Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gasnie dopóki się nie nagrzeje


denver1979

Rekomendowane odpowiedzi

O ile się nie mylę, to w tym silniku nie ma czujnika temperatury powietrza, jest tylko czujnik podciśnienia powietrza i ewentualnie gęstości powietrza. Dopiero w późniejszych latach wprowadzili czujnik o którym piszesz (przynajmniej o takiej nazwie). Tak mi się wydaje, ale na 100% nie wiem. W każdym razie, pisząc o czujniku temperatury wtrysku miałem na myśli czujnik cieczy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest czujnik podciśnienia (nad serwem) i powietrza też jest (między filtrem a przepustnicą).

podpowiedzcie mi proszę!,jak mogę samemu sprawdzić czy dany czujnik jest sprawny,bo jeżeli silnik nie ma ssania czyli podwyzszonych obrotów po odpaleniu to najlogiczniej musi to być albo wina czujnika temp.silnika albo zasysanego powietrza tak jak pisaliście imorze nie ma tak źle jak myślałem <ok> ale nie rozumiem dwóch rzeczy:po cholerę jeszcze czujnik w chłodnicy?i po co grzałka w sondzie lambda?

 

Piszcie proszę !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZujniki mozesz sprawdzić poprzez pomiar rezystancji. W WKŁ są podane wartości jakie powinny mieć. Grzałka w sondzie lambda słuzy jej szybszemu nagrzaniu bezpośrednio po uruchomieniu silnika. Potem już jest wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM.OD KILKU DNI JESTEM W POSIADANIU MEGANE CLASSIC 1,4 Z '97.PO ODPALENIU, ROZGRZANIU SILNIKA I PRZEŁĄCZENIU NA GAZ GAŚNIE.ABY DZIAŁAŁ NA LPG MUSZĘ MU DEPNĄĆ DO OK. 1500 OBR.PO PRZEŁĄCZENIU NA BENZYNĘ JEST W TYM MOMENCIE OK.2500 OBR. GDY JADĘ (W TRASIE)I PUSZCZAM NA LUZ TEŻ GAŚNIE.PROSZĘ O POMOC.

 

1. Czytamy Regulamin forum

2. Nie piszemy treści i tytułów wielkimi literami.

3. Piszemy wątki w odpowiednich działach

Lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chłodnicy czujnik jest po to żeby komputer mógł porównać temperaturę między silnikiem a chłodnicą (między małym a dyżym obiegiem). Jeżeli różnica wyniesie coś ok. 4 st. to wtedy załącza wentylator. Kiedyś czujnik temperatury był tylko jeden do załączania wentylatora i to właśnie w chłodnicy.

Tak jak już wcześniej pisałem, zainwestuj w czujnik temperatury wtrysku <głowica>, potem, jeżeli nie pomoże, w czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale to raczej nie on, bo po nagrzaniu też by silnik szalał.

Po prostu kup czujnik i wymień, bo tw ten sposób to do maja będziemy sobie tak korespondencyjnie diagnozować auto, hehe. To nie jest aż tak droga sprawa.

Pisz jak tylko wymienisz ten czujnik.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobione !!! przyczyny: ciasne zawory i nieszczelna przepustnica przy okazji wymieniłem pasek rozrządu wraz rolką nap.koszt z diagnostyką 400 zeta,czas:jeden dzień

Dzięki wielkie za zainteresowanie się tematem i chęć pomocy.

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!