Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

GuzioR_

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Ph I
  • Silnik
    1,9 dCi (+/- 150KM)
  • Przebieg (tys.km)
    79000
  1. Po podpięciu do CLIPa - brak kontaktu z kalkulatorami m.in. UHC, wtrysków, pasów i airbagów i kilkoma innymi. Jest bardzo źle?
  2. Nie. Wszystko w normie. Całą zimę paliła się kontrolka abs tj. po odpaleniu wariował prędkościomierz ale zaraz się uspokajał i pojawiała się kontrolka absu i odcinało go. Oprócz tego zero błędów. Dodano: 24 mar 2015 - 20:01 Akumulator naładowany. Styki w brązowej kostce przeczyszczone sprayem do styków, tak samo piny, gniazda bezpieczników i same bezpieczniki (szczególnie ten niebieski 15A). Nadal te same konunikaty, samochód nie pali - nie kręci rozrusznikiem. Próbowałem ruszać w czasie odpalania kółkiem blokady - nic to nie dało. Jakieś propozycje?
  3. Doładuję aku i zobaczymy. Chociaż pare dni temu zakładałem w pełni naładowany i nic to nie zmieniło. Edit: napięcie na wyjętym przed chwilą aku to 12,56V po dość mroźnej nocy.
  4. Dziś nie sprawdzałem naładowania akumulatora, natomiast przy podnoszeniu i opuszczaniu szyb widać było po lampce oświetlenia wewnętrznego (a jest to 7 diod led), że sprawiało to obciążenie dla instalacji, bo lampka widocznie przygasała. Akumulator był ładowany kilka dni temu i od tej pory stał (SERVICE potrafi się palić nawet po zamknięciu samochodu i może poniekąd on zżera też akumulator). Jeśli chodzi o blokadę - zabezpieczenie w postaci bolca i sprężynki zostało usunięte na stałe. Całość złożona i podpięta. Na sucho tj. po zamontowaniu wszystkiego w środku, blokada działała - wysuwała i wsuwała bez problemu bolec. Wydaje mi się, że podczas ostatniej jazdy, która odbyła się te 2tyg. temu w którymś momencie wyskoczył na sekundę ten błąd blokady, ale zaraz zniknął i nic temu nie towarzyszyło. W sumie to przypadkiem go zobaczyłem i równie dobrze mogłem akurat nie patrzeć na komputer i bym nawet tego nie zauważył.
  5. To teraz mój przypadek - chociaż pewnie większość z Was sprzedało już swoje Renówki :) Samochód (Megane II Ph I) stał pod chmurką 2-2,5 tyg. nie ruszany. Koła wyprostowane, zaparkowany zgodnie ze sztuką. Po tym czasie chciałem go odpalić a tu dyskoteka z kontrolek + informacja po francusku, która wyświetla się na stałe - DEFAILLANCE ELECTRONIQUE. Wciskam sprzęgło, chcę odpalać, a tam DIRECTION NON VERROULLEE na przemian z poprzednim komunikatem. Co ciekawe - nie ma u mnie informacji DIRECTION NON DEBLOQUE - czyli nie odblokowana kierownica jak to u innych. Przy okazji działa radio, nawiew, szyby. Nie działają światła, wycieraczki. Obecnie oprócz komunikatów na komputerze, które wymieniłem powyżej, świeci się SERVICE a dioda immobilizera miga sobie po staremu, spokojnie w pewnym odstępie czasowym. Wyciągnąłem blokadę - była odblokowana. Otworzyłem, zmieniłem układ w środku gdyż blokowała się zapadka w nieprawidłowy sposób. Podłączyłem na schowanym bolcu - DIRECTION NON VERROULLEE + błąd elektroniki po francusku. Wypuściłem bolec tak jakby kierowica była zablokowana - DIRECTION NON DEBLOQUE i znowu błąd elektroniki. Co ciekawe - nie ma charakterystycznego kliknięcia w tej blokadzie. Bolec nie chowa się i nie wysuwa - w ogóle zero reakcji. W okolicach kierownicy tylko coś tyknie za każdą próbą odpalenia (blokada wisi na kablu, nie jest zamontowana, więc na pewno to nie ona tyka). Co to może być? Nikt nie miał przez te 20 stron wątku komunikatu o uszkodzeniu/osłabieniu/błędzie (nie wiem jak to tłumaczyć) elektroniki. Sprawdzałem bezpieczniki w komorze silnika. Oprócz syfu i piachu wilgoci nie widać. Wyciągnąłem te które mogłem i są całe. Muszę sprawdzić tą całą brązową kostkę jeszcze i popsikać tam jakimś preparatem do styków. Jakieś inne propozycje?
  6. To ja zapytam teraz o coś innego. Doszedłem do 11 strony wątku, ale problemu taki jak mój nie napotkałem, choć jest on powszechnie znany i pewnie niejeden o niego pytał. Mianowicie, u mnie taśma została przerwana (raz nawet była naprawiana) i tym samym nie działa tempomat. Chciałbym przyciski przenieść na pilot od sterowania radiem (od tyłu) lub jeszcze lepiej - jako, że mam nieoryginalne radio i pilot jest teraz martwy, podłączyć przyciski tego pilota jako sterujące (np. VOL+ jako +, VOL- jako -, a R i 0 pod inne przyciski czy jakoś podobnie). Da się to zrobić? Pod które kable należałoby się wpiąć tymi nowymi przyciskami (który kolor kabli odpowiada za +, -, 0, i R) i gdzie je znaleźć? No i pytanie poboczne - czy skoro taśma jest przetarta/zerwana, to nie powinienem mieć informacji nt. błędu poduszki powietrznej? Błędu takiego nie mam, a poduszka jest w kierownicy na 100% bo sprawdzałem to podczas wymiany kierownicy na skórzaną w zeszłym roku.
  7. Ja zrobiłem swoje podświetlenie tablicy w marcu i do dziś pięknie świeci (a myślę, że poświeci jeszcze ho ho ho). Może dwa rezystory do kupy nie wyglądają zbyt ładnie, ale akurat takie miałem i ich połączenie dało taką oporność jaka mi pasowała. Całość oczywiście zalana klejem na gorąco co by się nic nie zwarło.
  8. Czy orientujecie się, czy wykładzina bagażnika (oryginalna) z Megane II Ph1 HB 5-dzwi pasuje do tego samego modelu tyle, że 3-drzwiowego? Bagażnik chyba jest tej samej pojemności i kształtu? Nie wiem jaką kupić, a jeśli się okaże, że to dwie różne wykładziny, to stracę i czas i pieniądze.. Uprzedzę pytanie - handlarze tak się na tym znają jak ja na balecie mongolskim
  9. Koledzy mam pytanie. Zakupiłem diody super flux 4 chips 80mA 3,2V napięcie pracy i wyliczyłem z pomocą kalkulatora (a nawet dwóch), że przy połączeniu rezystora w szereg wraz z 3ma diodami powinienem zastosować rezystor 56 ohm 0,5W i zastanawiam się czy te kalkulatory dobrze liczą.. Prezes napisał, że taki rezystor się zjara, a diody w sumie tanie nie są (jak się kupi w większej ilości i mają się spalić to ja dziękuję za taki interes). Napięcie jakie brałem to 14V, diodę 3,2V 80mA. Przy wymienionym wyżej rezystorze wyskoczyło info, iż każda dioda dostanie 78mA, więc nawet mniej niż może max. dostać. Kto tu ściemnia? Kalkulatory czy użytkownicy forum? :lol:
  10. Spotkałem się z tym zarówno na autostradzie jak i jadąc przez Wiedeń, praktycznie ścisłe centrum. Zastosowanie przeciwmgłowych na autostradzie jestem w stanie zrozumieć mając na uwadze Twój post, natomiast oni z tym przeginają.
  11. Ja taką przeróbkę zrobiłem 1,5 roku temu i wszystko gra. Co prawda przeciwmgłowych używa się kilka razy w roku ( o ile w ogóle ), ale na pewno zwiększa to widoczność na drodze. Co do nadużywania tych świateł - zauważyłem, że mistrzami w tym są Austriacy. Jeżdżę przez Austrię 2x w roku (tam i z powrotem) i kiedy bym się nie natknął na deszcz, wtedy widzę co najmniej 40% austriacich aut śmiga na przeciwmgłowych tylnych. Nie wiem czy ich tak uczą, czy z czego to wynika, ale oni chyba nie zdają sobie sprawy z tego, że jadący za nimi dostaje nerwicy i oczopląsu.
  12. Albo wymiana całego zestawu, albo dorobienie linki. Ja u siebie tak rozbierałem drzwi, że urwałem taki plastik na końcu pancerza linki a potem to już porozcinała ta linka różne rzeczy a na końcu się rozkręciła i była do wyrzucenia. Próbowałem dorabiać ale to ciężko wychodzi.. trudno dostać taką linkę (podobna do hamulcowej od rowera). Swoje ustrojstwo oddałem do firmy w Będzinie bodajże i za 100zł założyli nową linkę, zakuli pancerze na końcu metalowymi zakończeniami i teraz jestem pewien, że się to nie rozleci :) Jeśli trzeba to poszukam nazwy tej firmy, pewnie można się dogadać, że odeślą Ci to. Nie wiem tylko czy teraz to się opłaca, bo może lepiej na alledrogo kupić gotowy zestaw z rozbitka, niż bawić się w naprawę. Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie P_r_z_e_m_o
  13. Witam. Może ktoś orientuje się, czy jeśli zakupię gołe reflektory soczewkowe od Megane który posiadał fabryczne xenony, to będę mógł przełożyć do nich silniczki z moich zwykłych reflektorów i zamontować w soczewce normalną żarówkę H7? Będzie to działać? Dzięki z góry
  14. Wszystko fajnie, tylko nie wiem po jakim kursie przeliczałeś funta, że wyszło Ci to 250zł :l: Gdyby było to do dostania za 250zł to bym brał już dziś.. Na ebayu kosztuje to 149 funtów, a u nas na Allegro ponad 8 stów z przesyłką..
  15. Witam. Chciałem wymienić wkładkę zamka, ponieważ pałąk który idzie do zamka od wkładki był ułamany. Kupiłem więc wkładkę, lecz pałąk okazał się za długi. Pomyślałem - pewnie to wkładka ze Scenica, trzeba mi krótszej i faktycznie, trzeba krótszą. Dostałem więc krótszy pałąk i zamontowałem go we wkładce, tym razem okazało się, że jest jeszcze za długi.. o jakieś 5-7mm. W związku z tym pojawiła się w mojej głowie myśl, że może Scenic, Megane 5D i 3D mają różne długości tych pałąków, a ja dostałem od Scenica i 5D Megane'a. Czy ktoś mógłby w swoim Megane II Ph1 3D wyciągnąć wkładkę (to bardzo proste, wystarczy zdjąć plastikowe kółko z boku otwartych drzwi, a potem pociągnąć do siebie zatrzask i pociągnąć wkładkę) i podać mi długość zaznaczoną na zdjęciu? Byłbym bardzo wdzięczny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!