Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 98 problem z gasnącym silnikiem i cewk


Radziol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renault Megane 1.6 benzyna, (66kW) rocznik 1998. Problem wygląda następująco: Po odpaleniu silnik gaśnie, chyba, że dodam gazu, wtedy chodzi jak diesel, trzęsie się, nie ma mocy. Trzy dni temu problem wystąpił pierwszy raz, po kilku próbach zgasiłem auto, i zacząłem pod maską wyjmować i wkładać wszystkie wtyczki, "macać" rurki, odłączyłem czyjnik podciśnienia i poprawiłem połączenia... trwało to wszystko z pół godziny, odpaliłem i pracował normalnie. Dziś znów to samo. Tak jak wcześniej problem wystąpił , gdy odpaliłem zimny samochód, przejechałem 15km i wygasiłem, a po chwili chciałem odpalić ponownie. Tym razem "macanie" wszystkiego pod maską nie pomogło... Pyrkocząc podjechałem pod dom i zastanawiam się co dalej.. Nie zaplają mi się żadne kontrolki, poziom oleju i płynu chłodzącego w normie... Jeśli ma ktoś jakiś pomysł, co może być przyczyną takiego zachowania prosze o pomoc. Jeżdzę na benzynie - auto nie ma instalacji LPG.

Dodano po 1 godzinie:

Dałem mu godzinkę - auto ostygło - odpaliło i chodzi bez problemu...

Odpalałem kilkakrtonie i wszystko grało, pojechałem więc na zakupy - jakieś 3 km. Po 30 minutach wsiadam, odpalam i objawy jak wcześniej... Wychodzi na to, ze problem pojawia się gdy próbuje odpalić jeszcze "ciepłe" auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne kłopoty ale jeszcze nie doszedłem do tego u mnie jest to na ciepłym silniku kiedy go zgasze i ponownie odpalam to zaczynaja wariowac obroty jak prubuje ruszyc to strasznie muli silnik po dodaniu mu duzo gazu odzyskuje moc i potewm wszystko ok. Prubowałem juz wszystko dzisiaj chlopaki z forum podpowiedzieli ze moze cewka padac wiec sprubuje jak to nie pomoże to sie obraze na renie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

W trakcie nierównej pracy odłączyłem przewody do świec od 2 i 3 cylindra i pracował bez zmian, więc doszedłem do wniosku, że jedna cewka padła...

Po wymianie cewki na nową, odbyłem jazdę próbną. I znów po nagrzaniu silnika do normalnej temperatury, po potrzymaniu go chwilę na biegu jałowym "zgubił" dwa cylindry i zachowywał się jak wcześniej....

Wściekły zgasiłem go i wymieniłem z powrotem cewkę na starą (zimną). Odpaliłem i chodził normalnie, przez jakieś 15 mniut jazdy.... i znów to samo...

I tu kolejne pytanie:

Czy cewka zapłonowa będzie mieć w sobie jakiś wyłącznik termiczny czy cuś, powodujący, ze po nagrzaniu się jej zbytnio przerywa pracę? Tak sobie oglądałem to wszystko i mam wrażenie, że silnik mam trochę za gorący (auto szybko się nagrzewa)...

Tak sobie wyprodukowałem teorię, że może mam problem z układem chłodzącym, a ta cewka to tylko pośredni skutek przegrzewania się silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam cewka w srodku nie ma zadnego wyłacznika termicznego jesli temperatura nie skacze i płyn ok wszystko z układem chlodzenia gra silnik ma być goracy w koncu to maszyna cieplna. a patrzyłeś czy jest iskra jak przestanie chodzić moze to nie zapłon a wtryski !!!! czujnik obrotowy sprawdzałeś swiece jak wyglądają jak przestanie pracować mozew kompie coś siada i jak sie nagrzeje nie konweniuje.. a cewka wymieniona na nową ??? moze taka sama jak twoja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa cewka jest nowa... Zastanawia mnie tylko, dlaczego przy silniku pracującym na dwa gary wymiana cewki powoduje powrót do normalnej pracy...

Na razie wyszło, że uszczelka pod głowicą do wymiany, 3 miesiące temu mechanik stwierdził, ze silnik się trochę "poci" ale nie powinno to sprawiać problemów - jak się okazuje zaczęło sprawiać... Zobaczymy, czy po wymianie uszczelki (oraz oleju i płynu chłodzącego) wszystko wróci do normy..

 

[ Dodano: 2009-01-03, 13:56 ]

Hej !

Jestem po wymianie uszczelki pod głowicą silnika (plus szlifowanie głowicy). Przy okazji wymiana pompy (też przeciekała) oraz ponownie oleju i płynu chłodzącego. Jestem chudszy o 530 PLN. Niestety usterka występuje nadal. Tym samym upadła teoria o przegrzewaniu silnika. Mechanik się poddał i stwierdził tylko , że musi to być coś z elektroniką, nie wiem tylko dlaczego problem ustępuje po wymianie cewki na zimną. Teraz chyba czas na elektryka samochodowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

po wielu diagnozach stawiałem na uszczelke pod głowicą i problem z chłodzeniem - na 100% uszkodzona. Wymieniłem więc ją (530PLN - z wymianą płynów i pompy oraz szlifowaniem głowicy). Problem występował nadal.... Udałem się w końcu do dobrego elektryka samochodowego, który skasował 150 PLN i auto działa... Nie chciał powiedzieć co zrobił, twierdził że problem był z komputerem... jednak widze, że wymienił tą cewkę którą ja również wymieniałem, do tego przewody od cewek do świec...

Być może faktycznie problem był z komputerem i sama wymiana cewki nic nie dawała a błędne działanie kompa uszkodziło ta którą kupiłem...

W każdym bądź razie usterka na razie (2 miesiące) nie wróciła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

mam mały problem z mganką 1.4 16v kombi. autko czasami traci obroty a niekiedy potrafi sie wyłączyć na biegu jałowym niezależnie czy jest rozgrzany czy zimny usterka nie zawsze występuje ale niestety dosyć często co utrudnia życie.

 

[ Dodano: 2009-03-16, 19:23 ]

czy ktoś miał juz taki problem? a jeśli tak to co jest przyczyną tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miał ktoś z was do czynienia z cewkami firmy Akusan ? a dokładnie z tą ? Co o nich sądzicie ?

A może ma ktoś na sprzedaż Denso z czarnym wejściem ?

 

 

Jeszcze jedno pytanie, czy do tej cewki z czarna wtyczka mam podłaczone świece 1 i 4 natomiast do białej 2 i 3. Czy mogę podłączyć 1 i 4 do cewki białej aby zobaczyć czy to na pewno wina cewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam

Jako że jestem nowym użytkownikiem tego forum, ale kozystałem z niego nie raz...

Moj przypadek był podobny. Serwis wymienił mi 2 cewki - koszt 530 (podłączenie pod kompa, wymiana cewek i nowe cewki), robili to wieczorem i ewidentnie iskra leciała po obudowie cewki. Ale problem pozostał. Nastepnego dnia znowu pojechalem do nich, zły jak cholera ze dalej silnikiem szarpie , brak mocy i nie pali na wszystkie cylindry. Spedzilismy tam kilka godzin aż w koncu odkryli że stożek który zamontowałem ociera o kable wychodzące z komputera. Teraz jestem madrzejszy i chudszy o kilka złotych... ale meganka śmiga aż miło...

pozdrawiam

 

Jak już korzystałeś, to powinieneś znać zasady tu panujące - odsyłam do lektury regulaminu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!