Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Marcin73

Nowy użytkownik
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1.4
  • Przebieg (tys.km)
    130
  1. Dzięki za odzew Bronius. Czy znasz może konkretne oznaczenie lub dokładne wymiary? Pytam ponieważ nie chcę kupować łożysk w motoryzacyjnym tylko chcę ściągnąć łożyska przez firmę zajmującą się typowo różnymi łożyskami. W tym celu muszę znać dokładne oznaczenie lub dokładne wymiary. Dodam do informacji z pierwszego postu, że mam ABS i serwo w kierownicy... choć nie wiem czy to robi różnicę w jakości łożysk w stosunku do innych modeli.
  2. Krzychu29: możesz podac jakich korekt dokonałeś? Mam podobny problem dwóch mech. twierdzi, że zbieżnośc jest ok. a autko jak byk ściąga w lewo. U mnie wystąpiło to po wymianie tarcz + drążków. Minimalnie jest kierownica krzywo... ale dosłownie minimalnie. U mnie wystepuje dodatkowo taki oto symptom: zauważyłem przez przypadek, że jak ściąga w lewo i zatrzymam auto, skręce koła na maksa w przeciwnym kierunku i z powrotem odkręcę na wprost to już jedzie prosto... ciekawy przypadek.
  3. Mam classica rok 1997 1.4 bezn. Mam także do wymiany łożyska na McPersonie. Czy ktoś może podac mi nazwy łożysk, względnie zamienników, numery czy jakieś inne identyfikatory? Może coś polecicie?
  4. Mateush: zapytam z ciekawosci jaka zielona lampka ci sie zaświeca?
  5. Zasada działania immo jest taka sama w każdej megance i w twojej nie jest inna. Odbiornik w podsufitce czyta kod zintegrowany: centralny zamek, alarm, uzbrojenie/rozbrojenie immo. Zasada działania immo polega na tym, że odpowiedni element wytwarza pole i uruchomienie silnika może nastąpić dopiero po umieszczeniu w tym polu drugiego elementu. Stare immo posiadały na stałe zamontowany element koło stacyjki do którego przed uruchomieniem silnika przykładało się coś co przypominało baterię do zegarka ręcznego. W nowych jeden z elementów zintegrowano ze stacyjką a drugi zintegrowano z kluczem. Dlatego właśnie jak wyłączych auto i zostawisz klucz w stacyjce to odpalisz auto np po pół godzinie bez ponownego uzbrajania immo. I odwrotnie jak wyciągniesz klucz i nie zamkniesz auta z klucza to po ok.5 minutach auta juz nie odpalisz i będziesz musiał auto zamknąc i otworzyć żeby odpalic. To jest kłopotliwe choćby na placu myjąc auto. Moim zdaniem immo w meganie działa dwuetapowo: najpierw z klucza uzbrajasz / rozbrajasz immo a później umieszczas klucz w polu immo.
  6. Z tego co piszesz to rozumię, że czynności wykonujesz tak: 1. otwierasz auto, 2. wchodzisz do niego, 3. zamykasz auto z pilota, 4. odpalasz go tak jakby był odblokowany. Wydaje mi się zatem, że stacyjka czyta kod i tyle i odpalasz auto, ale mruga bo jest raczej nietypowa kolejność postępowania. Spróbuj wykonac to w następującej kolejności: 1. otwórz auto z pilota, 2. wejdz, 3. odpal i zobacz czy dalej miga pomiń zamykanie auta z pilota przed odpaleniem.
  7. Serdeczne dzięki. Teraz już wiem jak to wygląda. Łożyska poszukam sam ale robotę dam zrobić mechanikowi. Przy okazji : zdając sobie sprawę, że łożyska są różne, jakie są godne polecenia? ( i za jaka cenę)
  8. Czy tych łożysk nie można wymienić odkręcając kopułki na górnej części amortyzatorów pod maską? Pytam ponieważ rozmawiałem z jednym gościem, który co prawda jeździ mazdą i twierdził, że w swoim samochodzie wymienił je właśnie poprzez odkręcenie nakrętek i ściągnięciu kopułek na każdym szczycie amortyzatorów pod maską i nie rozbierał mcpersona. Pytanie drugie czy ktoś orientuje się ile kosztują łożyska i ile może kosztować sama robocizna związana z ich wymiana?
  9. Poczytać troszkę forum. W wyszukiwarce wbić "immo" i powinny inne wątki wyjść. Moim zdaniem nie da się nauczyć nowych kluczy, jakkolwiek kupionych na allegro, sprowadzonych skądś tam itd. Poprostu patent jest do du** i tyle. jeżeli jest to kwestia rozkodowania klucza to małe piwo ale jak siadła elektronika to nowy klucz w serwisie i tyle. Jeżeli ktoś ma inne doświadczenia to poroszę bardzo ponieważ jestem ciekaw. Zmich wiadomości wynika, że z reguły jest to awaria klucza a nie odbiornika w podsufitce. Ja osobiście mam zepsute obudwa klucze (o dziwo sygnał wysyłają ale nikt, nawet w serwisie nie wie jaki) i kupiłem nowy w asco. Musiał się zepsuć jakiś mały chip na płytce odpowiedzialny za pamiętanie kodu zy coś w tym rodzaju.
  10. Bardzo możliwe, że taki zabieg wyrówna moc oświetlenia, ale jak dla mnie to nie za taką cenę. W sumie inwestować w nowe oświetlenie ...powiedzmy w przybliżeniu 15 % wartości samochodu - to dla mnie troche za drogo. DrNo z tego co słyszałem Xenonowych żarówek nie można założyć do każdego klosza. Dokładnie się nie orientuję, ale słyszałem, że wysoka temp. pracy może powodować zadymianie luster lub też matowienie niektórych reflektorów. Nie wszystkie bowiem są szklane. Także słyszałem, że instalacja do spryskiwaczy jest niezbędna, gdyż klosz musi być czysty aby nie podnosić temp. reflektora. Może ktoś kto się bardziej zna na tym mógłby się wypowiedzieć.
  11. DrNo. Szkoda, że to tak nie świeci jak myślałem...a myślałem, że skoro są soczewki to blenduje mocniej niz tradycyjna lampa. No cóż pozory mogą mylić. Napaliłem sie na to jak szczerbaty na suchary właśnie ze względu na lepszy strumień światła a tu zanim idea dojżała już umarła. Może kupno przetwornika + żar.Xenon rozwiązało by sprawę, ale skolei nie wiadomo czy oprawa by wytrzymała temperaturę. Pomijam już sprawę wykonania dodatkowo instalacji spryskiwacza świateł co przy xenonach jest niezbędne. Suma sumarum - 700 + 400+ koszty instalacji spryskiwacza... nie jestem aż tak napalony. W sumie cała sprawa zatem ogranicza się do szpanu - ładne te angel eyes + soczewki ale nie praktyczne.
  12. No właśnie o to chodzi, że komplet kosztuje ok 700 zł. więc gdyby mi to wisiało to bym nie pytał tylko bym już kupił. Wydawało mi się, że właśnie dzięki soczewkom światło będzie mocniejsze ... ciekawa sprawa, bo jeżeli światło jest gorsze to nie zrekompensuje mi tego odrobina szpanu. Własnie przekonanie, że światło jest mocniejsze skłoniło mnie do zastanawiania się na tymi reflektorami.... Może ktoś jeszcze coś wie?
  13. Na allegro wypatrzyłem przednie zintegrowane kierunkowskazem reflektory soczewkowe ze światłem postoju - angel eyes do Meganek I-szej generacji. Czy ktoś miał to już w rękach??? jestem ciekaw jaka jest jakość tych świateł??? czy są ze szkła czy też z tworzywa??? Może ktoś może powiedzieć o nich coś? http://moto.allegro.pl/item164681686_lampy...eyes_chrom.html
  14. IGA tyleż towłaśnie kosztuje w ASO - sam parę razy to robiłem. Tutaj chodzi bardziej o to, że kluczue się psują i posiadanie kodu nie załatwia sprawy. Życzę Ci aby Twoje piloty były nieśmiertelne - przynajmniej Twoje wydatki ograniczą sie do ok 100 za wizyte.
  15. Czy w pkt 6 musisz nacisnąć guzik centralnego na otwarcie czy zamknięcie. Pytam ponieważ w trakcie programowania zamki są zamknięte, a w tym pkt napisałeś, że zamki powiiny sie najpierw otworzyć a później zamknąć. Druga sprawa to którym kluczem (sprawnym czy niesprawnym ) zaczymasz całe programowanie.? Pytam ponieważ z mojego punktu jest obojętne który klucz jest w stacyjce ponieważ kod i tak wprowadzanay jest awaryjnie więc zdlane sterowanie nie jest użyte. Wracając do działania immo: wg mojej wiedzy Czek Czek ma rację. Stare immo pojegały na tym, że przy stacyjne był umieszczony emiter pola (podobny do większej bateryjki) i przykładało się go niego drugą "blaszkę" przy kluczu. Wystarczyo, że klucz znalazł się w polu działania tej blachy przy stacyjce i juz wszystko działało. W naszych Megankach różnica wg mnie polega na tym, że aby pole w okolicy stacyjki zaczęło działać musi zostać wprowadzony kod: czy to zdlanie czy to ręcznie w procedurze awaryjnej. Na uwagę zasługuje fakt, że nie jest potrzebne zdalnie sterowanie aby wprowadzić kod więc jest coś w kluczu co atuo potrafi "zidentyfikować".[/code]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!