Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapa bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

mam problem ze świecącą kontrolką otwarcia bagażnika . nie mogę zamknąć samochodu

 

W niedziele miałem to samo.

Po dobroci nie szło, więc otworzyłem klapę i dobrałem się do zamka. Zdejmujesz tą plastikową osłonę i ... nic to nie daje :oops:

Ale na górze chyba z prawej strony jest takie wcięcie gdzie można wsadzić śrubokręt i pewnie awaryjnie otworzyć zamek - u mnie tym sposobem udało się zamknąć zaczep (otwarta klapa).

Wtedy pilot zamknął auto, dalej było już z górki ponowne otwarcie pilotem zamków + wciśnięcie przycisku otwierającego klapę i zamek się normalnie otworzył.

Obecnie działa już prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio nie domagała mi klapa bagażnika, siłownik pracował cały czas, lub zamek nie zamykał klapy. Wczoraj zamek i klapa działały prawidłowo ale świeciła się non stop kontrolka że klapa jest otwarta. Nic nie pomagało, a samochodu nie można było zamknąć.

Podjechałem dzisiaj z rana do warsztatu ale mnie odesłali do elektronika. Ponieważ ten miał być dopiero o 10-tej, zabrałem się sam do rozbierania z nadzięją że więcej nic nie zepsuję.

I to był strzał w 10-tkę !! Po rozebraniu osłon w środku zamka znalazłem 2 ciała obce.

Jedno zidentyfikowane jako żółta spinka od mocowania osłon, drugie (siedziało głęboko i blokowało ten biały wichajster od awaryjnego otwierania klapy) to nie zidentyfikowana ołowiana tulejka, trochę zmasakrowana o wymiarach ok 0,8x0,9 podchodząca pod kulkę z dziurką. Nie stwierdziłem jej przeznaczenia, ale wszystko działa JAK POWINNO :mrgreen:))

I tu dla Was porada, jeżeli coś Wam grzechocze lub grzechotało w klapie bagażnika i krótko po tym macie problemy z zamkiem, to sprawa jest jasna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego krótkiego doświadczenia z obcowaniem z moim Scenikiem wynika tylko to że albo usterka jest poważna i niestety wymaga dużych nakładów na części albo jest to pierdoła i wymaga żmudnego poszukiwania co nie gra. Tak czy siak pierwszego nie u nikniemy ale drugie własnymi siłami jesteśmy w stanie zrobić oczywiście większym nakładem pracy (za co właśnie płacimy FACHOWCOM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem po zimie/ deszczu

przerabiałem dokładnie to samo, łącznie z wymiana zamka, problem wrócił po niecałym miesiącu i/albo deszczu, objaw był taki, że zamek otwierał/ zamykał bez problemu, natomiast czasami nie gasła kontrolka otwartej klapy, albo np zapalała się w czasie jazdy :mrgreen:

Przyczyna była, podobno częsta, uszczelka tylnej blendy, a dokładniej masa uszczelniająca/ guma w płynie, po pewnym czasie i myjniach 'znika' ;) i powoduje częste mycie zamka tylnej klapy, kostek zasilających i samej klapy od środka

Konstrukcja klapy jest taka, ze woda wpływając pod blende wypływa zamkiem (jeśli w czasie/ po deszczu otworzy się klapę to z zamka kapie woda)

i teraz

obejście:

rozebrać tylną tapicerkę, lub wykręcić zamek i wypiąć z niego zasilanie, zatrzaśnie się mechanicznie i da się zamknąć auto pilotem /ważne daleko od domu i warsztatu/, a otwarcie bagażnika będzie możliwe śrubokrętem ;) od środka

rozwiązanie:

1. problemem nie jest zamek, a zalana woda/solą/szamponami kostka zasilającą

(po wymianie u mnie zamka odkryłem, że dokładnie to było przyczyną problemu z zamykaniem auta (zamek trzymał ok), sama wymiana też nie była konieczna, a efekt chwilowego działania był spowodowany oczyszczeniem się styków przez wpięcie/wypięcie nowego zamka, choć nie trwał długo),

Żeby dobrze to wyczyścić najlepiej dostać się od środka, można też przez wykręcenie zamka - wypadnie z kostka i będzie wisiał na kablu, jeśli faktycznie problemem była uszczelka - woda kapiąca z zamka, to dobrze jest rozebrać tapicerkę i dobrze wyczyścić środek, szczególnie po zimie, no i oczywiście trzeba nakleić/wycisnąć nowa uszczelkę

2. problemem jest mikro przełącznik w zamku i tutaj także należy zamek wymontować, rozebrać w domu na spokojnie i poddać oględzinom, jeśli ktoś ma smykałkę do lutowania, może sobie taki przełącznik przylutować /jeśli to on/, bo nowy jest dostępny w sklepie z tego typu akcesoriami, ew dobrze wyczyścić zamek w środku i 'a nóż zadziała', można też kupić używany i to też załatwi sprawę ;), a do czasu wymiany jeździć z wypiętym kablem i niedziałającym zamkiem

 

pozdrawiam

TomekS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam problemów z tylnim zamkiem (jeszcze) i zamierzam go skontrolować ale co to jest "tylna blenda" ? To jest coś widoczne po rozebraniu tylnej klapy ?

Czy jak rozbiorę tylną klapę to wszystko stanie się jasne ?

 

Po deszczu mam tak że woda kapie przez zamek więc chce sprawdzić i ew. uniknąć problemów w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ten czarny plastikowy element na tylnej klapie do ktorego jest przykrecona tablica rejstracyjna

w momencie, kiedy masa uszczelniajaca wyschnie/wykruszy sie/ zostanie wymyta przez detergenty wodo wplywa do wnetrza klapy i wyplywa przez zamek

jak zdejmiesz tapicerke i plastik z zewnatrz to zobaczysz jaka to sprytna konstrukcja :D

pozdr

TomekS

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i zasadami pisania postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

Ja też miałem problem z kalpą, doprowadzało mnie to do szału, kilka razy alarm rozładował mi AQ, jak klapa pokazała się jako otwarta po "udanym" zamknięciu auta. Problem rozwiązałem raz na zawsze, rozebrałem tapicerkę tylnej klapy, znalazłem zamek i wypiąłem kostkę, przy pomocy drucika znalazłem przewody odpowiedzialne za kontrolkę i metodą prób i błedów (całe dwa podejścia) doszedłem do tego, że zmostkowanie świeci kontrolkę, wiec poprostu wypiąłem jeden przewód, zaizolowałem i po problemie, aha złącze na płytce było skorodowane, wiec problem powodowała woda, ale wypięcie jednego przewodu załątwiło wszystko, klapa się normalnie otwiera i zamyka. Obeszło sie bez kosztownej wymiany zamka itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...

Odświezam temat. Mam praktycznie taki sam problem. Przy podłączonym zamku tylnej klapy nie mozna zamknąć auta. Natomiast jeżeli wypnę zamek problem znika, tylko wtedy klapa jest cały czas otwarta.

Ktoś może coś poradzić?

Poniżej zamieszczam zdjęcia samego zamka bez górnej osłony.

post-20840-1293364767_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!