Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

slay

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I ph II
  • Silnik
    1.4 16v + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    130000
  1. slay

    Katalizator

    Witam, od kilku dni coś stukało w wydechu i okazało się że rozsypał się katalizator. Na razie wyrzuciłem środek żeby nie zatkać wydechu, ale coś z tym docelowo muszę zrobić. I mam pytanie czy można tak jeździć bez szkody dla silnika (zapaliła się kontrolka check). I czy lepiej kupić używkę czy nowy dedykowany/uniwersalny? Norma to Euro 3?
  2. Witam, od pewnego czasu rano po odpaleniu (megane IphII 1.4 16v), ruszeniu w trakcie naciskania pedału gazu zapala się zestaw kontrolek sprężynka + zygzak. Przy okazji auto przyśpiesza tylko do 3 tysięcy obrotów - dalej nie chce. Dodam, że wszystko ustępuje (+ zgaszenie lampek) po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu silnika. Poza tym, problem pojawia się tylko na zimnym silniku, rano po nocy lub po całym dniu na dworze przy obecnych temperaturach. Kiedy trzymam auto w garażu wszystko jest w porządku. Odpalanie ciepłego silnika po niedługim postoju również rozwiązuje problem. Wydaje się też, że dużo wilgoci w powietrzu sprzyja problemom z autem. Byłem na clipie i wyskoczyły dwie rzeczy: błąd potencjometru gazu i potencjometru przepustnicy. I tutaj moje pytanie co dalej z tym zrobić: czy to faktycznie pedał gazu/przepustnica szwankuje i muszę je wymienić. Czy może coś jeszcze innego sprawdzić?
  3. mam problem, w mojej megance na jednym progu zaczął odłazić lakier (w załączeniu fotka). Mam pytanie co z tym zrobić. Chodzi mi o jakieś zabezpieczenie prowizoryczne, żeby przetrwało najbliższą zimę. Myślałem żeby oczyścić z grubsza i maznąć farbą okrętową albo wypsikać chlorokauczukiem?
  4. moja renówka dzisiaj została wymyta po zimie, wyglinkowana, dostała nowy wosk, odświeżenie plastików zewnętrznych, odgrzybienie klimatyzacji i nowy filtr kabinowy :(
  5. i tak nie ma gorszej organizacji w Polsce niż straż miejska stworzona tylko do tego, żeby nabijać kasę samorządom....
  6. Witam, moglibyście coś powiedzieć o http://otomoto.pl/renault-clio-i-wlasciciel-salon-C20973636.html + na co (poza standardowymi rzeczami) zwracać uwagę przy oglądaniu Clio?
  7. Założyłem właśnie LPG do swojej Megane. Wlew mam z boku w zderzaku, srebrny kolor auta niezbyt dobrze komponuje się z czarnym korkiem. W związku z tym mam pytanie jak pomalować korek, tak żeby lakier nie odpadł po pierwszym deszczu
  8. wyłączona. Jedynie dmuchawa na 3 na zimne powietrze. Nawet silnika nie włączałem. nie ma sensu wpuszczać przez wlot od strony pasażera skoro bezproblemu można opryskać parownik. Co do tych instrukcji na opakowaniach to co środek to inna jest. Także nie przykładałbym do nich zbyt dużej wagi.
  9. Heh, ja bez wyłączenia dmuchawy postanowiłem sprawdzić czy pianka już przeszła i otworzyłem to pudełko. Efekt - pół silnika i pół mnie w piance
  10. Ja kupiłem środek w piance. Dostałem się do filtra przeciwpyłkowego, wyjąłem go. Następnie w przestrzeń między parownikiem, a przednią częścią obudowy (tam gdzie był filtr) dodałem tyle pianki, żeby ją całkowicie wypełnić. Zamknąłem obudowę, włączyłem nawiew na 10 minut na obiegu zewnętrznym. W tym czasie pianka została przeciągnięta przez parownik, zamieniła się w płyn i wyleciała przewodem odprowadzającym skropliny. Powtórzyłem operacje raz jeszcze, założyłem nowy filtr i nieprzyjemny zapach się skończył Co do instrukcji na opakowaniu. U mnie było napisane, żeby środek dodać przez kratki nawiewu i potem odpalić nawiew na obiegu wewnętrznym. Ale trochę poszperałem w necie i na różnych forach ludzie pisali, żeby tak raczej nie robić bo można zalać radio albo inną elektronikę.
  11. slay

    Zakładanie gazu Megane I phII

    Czyli koniec końców żeby dobrze zamontować wtryski należy ściągnąć plastikowy kolektor, ściągnąć radiator, nawiercić w kropkach podanych przez @andrzej27r, zamontować listwę i wężyki i na koniec złożyć wszystko z powrotem.
  12. slay

    Zakładanie gazu Megane I phII

    tylko tak patrzę i żeby w te nadlewki się wkręcić to trzeba by radiator ściągnąć :) swoją drogą ciekawe jak to rozwiązali w jakimś megane z fabrycznym gazem.
  13. slay

    Zakładanie gazu Megane I phII

    No właśnie Ty Fred miałeś do góry nogami założone wcześniej prawda? Szukałem na forum takich fotek i właśnie znalazłem różne możliwości założenia wkrętek. Stąd moje pytanie. A ten element który zaznaczyłem niebieskim kołem to kolektor? I trzeba go ściągnąć do montowania? A co do wkrętek to oglądałem różne zdjęcia i w większości były w czerwonych kropkach. Ale gdzieś widziałem, że nawiercono w zielonych kropkach. I zastanawiam się czy to dobre rozwiązanie? Bo w sumie można wtedy wtryski schować pod obudową silnika. Hmmm?
  14. slay

    Zakładanie gazu Megane I phII

    Witam, planuje założyć gaz do swojej Renaty 1.4 16v. Mam pytanie, w którym miejscu powinny być założone wtryskiwacze do tego silnika?
  15. Witam, mam problem z moją Meganką (1.4 16v 2002). Wcześniej paliła na dotyk, za pierwszym razem. Dzisiaj rano schodzę na dół do garażu. Przekręcam kluczyk w stacyjce. Kontrolki zapaliły i zgasły tak jak powinny. Chcę odpalić, rozrusznik kręci, silnik jakby trochę odpalał, ale zaczął sie krztusić i zgasł. Próbowałem kilka razy, i za którymś razem zaczął pracować nierówno i też zgasł. Dodam, że z okolic pokrywy silnika (cewek?) dobiega taki dziwny dźwięk - piiiiiii (po włączeniu zapłonu). Co to może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!