Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Zima zaskoczyła Drogowców - mój apel


Piok

Rekomendowane odpowiedzi

No i proszę nadeszła zima a w warszawie asfalt nie dość że czarny to w większości biały od soli. W gazetach telewizji i radiu prawie cisza. Nikt nie krzyczy że "zima zaskoczyła drogowców" ( czekają aż będą takie opady żeby można się z takim artykułem wyrwać).

 

Z jednej strony powinnienem sie cieszyć, ale miałem okazje przeczytać wypowiedź pani Iwony Fruczyńskiej (jakoś tak) z Zarządu Dróg Miejskich (ZOM) która pochwaliła sie że nikt nie może zarzucić ZOM że w tym roku zaspał, ale jest tu drugie dno tej sprawy. Mianowicie prowadzono działania prewencyjne, część wozów wyjechała i sypała przed opadami śniegu, dzięki czemu jak śnieg spadł to nie zalegał - gdzie jest ale? To były 4 akcje (popadało raz) a koszt interwecji to 2,5mln zł z naszych podatków w zaledwie 2 tygodnie!

 

Co roku denerwuje mnie ten teks o zaskoczeniu i w tym roku (skoro wszyscy narzekali przez lata) firma za to odpowiedzialna postarała się i swego dopieli, ale jakim kosztem.

 

Moja propozycja jest prosta przestańmy czepiać się niewielkich zaległości śniegowych na drogach (narzekajmy kiedy faktycznie sobie nie radzą) tak żeby wszystkie siły i pieniądze pożytkowane były wtedy kiedy trzeba. Za gotowość tych solarek słono płacimy z naszych podatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile warte jest ludzkie życie? Tu chyba głównie o to chodzi, żeby jeździć bezpiecznie, a często jest tak, że pomimo gorszych warunków nasza prędkość nie maleje. Wydaje mi się, że inaczej byś mówił i nie żałował pieniędzy z naszych podatków jakby ktoś z bliskich ucierpiał w wypadku spowodowanym śliską nawierzchnią (nie życzę nikomu żeby się przekonał; ja na szczęście nie miałem takiej sytuacji wśród znajomych). Trudno znaleźć słoty środek na to kiedy należy już sypać, a kiedy jeszcze nie.. To jest temat rzeka.. Trudno jednoznacznie ustalić grubość śniegu czy temperaturę od której zależy czy piaskarki wyjadą na drogę czy też nie..

 

Faktycznie zima nie zaskoczyła drogowców co zapowiadali. Zobaczymy jak będzie dalej <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem wczoraj w Warszawie takie sypanie jak było nie wydawało się niezbędne, ale to tylko moje zdanie. Miałem trochę okazję pojeździć i u mnie n aosiedlu gdzie nikt nie sypie (i jest bardzo blisko Wisły co ma duży wpływ na mikroklimat) jakoś śnieżek sam się topił. Dalej od domu na bocznych uliczkach było podobnie. Rozumiem przy takiej pogodzie jak wczoraj posypać wiadukty, podjazdy itp, ale nie taką warstwę na wszystko jak leci. Inna sprawa że firmy już nie mają płaconego za gotowość a za akcję, więc jednak się starają może nawet trochę na wyrost.

 

Jeżeli chodzi okwestię wyceniania życia, tego nie neguję, jednak z obserwacji wynika że większość zdarzeń w warunkach zaskoczenia drogowców są drobne w większości kolizje. A jeżeli operator kierownicy ma problemy z używaniem szarej masy między uszami to żadne sypanie mu nie pomoże. Jeżeli aura jaką widzi nie wywoła u niego jazdy ze zwiększoną ostrożnością, większe skupienie to dla niego nie ma lekarstwa. To chyba ta sama grupa która za wszelką cenę w gęstej mgle na wąskiej drodze musi wyprzedzać.

 

Za to dzisiejszy wygląd mojego samochodu wyrywa jęk z piersi. Już nie jest szarozielonkawy a jedynie solnobiały w zacieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś z bliskich ucierpiał w wypadku spowodowanym śliską nawierzchnią

No ale mi właśnie chodzi o to żeby robili to kiedy trzeba a nie na wyrost tylko po to żeby sie chwalić że ich zima nie zaskoczyła. Przecież gdy tylko łapie mróz czy też zaczyna padać nie wchodzisz stówką w zakręt tylko zwiększasz ostrożność.

Ale to jest samonakręcejące sie kółko. Któregoś dnia i tak spadnie tyle śniegu że te 320 piaskarek i tak nie będzie nadąrzać a gazety napiszą że zima zaskoczyła drogowców. Więc w w którymś kolejnym roku dojdzie do sytuacji że będą sypać codziennie.

Inna sprawa że firmy już nie mają płaconego za gotowość a za akcję,

No własnie że mają - budżet przeznacza określoną kwotę na odśnieżanie i sprawy związane ze śniegiem - w kolejnym roku jest poprawiany. Dwa lata temu było za mało pieniędzy i pod koniec zimy śnieg zalegający w warszawie nie był juz wywożony bo kasa poszła na solanke drogową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok, rozmawiałem ostatnio z moim klientem, właśnie taką dużą firmą i właśnie o to pytałem, teraz (chyba nawet od zeszłego roku) płacą im tylko za akcję. Bo za gotowość to było zbyt duże obciążenie dla miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!