Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 98 problem z gasnącym silnikiem i cewk


Radziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renault Megane 1.6 benzyna, (66kW) rocznik 1998. Problem wygląda następująco: Po odpaleniu silnik gaśnie, chyba, że dodam gazu, wtedy chodzi jak diesel, trzęsie się, nie ma mocy. Trzy dni temu problem wystąpił pierwszy raz, po kilku próbach zgasiłem auto, i zacząłem pod maską wyjmować i wkładać wszystkie wtyczki, "macać" rurki, odłączyłem czyjnik podciśnienia i poprawiłem połączenia... trwało to wszystko z pół godziny, odpaliłem i pracował normalnie. Dziś znów to samo. Tak jak wcześniej problem wystąpił , gdy odpaliłem zimny samochód, przejechałem 15km i wygasiłem, a po chwili chciałem odpalić ponownie. Tym razem "macanie" wszystkiego pod maską nie pomogło... Pyrkocząc podjechałem pod dom i zastanawiam się co dalej.. Nie zaplają mi się żadne kontrolki, poziom oleju i płynu chłodzącego w normie... Jeśli ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania prosze o pomoc. Jeżdzę na benzynie - auto nie ma instalacji LPG.

Dodano po 1 godzinie:

Dałem mu godzinkę - auto ostygło - odpaliło i chodzi bez problemu...

Odpalałem kilkakrtonie i wszystko grało, pojechałem więc na zakupy - jakieś 3 km. Po 30 minutach wsiadam, odpalam i objawy jak wcześniej... Wychodzi na to, ze problem pojawia się gdy próbuje odpalić jeszcze "ciepłe" auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne kłopoty ale jeszcze nie doszedłem do tego u mnie jest to na ciepłym silniku kiedy go zgasze i ponownie odpalam to zaczynaja wariowac obroty jak prubuje ruszyc to strasznie muli silnik po dodaniu mu duzo gazu odzyskuje moc i potewm wszystko ok. Prubowałem juz wszystko dzisiaj chlopaki z forum podpowiedzieli ze moze cewka padac wiec sprubuje jak to nie pomoże to sie obraze na renie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

W trakcie nierównej pracy odłączyłem przewody do świec od 2 i 3 cylindra i pracował bez zmian, więc doszedłem do wniosku, że jedna cewka padła...

Po wymianie cewki na nową, odbyłem jazdę próbną. I znów po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury, po potrzymaniu go chwilę na biegu jałowym "zgubił" dwa cylindry i zachowywał się jak wcześniej....

Wściekły zgasiłem go i wymieniłem z powrotem cewkę na starą (zimną). Odpaliłem i chodził normalnie, przez jakieś 15 mniut jazdy.... i znów to samo...

I tu kolejne pytanie:

Czy cewka zapłonowa będzie mieć w sobie jakiś wyłącznik termiczny czy cuś, powodujący, ze po nagrzaniu się jej zbytnio przerywa pracę? Tak sobie oglądałem to wszystko i mam wrażenie, że silnik mam trochę za gorący (auto szybko się nagrzewa)...

Tak sobie wyprodukowałem teorię, że może mam problem z układem chłodzącym, a ta cewka to tylko pośredni skutek przegrzewania się silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam cewka w srodku nie ma zadnego wyłacznika termicznego jesli temperatura nie skacze i płyn ok wszystko z układem chlodzenia gra silnik ma być goracy w koncu to maszyna cieplna. a patrzyłeś czy jest iskra jak przestanie chodzić moze to nie zapłon a wtryski !!!! czujnik obrotowy sprawdzałeś swiece jak wyglądają jak przestanie pracować mozew kompie coś siada i jak sie nagrzeje nie konweniuje.. a cewka wymieniona na nową ??? moze taka sama jak twoja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa cewka jest nowa... Zastanawia mnie tylko, dlaczego przy silniku pracującym na dwa gary wymiana cewki powoduje powrót do normalnej pracy...

Na razie wyszło, że uszczelka pod głowicą do wymiany, 3 miesiące temu mechanik stwierdził, ze silnik się trochę "poci" ale nie powinno to sprawiać problemów - jak się okazuje zaczęło sprawiać... Zobaczymy, czy po wymianie uszczelki (oraz oleju i płynu chłodzącego) wszystko wróci do normy..

 

[ Dodano: 2009-01-03, 13:56 ]

Hej !

Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą silnika (plus szlifowanie głowicy). Przy okazji wymiana pompy (też przeciekała) oraz ponownie oleju i płynu chłodzącego. Jestem chudszy o 530 PLN. Niestety usterka występuje nadal. Tym samym upadła teoria o przegrzewaniu silnika. Mechanik się poddał i stwierdził tylko , że musi to być coś z elektroniką, nie wiem tylko dlaczego problem ustępuje po wymianie cewki na zimną. Teraz chyba czas na elektryka samochodowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

po wielu diagnozach stawiałem na uszczelke pod głowicą i problem z chłodzeniem - na 100% uszkodzona. Wymieniłem więc ją (530PLN - z wymianą płynów i pompy oraz szlifowaniem głowicy). Problem występował nadal.... Udałem się w końcu do dobrego elektryka samochodowego, który skasował 150 PLN i auto działa... Nie chciał powiedzieć co zrobił, twierdził że problem był z komputerem... jednak widze, że wymienił tą cewkę którą ja również wymieniałem, do tego przewody od cewek do świec...

Być może faktycznie problem był z komputerem i sama wymiana cewki nic nie dawała a błędne działanie kompa uszkodziło ta którą kupiłem...

W każdym bądź razie usterka na razie (2 miesiące) nie wróciła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

mam mały problem z mganką 1.4 16v kombi. autko czasami traci obroty a niekiedy potrafi sie wyłączyć na biegu jałowym niezależnie czy jest rozgrzany czy zimny usterka nie zawsze występuje ale niestety dosyć często co utrudnia życie.

 

[ Dodano: 2009-03-16, 19:23 ]

czy ktoś miał juz taki problem? a jeśli tak to co jest przyczyną tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miał ktoś z was do czynienia z cewkami firmy Akusan ? a dokładnie z tą ? Co o nich sądzicie ?

A może ma ktoś na sprzedaż Denso z czarnym wejściem ?

 

 

Jeszcze jedno pytanie, czy do tej cewki z czarna wtyczka mam podłaczone świece 1 i 4 natomiast do białej 2 i 3. Czy mogę podłączyć 1 i 4 do cewki białej aby zobaczyć czy to na pewno wina cewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Jako że jestem nowym użytkownikiem tego forum, ale kozystałem z niego nie raz...

Moj przypadek był podobny. Serwis wymienił mi 2 cewki - koszt 530 (podłączenie pod kompa, wymiana cewek i nowe cewki), robili to wieczorem i ewidentnie iskra leciała po obudowie cewki. Ale problem pozostał. Nastepnego dnia znowu pojechalem do nich, zły jak cholera ze dalej silnikiem szarpie , brak mocy i nie pali na wszystkie cylindry. Spedzilismy tam kilka godzin aż w koncu odkryli że stożek który zamontowałem ociera o kable wychodzące z komputera. Teraz jestem madrzejszy i chudszy o kilka złotych... ale meganka śmiga aż miło...

pozdrawiam

 

Jak już korzystałeś, to powinieneś znać zasady tu panujące - odsyłam do lektury regulaminu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!