Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

foma

Nowy użytkownik
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic I
  • Silnik
    1.9 dTi
  • Przebieg (tys.km)
    240
  1. Do tego mechanika to ja już raczej nie pojadę ;D Sprawdziłem to co sugerowałeś i wszystko jest ok, kontrolka dalej się zaświecała, jednakże zobaczyłem, że pęcherzyki powietrza idą z filtra paliwa do pompy, rozebrałem, wymieniłem filtr i przed montażem spróbowałem pompnąć gruszką i ku mojemu zdziwieniu paliwo ledwo co leciało i ciężko chodziła ta gruszka chyba ten zworek się zdupcył, wymieniłem gruszkę i bach samochód idzie jak wściekły, nie zapala już się ta nieszczęsna kontrolka i nie ma żadnych chwilowych spadków mocy, pompa musiała za mało paliwa dostawać czy coś i komputer głupiał :). Takie gówienko, a tyle zachodzenia w głowę.
  2. Witam, mój problem z kontrolką usterki elektornicznej jest taki, że podczas przyspieszania ( np. na 4 biegu ) zapala się ona na krótko jak dojde do 80 km/h i przez ten krótki czas auto traci moc, poczym odzyskuje moc i kontrolka znika, a samochód przyspiesza dalej, jednakże przy 100 km/h historia się powtarza ( cały czas jesteśmy na 4 biegu :) ).Czy ktoś ma pojęcie co dolega temu silnikowi ( 1.9 dTi ) ? Jakiś rok temu miałem ten sam problem, to znajomy mechanik mojego ojca polecił aby przykręcić auto na pierwszych 3 biegach do czerwonego pola, tak zrobiłem i auto na 1 biegu poszło normalnie do końca bez przygód, dwójka i przy pewnych obrotach ( wyższych ) zapaliła się kontrolka, samochód osłab ( gaz cały czas w podłodze ) po chwili zgasła i auto przyspieszyło po czym zaczeło przyspieszać i zwlaniać, przyspieszać i zwlaniać ( szarpało xD ) nagle przestało i wyrwało do przodu jak wściekłe, doszłod do czerwonego i zmiana na 3 i historia z 2 biegu się powtórzyła. Mechanik polecił mi tak zrobić bo stwierdził, że może nagar w zaworze egr się zebrał i trzeba mu dać po zaworach aby usunąć ten nagar. Pierwsza próba nie przyniosła skutku, to na następny dzień znowu tak zrobiłem i dalej nic, za trzecim razem nie spodziewnie kontrolka przestała się zaświecać. Jakieś pół roku temu poczułem, że auto słabnie nie przyspiesza tak jak powinno, jeździłem tak bojąc się wyprzedzać, aż tydzień temu samochód zaczoł wyć po wciśnięciu mocniej gazu, postanowiłem sprawdzić wirnik w turbinie i luz był masakryczny, w środę wymieniłem turbinę, auto odżyło i podczas jazdy próbnej nic się nie działo ale wczoraj zadziało się to co opisałem w pierwszym zdaniu tego postu. I tu kolejne pytanie, czy usterka zaworu egr może doprowadzić do uszkodzenia turbiny i czy usterka egr może wyśfietlać się pod kontrolką usterki elektronicznej ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!