Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I ph II, silnik nie odpala po nagrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie . Jest to mój pierwszy post i chciałem przedstawić mój problem z autkiem.Rano na zimno odpala bez problemu, silnik pracuje prawidłowo. Mogę przejechać nim 1000km i nic się nie dzieje.Gdy go zgaszę i po krótkim czasie chcę go uruchomić to odpala bez problemu.Lecz, gdy postoi ok 1godziny a temperatura silnika nie spadnie poniżej trzeciej kreski, to będzie kręcić a nie odpali.Elektronik sprawdzał i nic nie ustalił. Liczę na jakąś podpowiedź, może ktoś miał taki przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko to zdiagnozować na odległość, ale pytanie czy jak będziesz długo kręcić to w końcu załapie? Możesz spróbować zrobić prosty test: nagrzej auto, poczekaj aż trochę ostygnie i nie będzie chciało odpalić - w tym momencie schłodź głowicę pompy polewając ją wodą, tylko ostrożnie żeby elektroniki nie zalać. Jak zapali to masz diagnozę, jak nie to trzeba szukać dalej.. Nie jestem pewien czy w nowszym dieslu zda to egzamin, ale w starych zawsze się sprawdzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału czyściłem, a nawet jak dosyć długo kręcę rozrusznikiem to też nie chce zapalić. Już mi brak pomysłów.Spróbuję jeszcze ten trik z tą wodą.

 

Spróbuję jeszcze ten trik z tą wodą.

Niestety z tą wodą nic nie wyszło, odpaliłem dopiero, gdy temperatura spadła poniżej trzeciej kreski. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek miał coś podobnego w Ducato.

Okazało się, że uszkodzony był czujnik temperatury silnika i podawał za wysoką temperaturę do komputera.

Wystarczyło jednak go wypiąć, komputer rejestrował błąd o braku czujnika i auto odpalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne przypadki występują w autach z pompą wtryskową VP44.

Tam jest to objaw zużytej pompy, która na ciepłym silniku podaje za mało paliwo i auto odpala z oporami.

Sprawdzałeś, czy świece żarowe i przekaźnik są sprawne ?

Warto sprawdzić, czy czujnik ciśnienia paliwa na listwie jest sprawny i jakie ciśnienie podaje pompa.

Zrób jeszcze jeden test i sprawdź, czy silnik odpali po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka bez odpalania (przekręcasz, czekasz 10 sek i wyłączasz).

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Świece żarowe wymieniłem na nowe. Próbowałem odpalić po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka i bez powodzenia.

Dwa tygodnie temu jak był u mnie elektronik to jak na złość po nagrzaniu palił za każdym razem, chociaż może trochę za krótko czekałem aż ostygnie. Lecz teraz jak by się chyba trochę pogorszyło, bo chwilę po zgaszeniu już nie odpala.Brak mi już sił na niego. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze można sprawdzić próbą przelewową.

Pompa niskiego ciśnienia kosztuje około 150 zł, ale nie wszystkie 1,9 dCi ją mają.

Pompa CR po regeneracji z roczną gwarancją to już niestety koszt około 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!