Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbych

Nowy użytkownik
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny
  1. W oryginalny wahacz wprasowany jest sworzeń TRW. Po ocenie stanu wahacza zdecydowałem wymienić cały wahacz. Wymiana samego sworznia jest zasadna w przypadku kiedy pozostałe elementy wahacza są zdatne do eksploatacji. Pozdrawiam! [ Dodano: 2008-05-17, 22:17 ] Wrzucam kilka fotek z wymiany wahacza. Ogólnie, poszło gładko. Ważne - po odłączeniu sworznia uwaga na półoś, nie może wyjść ze skrzyni. Jakby co to pytać. Pozdrawiam, Zbych!
  2. Dzięki koledzy za info. Widzę, że ten problem dotyczy większej grupy użytkowników megane. Wydaje się, że najlepiej zmienić cały oryginalny wahacz. Możliwe, że jest to związane ze zużyciem wszystkich elementów metalowo- gumowych albo z naciąganiem przez producenta na kasę podczas wszelkich prac obsługowo-remontowych.
  3. To czeka mnie demontaż wahacza i sworzeń pod prasę. Z "francowatymi" trzeba się napracować. Czy sworznie NK lub MAPCO są dobrej jakości? Dzięki za porady, jak się uporam z tematem, napiszę jak mi poszło. Pozdrawiam, Zbych!
  4. Też myślę, że serwis chce "zedrzeć skórę". Planuje wymienić sam sworzeń, który jest wprasowany w wahacz. Może ktoś już wymieniał samodzielnie? Czy jest to możliwe do wykonania w garażu bez wyciągania wahacza i użycia prasy. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam, Zbych!
  5. Witam Kolegów! Podczas przeglądu, megane II-1,5dci, 2003r. okazało się, że jest luz na lewym sworzniu wahacza. Serwis zaleca wymianę całego wahacza ale czytałem, że można wymienić sam sworzeń. Jakie trudności mogę napotkać przy takiej operacji, czy do wymiany samego sworznia potrzeba wyjmować cały wahacz. Proszę o podpowiedź w tej sprawie, pozdrawiam, Zbych!
  6. U mnie już po kopocie. Znalazłem trochę czasu i zabrałem się do roboty! Zdjąłem prawe koło , plastikową osłonę i metalową osłonę koła pasowego. Od góry plastikową osłonę silnika i rurkę wlewową zbiornika spryskiwacza. Po sprawdzeniu napiecia paska, okazało się, że jest zdecydowanie za luźny. Założyłem na napinacz specjalnie skonstruowany przyrząd i poluzowałem śruby u mnie 13mm. Bez problemu napiąłem pasek i zmontowałem całość do "kupy". Po odpaleniu "grzechotnika" od razu lepiej! Nie piszczy, spokojnie cichutko klekoce. Całosć zajęła mi około 1,5godz. spokojnej roboty z przerwami na " browarki". Pozdrawiam, Zbych!
  7. Mam dokładnie takie same objawy w silniku 1,5dci. Myślę, że trzeba podciągnąć pasek akcesoriów, a może wystarczy spryskać pasek środkiem zwiększającym tarcie. U mnie występuje rolka napinająca bez sprężyny tylko dostęp jest dosyć utrudniony ale do zrobienia w garażu własnymi rękami. Pozdrawiam!
  8. Widok na przód meg. II, widoczny zbiorniczek płynu spryskiwaczy wraz z pompką.
  9. Witam! Oryginał zamontowany fabrycznie w megi II, 1,5dci, 2003r. Jeszcze dobrze kręci. Osobiście myślę, że dobrym zamiennikiem bedzie centra-futura 55ah/600A.
  10. Dziękuję Kolegom za podpowiedzi. Kiedy usune usterkę napisze co było jej powodem. Składam życzenia świateczno-noworoczne, zdrowia i szerokiej drogi! [ Dodano: 2007-12-26, 14:00 ] Przytkałem dyszę spryskiwacza na tył, uruchomiłem spryskiwacz na przód i po kilku próbach pompowania zaczęło działać poprawnie. Póki co pomogło może do wiosny dociągnie ale czuję, że trzeba będzie wymienic pompkę. Pozdrawiam, Zbych!
  11. Dzięki Kolego za podpowiedź - całkiem mozliwe, że to właśnie o to chodzi. Najgorsze jest w tym, że aby dostać się do tej pompki trzeba rozebrać cały przód
  12. Witam Kolegów! Włączenie spryskiwacza na przednia szybę powoduje, działa spryskiwacza szyby tylnej a z dysz na przednim spryskiwaczu pojawiają się ledwie kropelki płynu. Włączenie spryskiwacza na tył działa poprawnie. Czy mieliście podobny problem, proszę o pomoc ;-) Megii II, 1,5dci, 2003r.
  13. dzięki za radę, poszukam dobrego mechanika i do roboty!
  14. Niedawno kupiłem to auto - w instrukcji serwisowej jest napisane: wymiana rozrzadu co 120kkm lub co 5lat. Moja meganka ma 4lata i 100kkm, stary właściciel twierdził, że nie ma pośpiechu ale nie bardzo w to wierzę, dlatego pytam Kolegów o radę. Jak sie do tego zabrać - części już kupiłem
  15. Dzień-dobry-wieczór Wszystkim! Bardzo proszę o radę w sprawie wymiany rozrządu - megane II, 1,5dci k9k. Auto ma przejechane 100kkm i rozrząd nie był jeszcze wymieniany, czy juz czas na wymianę? Mam pewne doświadczenie przy pracy z silnikami benzynowymi, ale diesla jeszcze nie robiłem / rozrząd/. Czy ma ktoś doświadczenie lub schematy postępowania co do wymiany rozrządu w k9k, proszę o odpowiedź i z góry dziękuję! [ Dodano: 2006-12-23, 14:31 ] LItości - może ktoś puści pare na temat tego rozrządu lub ogólnie na temat wymiany rozrzadu w dieslu. Wesołych świąt i udanego sylwestra-extra!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!