zmieniły właściciela. Wygląda jak fabryczne i do tego działa! Pozdrawiam Tomasz

Na forum cenzuralnie się wysławiamy. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzan49 niedługo będziemy na Ciebie ojciecchrzan49 wołać. Podziwiam Twój zapał w tworzeniu coraz to nowszych "bajerków"... Wczoraj zaleciałem na szrocik i za 15 eurasków stałem się posiadaczem niklowanych siłowniczków a'la Omega... hehe... Z utęsknieniem czekam na foteczki. Pogoda coraz gorsza i wieczory trzeba w garażu spędzać... Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Prezesie.Przecież to na czerwono to było bardzo kulturalne w porównaniu z naszym he,he "Parlamentem" a wielki poeta Goethe na zwrócona uwagę ,że nie należy przy damach odrzekł:" należy bo damy wiedza o co chodzi a te niewinne i tak nie wiedzą o co chodzi.Wracam do tematu.Obiecałem krótki manual jak załozyć teleskopy ,siłowniki do maski silnika.Nie będę sie rozpisywał o choc sprawa pozornie bardzo prosta to należy zwrócić uwagę na 2 aspekty: 1. długość maski a długość siłowników 2.sposób mocowania

Ad.1 u mnie zamocowano oryginały szrocikowe od Opla Omegi o długości około 54-55 cm.

Dla innych typów aut niż Scenic 1 faza 1i 2 długość należy dobrać .

Ad.2 w wiekszości aut przy tylnej klapie zamontowane są siłowniki z końcówkami zakładanymi na przegub kulowy.Najpierw należy po dobrym podparciu tylnej klapy zsunąć ze szczeliny sprężynę lokady w kształcie U i dalej sprawa prosta.Odkręcic przegub z reguły wkręcany na trzpieniu fi 8 mm we wzmocnienia karoserii.

Montaż na samochodzie .

Najlepiej gdybyscie zdobyli takie jak na fotografiach.Siłowniki z przegubami kulowymi należy zamontować do grubszej płaskiej podkładki do bocznego przewinięcia błotnika przy pomocy 2 blachowkrętów zdobytych na schrocie .Takie blackowkrety wraz ze specjalnymi blaszkami mocuja błotniki do nadwozia w wiekszosci aut.

Nastepnie należy w błotniku zaznaczyć środkowy dolny punkt mocowania .Około 10 cm od końca górnej krawędzi błotnika .Pod blachowkrety wiercimy otwory o średnicy około 4 mm.Otwory w masce u mnie wypadły około 10 cm od przewinięcia maski nad reflektorami.Zostały PRZEBITE (nie przewiercone) najpierw cienkim 4 mm przebijaczkiem o nastepnie 7 mm tak aby w cienkiej blasze maski uzyskać kołnierz zawiniety do wewnatrz w celu wzmocnienia mocowania trzoienia przegubu.Nastepnie nagwintowane na 8 mm i końcówka przegubu wkrecona na Poxipol szary (nie elastyczny).Po 20 minutach ale lepiej po 24 godz. można zakładać siłownik ,pamietając o koniecznym zabezpieczeniu poprzez wciśnięcie spreżyny U w szczelinę.

Wszystko dokładnie widać na fotografiach.

Uwaga: w niektórych autach drążek podparcia maski mocowany jest nie do pasa przodu ale do błotnika.W takich przypadkach drażek należy (chyba) usunąc bo może kolidować z siłownikiem.Wszystkie czynności pomiarowo-montażowe robimy na masce podpartej oryginalnym drązkiem.Jeżeli wszystko gra ,proponuję zostawić "patyk" bo siłownik ma prawo "puścić".

Koszty

Jeżeli schrott to około 20-30zł .Sklep 2x 25-30zł= 60 zł

Poxipol 10-12 zł.Może trzeba będzie dorobić u ślusarza dolne końcówki.

W przypadku watpliwości chętnie pomogę.

post-10916-1226397640_thumb.jpg

post-1-1226397640_thumb.jpg

post-1-1226397641_thumb.jpg

post-1-1226397642_thumb.jpg

post-1-1226397643_thumb.jpg

post-1-1226397644_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He,he Danielu.Starszawym to i wygodę lubię. Sorry bo autko nieco brudnawe ale z lasu żem wrócił bo było "piknie co cud" autko służy do jeżdżenia a nie do mycia. Twe chromowe bajery to bym na masce założył bo po zamknięciu kiszka!Zero efektu. Teraz przypomniało mi się jak w czasie wojny amerykanie testowali silna armatę przeciwpancerną i na czołgu musieli założyć zewnątrz(w wieży się nie mieściły) 2 oporopowrotniki (też siłowniki). Pojazd wyglądał księżycowo.Do produkcji nie wszedł. Ja udoskonalam jak widzisz wygodę i funkcjonalność ,bajerom mówimy NIE! Zaoszczędzoną kasę wolę przegadać przy dobrym browarku albo whisky, najlepiej z nieskromnymi kobietami bo ze skromnymi to ogromna strata czasu jest. Jakbyś miał ochotę to zapraszam na piwo do środka Polski bo tu najlepiej smakuje. Byłoby dobrze jakbyś coś dowiózł ale koniecznie z małych browarków np z Bamberg. To miasto i piwo z niego gorąco polecam, zwłaszcza" wiśniowe" bardzo mocne ale coraz trudniej dostać.

Mam jeszcze dla Ciebie małą niespodziankę. Chcesz? Pozdrawiam Tomasz

 

Jakieś echo się pojawiło - wyciąłem. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,no proszę Państwa ale się zagotowało!!! A co Wy robicie w domu przy szklanym ekraniku zamiast poświętować trochę bo Ważny to Dzień i szybciutko do lasu bo tak pięknej pogody to chyba długo już nie będziecie oglądać!

Do Kam: czytaj uważnie. Pisałem kilka razy ,że od Omegi oryginalne .Przeróbki są kosztowne,czasochłonne i z reguły wyglądają nieprofesjonalnie jak autka po "wsiowym" tuningu.Być może inne auta też maja siłowniki z odpowiednimi mocowaniami dolnymi ale ja spotkałem Omesię. Dla znawców doskonałe duże auto,niestety koroduje zwłaszcza tył.Ale świetny napęd dla miłośników tylnego tylko trzeba umieć jeździć. Pozdrawiam Tomasz

 

Jakieś echo się pojawiło <ok> - wyciąłem - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajerom mówimy NIE!

Takie były, więc takie wziąłem... ;-)

zapraszam na piwo do środka Polski

24-go jadę do Łodzi na trzydniowe szkolenie... więc czemu nie ?!? <ok>

Mam jeszcze dla Ciebie małą niespodziankę. Chcesz?

Cóż za pytanie... Czekam z niecierpliwością... :)

 

Pozdrówka

 

Daniel

 

P.S. Wy sobie dzisiaj świętujecie a w raichu trza charować... :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!