Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opinia o silnikach 1,9 DTi


Delongi

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Ktoś tam napisał że silniki DTI I DCI są wolne i przeznaczone dla rozsądnych kierowców moim zdaniem to totalna bzdura ojciec ma lagune 2.2 DCi + chip razem to daje ok 180 km. to w słupsku z pod świateł nawet silne mocne benzyny odpadają. wiadomo temat jest o starszych silnikach i mniejszej pojemności i mocy i nie ma co ich porównywać ale to tylko tak na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam napisał że silniki DTI I DCI są wolne i przeznaczone dla rozsądnych kierowców

Nie ktoś tylko ja i nie wolne tylko nie lubiące wysokich obrotów a to różnica.Silnik diesla ma to do siebie ,że nie lubi wysokich obrotów a jego elastyczność czyli moment obrotowy pozwala jeździć dynamicznie już na niskich obrotach i to się nazywa komfort dla rozsądnych kierowców :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo taki DTI jak się zapierdziela to potrafi spalić jak dobra benzynka

 

jakos nie moge sie z tym zgodzić - "zapierdzielam" bo lubie i pali mi 7,5 / 100. Dobre benzynki palą 12....

 

Co do polecenia - to jak najbardziej byle dci zrobione w 2005 roku i mlodsze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

wujas, myślisz że na benzynie jest inaczej ?

 

[ Dodano: 2009-07-24, 00:16 ]

amatorem startu z pod świateł (jak L.Kuzaj)
dlaczego akurat Leszek ? Po czym wnosisz ? :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-07-24, 00:22 ]

silniki typu DTI czy DCI są dla roządnych i spokojnych ludzi... Bo taki DTI jak się zapierdziela to potrafi spalić jak dobra benzynka
kolega pyta o Scenica więc między wierszami należy odczytać, że raczej nie będzie go stawiał na zakrętach :D :D , ja tam swoją benzynką jak zapierdzielam to w 10 się zmieszczę (1,6 16V bez podtlenku gazu :D ) ale zdecydowanie jestem bardziej za dCi niż LPG które jest jakie jest dokładnie jak piszesz, zawsze coś tam dłubnąć trzeba a gniotąc LPG spalanie rośnie lawinowo w takim 2,0 nie zdziwiłbym się wynikiem 14-15 gazu jeżeli starsza generacje, jak SGI to deko mniej ale niewiele.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice mają od miesiąca Lagune 1.9 DTi. I póki co najwięcej kilometrów zrobiłem nią ja. :mrgreen:

Nie mierzyłem spalania, ale w porównaniu do mojej Megi jest duuuużo niższe - dlatego tak chętnie nią jeżdżę. :-P

Co do samego silnika to nie jest rakietą to tylko 100km w dodatku Laga jest duża, w Megane pewnie będzie lepiej... Natomiast bardzo denerwuje mnie charakterystyka tego silnika do 1900 obr/min muł, powyżej tej wartośći robi się "rakieta", ale tylko do 4tys. Są ludzie, którym odpowiada taka charakterystyka, ja tam wole płynne rozwijanie mocy od tys do 6tys. 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale zdecydowanie jestem bardziej za dCi niż LPG które jest jakie jest dokładnie jak piszesz, zawsze coś tam dłubnąć trzeba a gniotąc LPG spalanie rośnie lawinowo w takim 2,0 nie zdziwiłbym się wynikiem 14-15 gazu jeżeli starsza generacje, jak SGI to deko mniej ale niewiele.

 

E tam...., bez przesady. Moje 2,0 16V na sekwencji, przy normalnej średnio dynamicznej jeździe pali 10,6 l/100km LPG, a przy brutalnym ciśnięciu to max 12,4l/100km udało mi osiągnąć. Licząc 2 zł za litr LPG to wychodzi 24zł/100km, czyli i tak sporo mniej niż przy ciśnięciu dTika

Z tym dłubaniem przy instalacji też nie ma stresu. Przez 5 lat i 70tys. km instalacja, poza wymianami filtrów i corocznego profilaktycznego podpięcia pod kompa, nie wymagała żadnych napraw.

Po 70 tys. trzeba było wymienić membrany w parowniku (zestaw naprawczy: 65zł, wymiana samemu) i za jakieś 30-40 tys.km trzeba będzie zregenerować listwę wtryskową (150zł z regulacją).

Poza tym 2,0 16V dzięki 140 KM i zmiennym fazom rozrządu, wcale nie trzeba wysoko kręcić. Do bardzo sprawnej jazdy wystarczy mu w zupełności 2-3 tys. obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie ze 1,9dTi to muly.

Od kiedy ja mam nigdy nie przeszlo mi cos takiego przez mysl.

Ostatnio tak srednio pol na pol bo troche w trasie troche po miesice spalila mi 6litrow, przy obrotach dochodzacych do 3 tys. W trasie ze 120 nie schodzila. Kiedy przy mniejszej predkosci (100km/h) wyszlo mi 5,5 litra.

Liczac 6 litrow po 4zl wychodzi 24zl na 100 km czyli wychodzi na jedno z gazem z tym, ze moj diesel ma juz 222tys przebiegu i chodzi jak rakieta nigdy nic powaznego nie bylo w niej robione, mysle ze benzyniak z gazem z takim przebiegiem juz by tak nie chodzil.

 

Co do obrotow to jesli depniemy jej od razu na gaz to od razu pieknie rusza i nie zgadzam sie ze do 2 tys to mul, jesli nie dajemy jej gazu i zmieniamy biegi co chwilke to oczywiscie kazdy samochod bedzie sie mulil.

Diesle sa wysoko obrotwe wiec lubia obroty i dziwi mnie jak ktos mowi, ze nie lubia obrotow. Nie wiem moze sie nie znam ale nigdy nie zauwazylem zeby diesel gorzej chodzil na wysokich niz na niskich obrotach.

Wedlug mnie 98KM to wcale nie jest malo, porownajcie sobie inne marki, maja wiecej??

Tyle ode mnie na ten temat :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle sa wysoko obrotwe wiec lubia obroty i dziwi mnie jak ktos mowi, ze nie lubia obrotow.
bez przesady kolego... jakie wysokoobrotowe :roll:

Kręcisz swojego klekota do 4 tys obrotów?Ciekawe po co?Spójrz na charakterystykę przebiegu momentu w Twoim autku,powyżej 3.5tys jest więcej hałasu niz efektu przyspieszania.A w benzynie dopiero zaczyna sie w tym momencie przyrost Nm.

Nawet nie ma co porównywać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708

 

Nie krece go do 4 tys bo nie potrzebuje tego. Wystarcza mi do 3. Zdarzylo sie oczywiscie kilka razy ale bez przesady nie ma az takiego halasu. No oczywiscie benzyna jest bardziej cicha ale czy benzyna przy takich obrotach tez jest taka cichutka?

Jezdzilem megi 1.6 z 1996 wiec 8V tak? Wiadomo starszy silnik i wogole, ale przy wyzszych obrotach wcale nie byla taka cicha i nie powiedzialbym, ze moj diesel jest taki glosny przy tamtym silniku.

 

CareK

 

Benzyna ma lepszego kopa z miejsca ale przy wyzszych obrotach nie wiem czy tak lepiej sie rozpedza. Porownywalem z innymi autami i nie widzialem jakiejs wielkiej roznicy w porownaniu z moja. Nie jestem ekspertem ale to sa moje osobiste wrazenia z jazdy.

 

Duzo tez zalezy od silnika. Niektore benzynki 2.0 nie maja startu z dieslem 1.9. Wiem bo znajomi maja i taki i taki silnik i mowia, ze diesel nie odstaje za benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!