Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

edo

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane I
  • Silnik
    1.6e
  • Przebieg (tys.km)
    190
  1. Nie chcę wprowadzać w błąd, ale mało egzemplarzy z 96' ma ABS. Sam jako pierwszy samochód kupiłem megi z tego roku i się nadziałem, a przekonałem się o tym dopiero zimą :lol: Przestroga dla wszystkich kupujących przed liftowe modele, sprawdzać samemu ABS, nie wierzyć na słowo, gdyż np na allegro wszystkie maja ABS, a to nie prawda :)
  2. Filtr wymieniony, obieg cały czas otwarty, szyby czyszczone denaturatem przed końcem listopada(podobno dobrze odtłuszcza). Na jednym z forów czytałem artykuł i spróbuję nagrzać w samochodzie (dmuchawa max nawiew ciepły+podgrzewanie tyłu) przy zamkniętych szybach, a gdy będzie 'sauna' otworzę szybki i przejadę się trochę, mam nadzieje że pomoże. Swoją drogą zauważyłem, że problem z zamarzającymi szybami występuje najczęściej w autach do roku 2000. Znajomi którzy mają nowsze samochody, przed zamknięciem samochodu w zimną noc, nie wietrzą ani nie schładzają powietrza w środku. Swoją drogą, ciekawe czy mogą być jeszcze jakieś przyczyny tego. Po sprawdzeniu tej metody z 'sauną' opisze rezultat. @Dopiero dziś w nocy zawitała u mnie zima. Rano jak wszedłem do samochodu, temperaturka ~-5 stopni, a szyby od środka oszronione, więc myślę, że na niewiele się zdały moje trudy.
  3. Witam, mam ten sam problem co koledzy wyżej, jednak w megance z 96r(bez klimy) Czy będę jeździł z ciepłym/zimnym nawiewem to szyby non stop zamarzają od środka. Dywaniki sprawdzałem i są suche. Zna ktoś jakieś sposoby na pozbycie się tego uporczywego problemu?
  4. Witam, chciałem otworzyć samochód(megane 96r) za pomocą pilota (na podczerwień), ze strony auta zero reakcji, wiec pomyślałem ze bateria w kluczyku wyzionęła ducha. Poszedłem i wymieniłem baterie ,a za pomocą programu i pomocy kolegów z forum, ściągnąłem nr kluczyka(załącznik). Poszedłem do samochodu, wykonałem procedurę umiejscowioną kilka stron temu (przyuczanie kluczyka) i gdy po wprowadzeniu kodu, gdy lampka immo się zapaliła, wyciągnąłem kluczyk i przydusiłem zamykanie, zamki zaczęły 'strzelać'. Wtedy zacząłem naciskać przycisk na kluczyku, aby go przyuczyć lecz po trzykrotnym zamknięciu i otwarciu drzwi kluczyk nie został przyuczony. Zrobiłem test z aparatem i widać dwukrotne mignięcie diody na kluczyku wiec chyba wszystko dobrze z nim jest. Test ten wykonałem już kolo dziesięciu razy, bez rezultatu. Podejrzenie padło na czujnik umiejscowiony pod lusterkiem i moje pytanie, co mogło się z nim stać? Czy ciężko dobrać się do tego czujnika? Jeśli da się to zrobić w własnym zakresie, proszę o jasne wytłumaczenie. Czekam na odp i pozdrawiam. @edit Samochód stał przez trzy dni w świeta. Po tym czasie gdy wszedlem do niego i przypadkowo nacisnąłem na kluczyku zamykanie drzwi, centralka zadziałała normalnie. Czy możliwe jest że układ mogł zamarznąć? Bo na to wygląda, że przez te wszystkie dni, gdy temperatura byla na minusie, pilot nie działał.
  5. Witam. Od pewnego czasu, zauważyłem ten sam problem a mianowicie, że dmuchawa na czwartym biegu, przy ustawieniu na podszybiem biegu. Przy wyregulowaniu na pasażerów, troszke mocniej dmucha. Dmuchawa była wymieniana w ubiegłym roku (calkowity koszt w ASO - 450zł) i czy możliwe jest, że sama z siebie przy tym konkretnym ustawieniu zaczęła słabiej dmuchać? Czy ktoś miał podobny problem i go rozwiązał? Proszę o pomoc. @edit - plyny, filtry, oleje wszystkie wymieniane pod koniec wrzesnia
  6. W połowie trafiłeś, gdyż kable nie dawały odpowiedniego napięcia Dzieki za pomoc!
  7. Witam, Około dwóch tygodni temu, autko nie chciało kręcić, wiec na popych i do mechanika. Mechanik powiedzial ze szczotki w rozruszniku, wymiana, jakieś czyszczenie i 130zł zostawiłem. Szcześliwy jeździłem do dzisiaj, gdy rano chciałem odpalić samochód, a problem ponownie wystąpił. Na popych znowu, dojechałem do celu i gdy zgasiłem silnik i po minucie odpaliłem, zakrecił i odpalił normalnie. Lecz po kilku godzinach gdy chciałem wrócić do domu, znowu na popych trzeba było :/ Czy ktoś miał podobny problem i wie co może być tego przyczyną? Prosze o pomoc.
  8. Witam, pod koniec tygodnia, postanowiłem wyciągnąć i podładować akumulator. Akumulator ładowałem około 6 godzin. Wszystko przebiegło zgodnie z planem, aż do momentu gdy chciałem zamknąć drzwi mojego samochodu z pilota. Auto nie reagowało na działanie pilota, nawet gdy zamykałem je z wewnatrz (zeby nie było ze zasięg itd.). Przed wyciągnięciem akumulatora, pilot sie dobrze sprawował i nie możliwe jest, żeby bateria w nim padła. Czytałem wiele tematów z różnych for o rozkodowywaniu pilota lecz jedyne czego sie dowiedziałem, to że kosztowna jest wizyta w serwisie z tym problemem. Czy istnieje metoda naprawy bez odwiedzania serwisu?? Pozdrawiam.
  9. Filtr kabinowy w sierpniu wymieniony był. A czy wie ktoś może jak sie dostać do dmuchawy? Jakieś zdjęcia albo coś? I czy jest to do wykonania samemu na parkingu, czy potrzeba garażu i kilku wolnych godzin?
  10. Witam. Od tygodnia mam problem z moją meganką, a własciwie z jej dmuchawą. Gdy dmuchawę włacze na pierwszy i drugi bieg, słychać jak coś obciera gdy wirnik się kręci. Przy trzecim i czwartym stopniu dmuchawa dosyć głośno chodzi i ciężko jest wsłuchać się. Gdy dmuchawa pochodzi chwilę, a następnie ją wyłącze i ponownie uruchomie to po prostu nie działa. Tak samo jest, gdy silnik jest właczony razem z dmuchawą i kluczyk przekręce zeby silnik wyłaczyć. Rzadko kiedy po wyłaczeniu dmuchawa się uruchamia. Również zauważyłem gdy jade samochodem, a dmuchawa sie nie właczy i jest na np. drugim biegu, to potrafi się sama uruchomić w trakcie jazdy. Czy ktoś potrafi mi pomóc z tym problemem? Pozdrawiam.
  11. Wiec, mam rozumieć, że te wahania obrotów podczas skrętów są normalne? Czy również bym mogł sie dowiedzieć dlaczego po pewnym czasie, gdy silnik jest odpalony, zaczyna palić sie ta żarówka od temperatury płynu chłodniczego? Płynu w zbiorniczku jest odpowiednia ilość. Do tego, nie działa wskaźnik temperatury silnika. Pierwsze co mi do głowy przyszło, to czujnik temperatury silnika, ale gdy byłem u mechanika, dowiedziałem sie, że z nim wszystko wporządku bo do końca nie opada, ale również się nie podnosi.. Czy ktoś by mogł mi również pomóc z tymi problemami? @na filmiku rownież jest nagrana wskazówka temp silnika i żarówka od płynu chłodniczego
  12. Witam. Chciałem zapytać, czy kręcenie kierownicą podczas postoju(na 'luzie' i bez dodawania gazu) obroty zaczynają wzrastać na moment i opadać do normalnych obrotów? Zauważyłem, że obroty również skaczą gdy włączam światła. Obroty jednak wtedy spadają(w przeciwieństwie do krecenia, gdzie wzrastają). Jeśli są jakieś niejasności, mogę dodać nagranie. Prosze o odpowiedź, pozdrawiam! @edit dodaje nagranie: filmik
  13. Problem z przerywaniem rozwiązany. Winowajcą okazała się cewka. Bardzo dziękuje za pomoc, lecz intryguje mnie jeszcze jedna rzecz. Gdy do końca przydusze pedał gazu, na drugim biegu, przy 1,5 tysiąca obrotów, autem lekko szarpie dwa, trzy razy a następnie auto przyspiesza. Na trzecim biegu rzadziej sie tak dzieje, lecz co jakiś czas też można odczuć ten dyskomfort. Czy powinienem zacząć tym się niepokoić? Czym spowodowane jest to 'szarpanie'?
  14. Odświeżam temat, ponieważ dzisiaj problem ponownie się pojawił. Przez tydzień samochód sprawował się normalnie. Kabel, który był naruszony wymieniłem. Auto raz pali normalnie, a raz nie i nie ma znaczenia, czy auto ma zimny silnik czy też ciepły. Problem pojawia sie w trakcje jazdy, auto momentalnie slabnie. Chciałbym zapytać czy istnieje jeszcze jakaś inna rzecz, która jest winowajcą problemu, niż cewki? Nie sprawnie działająca cewka cały czas nie pali, czy może przerywać?
  15. Witam. Posiadam megane 1.6e 96r. Problem zaczal sie pewnego dnia, gdy wracalem do domu. Gdy zatrzymalem sie na swiatlach, momentalnie spadly obroty, a gdy ruszylem, silnik byl na tyle slaby, ze zgasl. Odpalilem i ledwo dojechalem samochodem na parking. Silnik nie rowno pracuje, jakby bez jednej swiecy oraz czuc lekki zapach benzyny. Wiec postanowilem kupici wymienic wszystkie swiece. Problem pozostal nadal po wymianie lecz, gdy po kilku godzinach postanowilem sprawdzic, czy silnik nadal tak pracuje i ku mojemu zdziwieniu okazalo sie, ze samochod chodzi normalnie, zapach benzyny zniknal, auto nie ma ubytku mocy. Wiec postanowilem sie przejechac i po przejechaniu okolo 10km, silnik spowrotem zaczal zle pracowac ale nie bylo juz czuc zapachu benzyny. Zobaczylem ze kabel dochodzacych do swiec, jest lekko naruszony. Gdy wyciagnalem ten kabel, odpalilem samochod, chodzil tak samo zle, jak z podlaczonym kablem. Czy to mozliwe, ze gubi iskre przez ten kabel, gdy silnik sie nagrzeje? Bo gdy silnik jest zimny, to odpala i chodzi normalnie. Czy to powazniejszy problem? Prosze o pomoc. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!