Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mic.waw

Nowy użytkownik
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Silnik
    1,6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    0
  1. Tak, instalacja była regulowana zawsze, gdy lewe powietrze było zaciągane. Ale w sumie opanowałem sytuację. Stwierdziłem, że skoro niedobrze jest, gdy jest całkowicie zatkany i także nie dobrze, gdy ciągnie powietrze pełną parą to trzeba spróbować inaczej. Zatkałem ten wąż i zrobiłem w nim 3 dziurki. Teraz nie ciągnie powietrze tak silnie jak wcześniej jednak coś tam go sobie pobiera bo delikatnie syczy. I co ciekawe, to pomogło. Do tego wszystkiego zniknęła kontrolka silnika. Obroty teraz są na poziomie około 900-950 i jest w porządku, już nie rozłącza...
  2. problem polega na tym, że na paliwie chodzi prawidłowo przy przytkanym wężyku, natomiast na gazie już nie...
  3. Ja podpinam się do tematu, bo u mnie sytuacja jest podobna. Mianowicie chodzi o to, że od zawsze silnik łapał lewe powietrze. Nieszczelności szukało już chyba połowe mechaników z Wrocławia i żaden nie mógł sobie z tym poradzić. W między czasie wymienione zostały uszczelki pod kolektorem, bo to niby tędy miało być brane to lewe powietrze. Po wymianie uszczelek nadal syczało i zaciągał powietrze. Poprawiła się praca na gazie (zniknęła sytuacja, w której podczas dodawania gazu słychać było wyraźną dziurę - obroty najpierw delikatnie spadały a dopiero potem płynnie szły w górę), natomiast obroty podniosły się do około 1250-1300. I o ile na benzynie obroty utrzymywały się cały czas na tym właśnie poziomie, o tyle na gazie po jakimś czasie spadały do poziomu około 900. Do dzisiaj... W końcu w serwisie aut francuskich na Robotniczej odkryto, że powietrze jest zasysane przez wężyk idący od kolektora do filtra węglowego. Mój filtr wygląda katastrofalnie, jest popękany, poklejony taśmami i generalnie mówiąc na maxa nieszczelny. Mechanik stwierdził, że ten filtr węglowy tak naprawdę nikomu do niczego nie służy i tymczasowo można jeździć w ten sposób, że zatkał ten wężyk, który pobierał lewe powietrze kawałkiem gumowego korka. I tutaj praca silnika na benzynie zdecydowanie się poprawiła. Obroty wróciły na poziom, w którym, być powinny (po podpięciu pod komputer 750-760obr). Zadowolony, że głupim kawałeczkiem gumy poradzili sobie z problemem, z którym wielu wcześniej nie umiało pojechałem do domu. I w momencie przełączenia auta na gaz pojawił się problem. Obroty przestały utrzymywać się tak jak powinny, spadały nisko i dopiero po chwili wracały do poziomu wolnych. Przejechałem jakieś 2 km i zauważyłem, że dioda gazu sygnalizuje rezerwę (zatankowałem 5min wcześniej!!!) i po chwili gaz się wyłączył i silnik przełączył się na benzynę. Długo się nie zastanawiając wydedukowałem, że to pewnie przez to, że wąż, który ciągnął to powietrze jest zatkany, a tak naprawdę powinien iść sobie do tego filterka węglowego. Chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do miejsca zużywanymi częściami. Filtr mają za 130zł. Pojechałem, więc tam, wziąłem ten filtr i stwierdziłem, że najpierw sprawdzę, czy to coś pomoże. Filtr był w stanie idealnym, na pewno szczelny i sprawny. Podpiąłem wszystko tak jak być powinno, odpaliłem silnik na benzynie i obroty było poniżej 700, lecz zaraz się ustabilizowały i pracował równo na mniej więcej 760obr. Po przełączeniu na gaz silnik popracował chwilę i znowu to samo - sygnalizacja rezerwy i odłączenie gazu po chwili. Nie mam pojęcia co o tym wszystkim myśleć. Próbowałem już zasłonić ten wężyk tylko w części, żeby chociaż trochę tego powietrza sobie brał, ale nic nie pomogło. Nadal to samo. Do tego wszystkiego zapaliła się jeszcze kontrolka silnika:/ Pomóżcie!!!
  4. Mam pytanie - czy jesteś w stanie wrzucić te pliki na rapida jeszcze raz? Te niestety już nie działają:/
  5. może jednemu szkoda pieniędzy a innemu nie. mi jest szkoda nerwów na nierówne obroty, ich falowanie itp., dlatego też wymieniłem filtr mimo, iż poprzedni nie był jeszcze tragiczny i słyszę, że praca silnika się poprawiła. Nie rozumiem jak komuś może być szkoda pieniędzy na wymianę filtra powietrza. To chyba najtańsza rzecz ze wszystkich, które należy co jakiś czas wymieniać i jeśli można zrobić coś, aby silnik "miał się lepiej" (w tym wypadku wymiana filtra), to uważam, że należy to robić, tym bardziej, że 26zł jakoś wybitnie na mój poziom życia nie wpłynie. no ale to jest moje zdanie...
  6. Podpinam się do tematu, bo prawe lusterko w mojej Megane przybliża, co strasznie mnie wkurza i praktycznie nie da się go używać, bo patrzenie w nie kompletnie nic nie daje (przynajmniej jak dla mnie). Do wyciągnięcia szkła najlepiej chyba ustawić lusterko skręcona w którąś stronę na maxa, prawda? Wtedy chyba będzie łatwiej podważyć? Obawiam się trochę tej operacji, nie chciałbym nic wyłamać... Powinno się wypiąć bez kłopotu czy trzeba jakoś mocniej szarpnąć? Może ktoś zna jakieś tajne metody?
  7. Ja mam również oryginalną holenderską Eurogas. Sam silnik chodzi jak zegarek, przynajmniej na PB także nie wiem czy to możliwe, żeby z nim coś było nie tak. Teoretycznie jeszcze gazownicy mówili o świecach i przewodach zapłonowych...może to coś z tym?
  8. przy moim silniku 1,6 16V PB brał 8,5-9l na setkę. Więcej niż 9 się nie zdarzyło.
  9. Gaz zrobiony - jednak wymiana reduktora pomogła i teraz jest już ok. Czasami tylko przy wolnej jeździe (korek lub parkowanie) samochód lubi zgasnąć. Zdarza się też czasem tak, że np. przy dojeździe do świateł obroty spadają do wolnych i potem delikatnie opadają i zatrzymują się na około 700, a czasem nawet spadają niżej i słychać, że silnik się męczy. Raczej nie jest to wina zbyt niskich obrotów, bo z reguły jednak się tak nie dzieje i wolne obroty są na właściwym poziomie. Jako, że reduktor mam na gwarancji to zadzwoniłem do warsztatu gdzie był wymieniany i powiedziano mi, że może to być winą filtra powietrza lub złej mieszanki gazu i wystarczy to tylko wyregulować. Ponadto samochód spala około 11l na 100km (niezależnie od tego czy miasto czy trasa). To wg gazownika też jest troszkę za dużo i po regulacji powinno być już wszystko w porządku. Teraz mam pytanie do Was - Czy taka regulacja odbywa się tylko i wyłącznie przez podłączenie do komputera? Przy moim eurogas może to być niestety niemożliwe. Może znacie jakieś inne powody dlaczego tak się dzieje?
  10. [ciach] ja mam identycznie u siebie..powiedzcie mi jeszcze w którym miejscu dokładnie jest ten czujnik. rozumiem, że do jego demontażu muszę zdjąć koło, tak? Regulamin pkt. 5.13 0cool
  11. ja mam butle ICOMA w kole, pojemność 48l a zapas razem z kluczami jezdzi w pokrowcu w bagażniku. miejsca zajmuje dosyć sporo, ale zawsze można wyciągnąć półkę i naładować do samej szyby;)
  12. istnieją jakieś przejściówki pod te podstawki?
  13. ja mam u siebie głośnomówiący, ale nie jest to zestaw bezprzewodowy. u Ciebie, przynajmniej z tego co piszesz (podstawka pod telefon), też nie jest bezprzewodowy. Musisz poprostu włożyć telefon na tę podstawkę i automatycznie przełączy się na tryb zestawu głośnomówiącego. U mnie jest tak, że gdy ktoś zadzwoni podczas włączonego radia, to radio automatycznie się wycisza i włącza się zestaw. A i jeszcze jedno - mój jest tylko do Nokii 6310i. Jesli masz możliwośc to zrób zdjęcie Twojego i powiem Ci czy ja mam taki sam.
  14. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie i sporo jest tematów o niedziałających szybach, ale o takim przypadku jak mój nigdzie informacji nie znalazłem. Mianowicie nie działa mi przycisk służący do sterowania szybą pasażera od strony kierowcy. W drzwiach pasażera wszystko jest ok, szyba opuszcza się i podnosi bez problemu, natomiast od strony kierowcy szyby pasażera niestety nie mogę "obsługiwać". Wyciągnąłem przełącznik i wszystko jest podpięte prawidłowo, natomiast gdy wciskam przycisk, nie słychać takiego "tykania", które słyszalne jest przy wciśnięciu przycisku do szyby kierowcy. Może mi ktoś pomóc lub chociaż coś doradzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!