Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinia o silnikach 1,9 DTi


Delongi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ktoś tam napisał że silniki DTI I DCI są wolne i przeznaczone dla rozsądnych kierowców moim zdaniem to totalna bzdura ojciec ma lagune 2.2 DCi + chip razem to daje ok 180 km. to w słupsku z pod świateł nawet silne mocne benzyny odpadają. wiadomo temat jest o starszych silnikach i mniejszej pojemności i mocy i nie ma co ich porównywać ale to tylko tak na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam napisał że silniki DTI I DCI są wolne i przeznaczone dla rozsądnych kierowców

Nie ktoś tylko ja i nie wolne tylko nie lubiące wysokich obrotów a to różnica.Silnik diesla ma to do siebie ,że nie lubi wysokich obrotów a jego elastyczność czyli moment obrotowy pozwala jeździć dynamicznie już na niskich obrotach i to się nazywa komfort dla rozsądnych kierowców :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo taki DTI jak się zapierdziela to potrafi spalić jak dobra benzynka

 

jakos nie moge sie z tym zgodzić - "zapierdzielam" bo lubie i pali mi 7,5 / 100. Dobre benzynki palą 12....

 

Co do polecenia - to jak najbardziej byle dci zrobione w 2005 roku i mlodsze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

wujas, myślisz że na benzynie jest inaczej ?

 

[ Dodano: 2009-07-24, 00:16 ]

amatorem startu z pod świateł (jak L.Kuzaj)
dlaczego akurat Leszek ? Po czym wnosisz ? :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-24, 00:22 ]

silniki typu DTI czy DCI są dla roządnych i spokojnych ludzi... Bo taki DTI jak się zapierdziela to potrafi spalić jak dobra benzynka
kolega pyta o Scenica więc między wierszami należy odczytać, że raczej nie będzie go stawiał na zakrętach :D :D , ja tam swoją benzynką jak zapierdzielam to w 10 się zmieszczę (1,6 16V bez podtlenku gazu :D ) ale zdecydowanie jestem bardziej za dCi niż LPG które jest jakie jest dokładnie jak piszesz, zawsze coś tam dłubnąć trzeba a gniotąc LPG spalanie rośnie lawinowo w takim 2,0 nie zdziwiłbym się wynikiem 14-15 gazu jeżeli starsza generacje, jak SGI to deko mniej ale niewiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice mają od miesiąca Lagune 1.9 DTi. I póki co najwięcej kilometrów zrobiłem nią ja. :mrgreen:

Nie mierzyłem spalania, ale w porównaniu do mojej Megi jest duuuużo niższe - dlatego tak chętnie nią jeżdżę. :-P

Co do samego silnika to nie jest rakietą to tylko 100km w dodatku Laga jest duża, w Megane pewnie będzie lepiej... Natomiast bardzo denerwuje mnie charakterystyka tego silnika do 1900 obr/min muł, powyżej tej wartośći robi się "rakieta", ale tylko do 4tys. Są ludzie, którym odpowiada taka charakterystyka, ja tam wole płynne rozwijanie mocy od tys do 6tys. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale zdecydowanie jestem bardziej za dCi niż LPG które jest jakie jest dokładnie jak piszesz, zawsze coś tam dłubnąć trzeba a gniotąc LPG spalanie rośnie lawinowo w takim 2,0 nie zdziwiłbym się wynikiem 14-15 gazu jeżeli starsza generacje, jak SGI to deko mniej ale niewiele.

 

E tam...., bez przesady. Moje 2,0 16V na sekwencji, przy normalnej średnio dynamicznej jeździe pali 10,6 l/100km LPG, a przy brutalnym ciśnięciu to max 12,4l/100km udało mi osiągnąć. Licząc 2 zł za litr LPG to wychodzi 24zł/100km, czyli i tak sporo mniej niż przy ciśnięciu dTika

Z tym dłubaniem przy instalacji też nie ma stresu. Przez 5 lat i 70tys. km instalacja, poza wymianami filtrów i corocznego profilaktycznego podpięcia pod kompa, nie wymagała żadnych napraw.

Po 70 tys. trzeba było wymienić membrany w parowniku (zestaw naprawczy: 65zł, wymiana samemu) i za jakieś 30-40 tys.km trzeba będzie zregenerować listwę wtryskową (150zł z regulacją).

Poza tym 2,0 16V dzięki 140 KM i zmiennym fazom rozrządu, wcale nie trzeba wysoko kręcić. Do bardzo sprawnej jazdy wystarczy mu w zupełności 2-3 tys. obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie ze 1,9dTi to muly.

Od kiedy ja mam nigdy nie przeszlo mi cos takiego przez mysl.

Ostatnio tak srednio pol na pol bo troche w trasie troche po miesice spalila mi 6litrow, przy obrotach dochodzacych do 3 tys. W trasie ze 120 nie schodzila. Kiedy przy mniejszej predkosci (100km/h) wyszlo mi 5,5 litra.

Liczac 6 litrow po 4zl wychodzi 24zl na 100 km czyli wychodzi na jedno z gazem z tym, ze moj diesel ma juz 222tys przebiegu i chodzi jak rakieta nigdy nic powaznego nie bylo w niej robione, mysle ze benzyniak z gazem z takim przebiegiem juz by tak nie chodzil.

 

Co do obrotow to jesli depniemy jej od razu na gaz to od razu pieknie rusza i nie zgadzam sie ze do 2 tys to mul, jesli nie dajemy jej gazu i zmieniamy biegi co chwilke to oczywiscie kazdy samochod bedzie sie mulil.

Diesle sa wysoko obrotwe wiec lubia obroty i dziwi mnie jak ktos mowi, ze nie lubia obrotow. Nie wiem moze sie nie znam ale nigdy nie zauwazylem zeby diesel gorzej chodzil na wysokich niz na niskich obrotach.

Wedlug mnie 98KM to wcale nie jest malo, porownajcie sobie inne marki, maja wiecej??

Tyle ode mnie na ten temat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle sa wysoko obrotwe wiec lubia obroty i dziwi mnie jak ktos mowi, ze nie lubia obrotow.
bez przesady kolego... jakie wysokoobrotowe :roll:

Kręcisz swojego klekota do 4 tys obrotów?Ciekawe po co?Spójrz na charakterystykę przebiegu momentu w Twoim autku,powyżej 3.5tys jest więcej hałasu niz efektu przyspieszania.A w benzynie dopiero zaczyna sie w tym momencie przyrost Nm.

Nawet nie ma co porównywać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708

 

Nie krece go do 4 tys bo nie potrzebuje tego. Wystarcza mi do 3. Zdarzylo sie oczywiscie kilka razy ale bez przesady nie ma az takiego halasu. No oczywiscie benzyna jest bardziej cicha ale czy benzyna przy takich obrotach tez jest taka cichutka?

Jezdzilem megi 1.6 z 1996 wiec 8V tak? Wiadomo starszy silnik i wogole, ale przy wyzszych obrotach wcale nie byla taka cicha i nie powiedzialbym, ze moj diesel jest taki glosny przy tamtym silniku.

 

CareK

 

Benzyna ma lepszego kopa z miejsca ale przy wyzszych obrotach nie wiem czy tak lepiej sie rozpedza. Porownywalem z innymi autami i nie widzialem jakiejs wielkiej roznicy w porownaniu z moja. Nie jestem ekspertem ale to sa moje osobiste wrazenia z jazdy.

 

Duzo tez zalezy od silnika. Niektore benzynki 2.0 nie maja startu z dieslem 1.9. Wiem bo znajomi maja i taki i taki silnik i mowia, ze diesel nie odstaje za benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!