Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pali na jeden cylinder.


Romnicki74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Samochód nie pali na jedez z cylindrów.

Kable nowe, kompresja jest, świece nowe.

Czy przyczyną może być wytarta krzywka na wałku rozrządu?

Jeśli tak, to co lepiej zrobić? Kupić używany wałek czy może warto regenerować? W obu przypadkach koszt około 250zł. Dodam tylko, że zakup nowego nie wchodzi w grę. W serwisie krzyknęli 1700zł !!!

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kompresja jest to znaczy że zawory trzymaja - ale wytarta krzywka na wałku może powodować że zawór sie nie otwiera, a to może powodować że ten garek nie chodzi.

Nie orientuje sie jak wygląda to w megance ale może da sie zniwelować ten problem jakąś nakładką - podpytaj w jakimś dobrym warsztacie - może już coś takiego robili ew wiedzą czy to ma szanse bytu..

W serwisie zawsze masz szanse na taką cene - poszukaj w hurtowniach motoryzacyjnych ile za to policzą - ew używka z rozbitka.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romnicki74, dodatkowy pytanie, piszesz ze przewody i świece nowe, a jest iskra ? Bo wytarta krzywka wałka rozrządu to chyba bardzo rzadko się zdarza. Ja bym jeszcze zerknął na cewkęki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Iskra jest na wszystkich świecach.

Po niedzieli znajomy mechanik sprawdzi ten wałek. Na początku też myślał, że to może zawór ale pomierzył ciśnienie i wszystko grało.

W poniedziałek dam znać co było.

 

Ale oczywiście czekam na sugestie bo może są inne powody.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca jest mokra, czyli paliwo dochodzi, iskra jest na wszystkich świecach, teraz pytanie, czy sprawdzałeś każdy "przewód" na jednej świecy, czy wszystkie przewody i wszystkie świece czy mają iskrę. Zmierzam do tego, czy aby któraś świeca nie jest czasem walnięta ?? Jeszcze jedno co mi przychodzi na myśl, kiedyś jak zmieniałem przewody WN (w Clio 1.2 8V), kupiłem Magneti Marelli (chyba każdy wie o co cho - nie to że firma zła), okazało się, że jeden z nich nie miał sprężynki, która zakleszcza się na świecy i miałem podobnym objaw, ze nie palił na jeden cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Mechanik, który robi mi auta, to mój kumpel z podstawówki i jeszcze nigdy mnie nie naciągnął <ok> Sprawdził wszystkie kable, na swoich świecach. Powiedział, że na 90% to wytarta krzywka, która nie otwiera zaworu wylotowego. Teraz zauważyłem dodatkowo ze wokół auta mocno czuć benzyną, kiedy jest uruchomione (nie sprawdzałem czy z wydechu czy z pod maski - jutro sprawdze). Ale zgodnie z Waszymi radami jutro pozamieniam kable i cewki. W związku z tym mam pytanie: jeśli cewka byłaby padnięta , to czy jest możliwe, że nie działałby tylko jeden cylinder, a nie 2 (są podłączone parami)?

 

Dziękuję za kolejne rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wtryskiwacz sprawdz to raz krzywka na wałku jak najbardziej ale to powinieneś miec roznice w cisnieniu niewielka ale jednak. lukni wtryska czy nie otwarty czasem. mowisz świeca mokra ale w czym nie walła ci uszczelka nie podmywa ci jej zadnych innych objawów jaja ta komprecha jest ???/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepraszam, że dawno nie odpowiadałem ale miałem straszne nerwy na moje autko.

Pierwsza awaria czyli ten nieszczęśliwy niepalący cylinder to był niesprawny wtryskiwacz (dodam że ciśnienie trzymał). Byłem u innego fachowca w Piekarach Śląskich, który dobrze zdiagnozował awarię ale wyjął z lamusa używany wtryskiwacz włożył go w pół godziny i skasował równe 3 stówki (trochę mnie to zszokowało ale dałem i pojechałem) Chodził w miarę dobrze ale po dojechaniu do skrzyżowania na ciepłym silniku trudno jest mu teraz zejść poniżej 1000 obrotów (więcej niż poprzednio). Lecz nie dzieje się tak zawsze czasem zejdzie do 600. nie wiem czemu tak się dzieje. Dwa dni po tej naprawie przestały chodzić dwa środkowe cylindry. Wcześniej też tak miałem ale czasem nie działały przez chwilkę a potem znowu OK. Wymieniłem wcześniej kable wysokiego napięcia i jakby trochę pomogło. Niestety nie na długo. Pojechałem więc do tego speca co poprzednio i powiedział, że to może być cewka. Zadzwonił do hurtowni i zaśpiewał za samą cewkę (bez robocizny) 173 zł. Kiedyś już pytałem sprzedawcę w zaprzyjaźnionym sklepie ile to kosztuje więc poszedłem do niego (500m dalej) żeby to porównać. Kupiłem oryginał Sagem (na pudełku stoi Valeo) za równe 100 zł. Odkręciłem 3 śruby i gotowe. To niestety nie koniec moich kłopotów. ponieważ niedawno pękł kolektor dałem go zaspawać ale teraz znowu rano chodzi głośniej. Odkręciłem osłonę a tak kolejne małe pęknięcie <ok> Mam już tego dosyć. Jutro jadę to pospawać.

Pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy Renuarem :mrgreen:

 

Mariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mowiłem ci ze wtrysk. kolektor im bardziej bedziesz spawał tym dalej bedzie pękal taki juz jego urok w renaulcie. to ze ci nie schodzi z obrotów to wyczyść krokowca przepustnice. jak ci teraz ktos pospawa kolektor splanuj mu tą powierzchnie która dolega do głowicy bedziesz miał pewność ze nie ma naprzęzen gdy sie rozgrzeje od tego w końcu pęka. nie wiem ile nowy wtryskiwać ale 300 za uzywany troche duzo. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a teraz zagadka mam identyczne objawy, ale autko chodzi na 3 garach i na benie i na gazie, kupiłem cewkę ale chyba nie trafiłem, (kupiłem białą)czyżby czarna cewka?podmieniałem już założyłem 2 białe, ale nie zmieniło się nic.

Po podłączeniu autka do kompa wykazuje uaktywnienie czujnika spalania stukowego, czyli nierówną prace silnika ciśnienie na garach jest równe wszędzie po 12 kable i świece nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik się uaktywnia, bo silnikiem telepie na trzech garach. Sprawdź te wszystkie styki przy wtryskiwaczach, którymie wpięty został STAG, zarówno przy wiązce jak i przy samych wtryskach. Ostatecznie podepnij wtryskiwacze tak jak przed założeniem Staga i przejedź sie na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!