FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Klapka recyrkulacji ciąg dalszy - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Klapka recyrkulacji ciąg dalszy

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Leon1982 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-lipiec 07
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):118000

Napisano 08 marzec 2008 - 22:01

Witam,
Przejrzałem całe forum, przeczytałem wszystkie tematy odnoście tej kochanej klapki jednak u mnie problem jest nieco inny. Silniczek od klapki strzela (przeskakuje) kiedy wlot powietrza jest otwarty tzn. zasysa z zewnątrz. Wdawany przy tym trzask jest nie do wytrzymania.
Moje pytanie: czy przy wersji z klimą można gdzieś odciąć zasilanie tego badziewia? Nie chcę rozbierać tego wszystkiego i rozszczelniać klimy. Widziałem opis jak znaleźć zasilanie silniczka w wersji bez klimy ale niestety u mnie po zdjęciu osłony filtra PP nie ma zasilania tego silniczka. Jest jakaś kostka z kablami ale to nie od tego (wypiąłem i strzelało dalej). Jest jakiś sposób na odcięcia zasilania bez rozbierania połowy samochodu? Jeżeli ktoś ma pomysł to pleeeze help bo już szału dostaję od tego stukania. Dodam tylko, że mnie interesuje mnie regeneracja tego badziewia tylko jego odłączenia raz na zawsze.
Pozdrawiam,
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 08 marzec 2008 - 23:36

Nie widzę tu nic nietypowego. Klapka strzela właśnie w pozycji otwartej. Po przekręceniu kluczyka, ten silniczek zawsze chce tą klapkę otworzyć (mimo że jest otwarta)
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Leon1982 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-lipiec 07
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):118000

Napisano 09 marzec 2008 - 08:40

Z tego co wiem to większośc ma problem przy zamykaniu klapki bo ona poprostu opada, tak było u mnie do tej pory. Mniejsza o to. Czy ktos wie gdzie odciąć zasilanie tego silniczka w wersji z klimą?
P.S.
Doraźnie problem rozwiązany a zrobiłem to tak:
1. Wypinamy klapkę od bezpieczników (w kabinie oczywiście)
2. Odkręcamy 2 śrubki mocujące regulatory oświetlenia tablicy i świateł.
3. Jeżeli włożymy rękę w dziure nad bezpiecznikami a pod przewodem od nadmuchu, który leci od strony kierowcy da się wyczuć tą kochaną klapkę.
4. Pod klapkę podłożyłem kawałek gąbki (wczesniej złożyłem ją tak, żeby była gruba i w miarę twarda).
Okazało się, że jeżeli klapka znajduje się w wyższym położniu (jest nie całkiem domknięta) przestaje strzelać i wyłącza silniczek.
Jak na długo to pomoże nie wiem ale choćby 5 min. bez tego strzelania to pociecha dla mych uszu :?:
Nie zmienia to faktu, że nadal poszukuje zasilania tego silniczka. Jak ktoś ma troche pojęcia o elektryce albo wie jak pozbawic to ustrojstwo zasilania będę dozgonnie wdzięczny za wszelką pomoc.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 09 marzec 2008 - 12:08

Zdemontuj może podszybie, to bedziesz miał szansę zobaczyc sam silniczek i jakie przewody z niego wychodzą. Wtedy po nitce do kłębka dojdziesz gdzie sa wpięte.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Leon1982 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-lipiec 07
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):118000

Napisano 09 marzec 2008 - 15:56

Na przeszkodzie do demontażu podszybia stoją moje wycieraczki. W 11- letnim samochodzie nie do zdjęcia. Po drugie odgiałęm na maxa całą osłonę podszybia tak, że wszysto widać ani jednego kabelka oprócz zasilających od nawiewu. Wszysko zabudowane jak schron przeciwatomowy. (cenzura) mieli pomysł nie powiem, mnie można było tej klapki zrobic na lince, albo dać metalowych zębatek. Total Badziew sie to powinno nazywać. Moja desperacja sięga zenitu. Znalazłem bezpieczni od tego złomu ale niestety jest spięty z nawiewami więc jego wyjęcie odpada. Nie wiem już jak to odpiąć straciłem 2 dni i zero pomysłów.

[Czy Twój zasób słownictwa jest tak ubogi by musieć rzucać mięsem? :?: - bronius]
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Patrick 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-marzec 08
  • Skąd:uk
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 11 marzec 2008 - 16:29

Witam. Przedwczoraj siostra zakupiła megane '99 1.6 sport z klimą. I nie dało się jeźdźić bez klimy bo wmomencie szyby parowały. Zorientowałem się, że obieg zamknięty powietrza jest cały czas zamknięty. Postaram się opsiać co zrobiłem i gdzie ta wtyczka jest której kolego szukasz. Niestety ja przeprowadzałem to na angielskiej wersji, więc mogą byc jakieś różnice z dostępem-za to umiejscownienie wtyczki raczej powinno byc to samo. Wyciągnąłem wkład filtra, następnie odkręciłem śrubkę od plastikowej osłony podszybia(tę która przylega do szyby i przez jej otwory przełożone są wycieraczki) i odczepiając z zaczepów, wygiąłem ją dość mocno, aby przełożyć między zawiasem klapy a następnie odgiąłem do góry zapewniając sobie dostęp do kolejnej osłonki będącej bezpośrednio nad zabudowanym silnikiem wiatraka(osłona ktąrą wygiałem była dość elastyczna i nic jej sie nie stało).Dzięki temu nie musiałem odkręcać wycieraczek, żeby dostać się pod spód. Odkręciłem dwie śrubki od tej drugiej-mniejszej osłonki-pierwsza była juz dostępna po otwarciu klapki prowadzącej do miejsca gdzie jest filtr, druga była pod tą pierwszą dużą osłoną(z wycieraczkami). Gdy wyciągnąłem tę ostatnią osłonę, zobaczyłem wtyk ze sporą ilością kabli a obok niego puste gniazdo. Gdy zerknąłem między miejsce gdzie te złącza były a obudową filtra, zobaczyłem przytwierdzony do ściany grodziowej zespół silniczka klapki. wsadziłem dłoń i namacałem luźny wtyk z dwoma kabelkami. Podpiąłem i juz wiedziałem dlaczego ktoś to odłączył. Bo strzelało brzęczało a klapka wciąż zamknięta. Więc wsadziłem rękę tam gdzie klapka jest, i wcisnąłem ją do wnętrza-co otwarło dostęp świeżego powietrza do kabiny. Wtyczkę silniczka po tym zabiegu znów odłączyłem-z tą różnicą, że teraz wentylacja działa normalnie-ale bez obiegu zamkniętego. Od silniczka kabelki do wtyczki maja ok 20 cm. Musisz je znaleźć. Mam nadzieje ze opisałem jasno. Pozdro.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Efendi 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-wrzesień 07
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Przebieg (tys.km):120000

Napisano 02 czerwiec 2008 - 21:55

Witam

Mam podobny problem jak Leon tylko że w Scenicu I 97 r. z klimatyzacją. Przeczytałem wszystkie tematy dotyczące tematu klapki ale nigdzie nie jest napisane jednoznacznie jak sie do tego dobrać chodzi mi o scenica: czy demontować podszybie ? czy demontować konsolę czy może schowek pasażera? jak jast najszybsza metoda pozbycia się tych upierdliwych stuków.(nie zależy mi na nawiewie wew.)

PZDR Efendi

ps. wiem już że to napewno od strony podszybia się tam niedostanę .

ps2 04.05

zlokalizowałem silniczek :) , w scenicu I znajduje się pod konsolą którą należy zdemontować odkręcając 2 śrubki schowane pod atrapami głośników. Aby wymontować cały mechanizm z silnikiem należy usunąć rurę od nawiewu ( cięzko się dobrać) całe ustrojstwo jest z prawej strony na wysokości poduszki powietrznej. Można rurkę podnieść do góry i rozłączyć wtyczkę od silniczka i po problemie :)
www.landkiting.pl ; www.efendi.lt
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   marbol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-marzec 07
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 07 czerwiec 2008 - 20:39

Taaak, potwierdzam. Nawet zrobiłem fotki(wrzucę przy okazji). Gdybym miał krótszy śrubokręt to może nawet bym się skusił na wykręcenie silniczka, ale pozostałem przy rozpięciu kostki zasilającej. Problemem nie jest klapka tylko właśnie ten silniczek...Juz nie stuka :) a auto to Scenic I Ph I '97 z klimą.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-06-23, 23:55 ]
Obiecane zdjęcia. Dostęp oczywiście po zdjęciu konsoli.Na drugim silniczek jeszcze zasłonięty tunelem powietrza a na pierwszym już po jego demontażu i oznaczone 1-silniczek, 2-klapka, 3-kostka którą ewentualnie rozpinamy :) (lub też opcja rozebrania silniczka). Przy okazji znalazłem luźną kostkę z trzema przewodami (czarny, czerwony, żółty) oznaczyłem ją "?". Do czego jest przewidziana?

Załączone pliki


0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   miki27 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-czerwiec 08
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1,6 16v
  • Przebieg (tys.km):69000

Napisano 25 czerwiec 2008 - 10:08

Ja mam w scenciu podobny problemy różnica polega na tym żę nie słysze tej klapki jak przeskakuje a jedynie turkot jak włącze nawiew z wewnątrz tak jakbym włanczał sie jakiś głośny silnik z turkotem
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 25 czerwiec 2008 - 15:28

Bo to nie klapka tylko wentylator nawiewu, który masz pod/za schowkiem pasażera z przodu.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   miki27 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-czerwiec 08
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1,6 16v
  • Przebieg (tys.km):69000

Napisano 25 czerwiec 2008 - 19:43

[Cięcie]
Czyli mam wentylator cały do wymiany czy ten turkot lekki warkot jak zwał tak zwał to norma że chodzi głośno. A może filtry wyczyścić lub ma ktoś jakiś pomysł jak pozbyć się tego warkotu, zaznaczam że warkot ten jest silniejszy jak puszczam cyrkulacje wewnętrzną. Proszę o pomoc
Następnym razem będzie :) Wczoraj przy rejestracji zaakceptowałeś regulamin forum. - Prezes
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 25 czerwiec 2008 - 20:21

Normalne to na pewno nie jest. Chociaż mnie też turkocze, a turkot jest mocniejszy jak auto przechyla się w prawo, np na rondzie.
Przypuszczam, że coś tam się obluzowało lub wytarło. Trzeba by wyjąć wentylator i pooglądać, ale tak jakoś schodzi. :-?
Pewnie to będę musiał rozebrać i zobaczyć co to obciera.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   hiphoper 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-październik 07
  • Skąd:Zbąszyń
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):190

Napisano 26 czerwiec 2008 - 10:01

No i mnie też dopadł ten problem. Wcześniej strzelało tylko przy obiegu zamkniętym, a od kilku dni strzela cały czas. Spędziłem wczoraj cały dzień przy samochodzie i nic. Przeglądałem schematy elektryczne żeby zobaczyć gdzie (oprócz przy samym silniczku recyrkulacji) można go odłączyć. Wychodzi na to że nigdzie. Dla dobra nauki :-P nawet rozbroiłem skrzynke z bezpiecznikami bo stwierdziłem, że skoro jeden bezpiecznik jest od wszystkiego (wentylator, silnik recyrkulacji, itp ) to z tyłu musi być podłączenie samego głupiego silniczka. Po wypinaniu każdego kabelka z kostki odpowiedzialnej za wentylacje zero efektów. Trafiłem na jeden kabelek który jest odpowiedzialny za nadmuch i recyrkulacje. Francuzi potrafią utrudnić życie człowiekowi. Wywaliłem w końcu bezpiecznik i jeżdże bez nadmuchu. Za kilka dni na wakacje (ponad 300km drogi), a nawiewu nie włącze bo mi uszy opadną :-( Dzisiaj kolejne walki
Zapraszam do mojej galerii - http://megane.com.pl...opic.php?t=7030
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   marbol 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-marzec 07
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Auto:Scenic
  • Silnik:2.0 16V F4R
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 czerwiec 2008 - 14:21

miki27:
To wina silniczka klapki obiegu zamkniętego.
opcja1: wymiana/naprawa tego silniczka
opcja2: rozłączenie kostki zasilającej ten silniczek=rezygnacja z obiegu zamkniętego pow.
Opisy i foto kilka postów wyżej.
Pozdrawiam
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Miko 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-luty 07
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane I ph II oraz Scenic II ph I
  • Silnik:K4M A700 1.6 16V 79kW/107KM
  • Przebieg (tys.km):124000

Napisano 16 grudzień 2008 - 12:33

Witajcie! Niestety mnie spotkało to samo a mianowicie strzelająca klapka:( Poszedłem na skróty i poszukałem kostki zasilającej:) I jeśli chodzi o Megane I ph I hatchback '97 bez klimy kostka jest bardzo łatwo dostępna. Mianowicie na podszybiu od strony akumulatora (wygodniej będzie zdjąć plastikową osłonę - jeden torx) szukamy kostki która ma 4 kabelki (jeśli dobrze zauważyłem to: fioletowy, fioletowo biały, fioletowo czarny i biały) u mnie była zamocowana na takim zatrzasku żeby nie latała. I na zewnętrznym obiegu powietrza (przycisk w kabinie) rozłączyć tą kostkę. U mnie problem się skończył i nastała błoga cisza :mrgreen:
Mikołaj
1

Udostępnij ten temat:


  • 5 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka